Ik wil graag een event koppelen aan een control, die control wordt opgebouwd vanuit de database maar hoeft niet altijd op het formulier te komen, das afhankelijk van wat de gebruiker wilt.
In dit geval gaat het om aanhef, als de gebruiker die op het formulier wil dan wil ik ervoor zorgen dat als ze een "d" intypen dat er "dhr" verschijnt en de "m" voor "mevr".
ik heb dus het volgende event daarvoor gemaakt:
Alleen tbAanhef is hier nog een statische textbox, deze wil ik dus variabel kunnen maken.
Ik heb op internet gezocht naar addressof en wordt dan eigenlijk doorverwezen naar delegates.
Daar is veel info over te vinden en op alle sites die ik heb bezocht staat eigenlijk een beetje hetzelfde,
heel eenvoudig een msgbox laten zien met een waarde die geinvoked wordt. Das allemaal leuk en aardig en eenvoudig maar ik zie daar geen verband in met wat ik wil (misschien is die er wel).
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen en in de juiste richting kan sturen.
Ik hoop dat ik mijn doel duidelijk heb beschreven, zo niet, feel free to ask.
In dit geval gaat het om aanhef, als de gebruiker die op het formulier wil dan wil ik ervoor zorgen dat als ze een "d" intypen dat er "dhr" verschijnt en de "m" voor "mevr".
ik heb dus het volgende event daarvoor gemaakt:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
| Private Sub tbAanhef_TextChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) If Lcase(tbAanhef.Text) = "d" Then tbAanhef.Text = "Dhr" If Lcase(tbAanhef.Text) = "m" Then tbAanhef.Text = "Mevr" End Sub |
Alleen tbAanhef is hier nog een statische textbox, deze wil ik dus variabel kunnen maken.
Ik heb op internet gezocht naar addressof en wordt dan eigenlijk doorverwezen naar delegates.
Daar is veel info over te vinden en op alle sites die ik heb bezocht staat eigenlijk een beetje hetzelfde,
heel eenvoudig een msgbox laten zien met een waarde die geinvoked wordt. Das allemaal leuk en aardig en eenvoudig maar ik zie daar geen verband in met wat ik wil (misschien is die er wel).
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen en in de juiste richting kan sturen.
Ik hoop dat ik mijn doel duidelijk heb beschreven, zo niet, feel free to ask.