Toon posts:

Win Xp pro x64 edition netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag WinXp pro x64 edition geinstaleerd maar tot mijn verbazing kan ik geen andere computers meer zien op het netwerk. Met XP pro x86 was alles in orde en met VISTA business x64 werkte het ook gewoon. Het betreft een laptop en ik probeer hem op mijn werk op het netwerk te krijgen. Mijn collega kan mij wel zien maar ik hem dus niet. Firewall staat uit, en ik heb ook gewoon internet. Ik ben al de hele dag aan het zoeken maar ik kom er echt niet achter wat het probleem kan zijn.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

Jeffrey

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

*pakt glazen bol en wrijft lang en goed..

Hmm..

...

Nee, ik kan niet zo snel iets ontdekken wat de oplossing is..

Probeer eens wat meer informatie te posten zoals instellingen etc..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij tcp/ip instelling mijzelf 192.168.0.27 gegeven, subnet gewoon 255.255.255.0, de gateway heeft 192.168.0.1 en de DNS ook 192.168.0.1. pingen naar 192.168.0.1 werkt ook gewoon, ik heb internet maar ik kan niet op andere computers komen, en kan ze ook niet zien. Bij het tabje WINS(in tcp/ip) heb ik Enable Netbios over TCP/IP aangezet.

Ook las ik iets over LMhost maar dit verhaal snapte ik nog niet helemaal:
LMHOSTS-bestand maken voor oplossen van problemen met domeinverificatie en naamomzetting

Verder heb ik bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters

EnableRSS op 0 gezet, ook dit had geen resultaat.

En verder ben ik dus nog niet gekomen. Het viel me op dat er weinig informatie te vinden is over netwerken van xp pro x64 naar een x86 netwerk.

het lijkt erop dat alleen de 64bit versie van xp hier problemen mee heeft. In Vista is het opgelost want daar lukte het wel. Maar ik wacht liever nog even met vista tot er een service pack van uitkomt.

Meer weet ik zo even niet op te noemen.

Edit:
Nog iets vreemds gevonden, Als ik bij eigenschapen van deze computer kijk om de werkgroep te veranderen, zie ik dat de knop 'network ID' grijs is. dus ik kan de werkgroep niet veranderen... misschien dat dit het probleem is?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok het probleem is opgelost.

Tijdens de xp instalatie kreeg ik de melding dat localspl.dll niet gevonden was en gekopieerd kon worden, ik heb de installatie toch voortgezet. Ik dacht ik instaleer dat later wel een keer en toen ik het opzocht bleek het om een printer spooler te gaan. Aangezien ik toch nooit print op dit systeem heb ik daar verder niks meer mee gedaan. Wat ik echter niet wist was dat localspl.dll nodig was om een client for microsoft networks toe te voegen. (wat verklaart waarom 'network ID' grijs was en niet verandert kon worden) Normaal gebeurt dit automatisch maar omdat localspl.dll dus niet mee geinstaleerd was zat ik met dit netwerk probleem.

voor meer info:

http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=30742

en voor de juiste localspl.dll:

http://www.planetamd64.co...=292040&st=0&#entry292040

Misschien dat iemand hier nog wat aan heeft.

Mvg,

Jeffrey