Toon posts:

overklokken met ntune

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met ntune mn pc beetje aan het overklokken.
Nu kan ik omdat ik een merk pc heb, maar 2 dingen veranderen.
De ene is volgensmij de fsb, die kan ik varieren van 200 tot 250. Heb hem nu op 221mhz staan, waardoor mn cpu(athlon x2 4200+) met multiplyer 11 op 2438mhz(athlon x2 4600+) draait en mn geheugen (pc2-4200) nu op 587mhz draait.
Nu wil ik weten of dat ik hem zonder problemen op 250 mhz kan zetten. Hierdoor wordt mn gehuegne 665 mhz en mn cpu zou dan 2758mhz worden. Ik heb cool and quiet dus hij draait niet constant op die snelheid.
Ik kan ook nog de PCI-E verhogen. Nu staat deze op 100mhz, waardoor hij 2500mhz is. Als ik hem verhoog naar 120 mhz wordt hij 3000mhz. Zou ik dit zonder problemen moetne kunnen doen.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:14
Je videokaart gaat het niet erg leuk vinden als je de PCI-E bus hoger gaat zeten !
Ik zou je er eerst meer in gaan verdiepen voordat je wat verkeerd doet wat zonde zou zijn!

Verwijderd

je FSB een flinke geut hoger zetten met de vraag "zou het nu werken" lijkt me niet echt de slimste zet.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ten eerste: AMD gebruikt geen FSB.

Ten tweede: PCI-E bus zou ik niet overclocken, de performance wordt er niets beter van, eerder slechter(!). Bovendien is het gevaarlijk voor je videokaart.

Ten derde: Weet dat als je de HTT hoger zet, waardoor het geheugen sneller gaat lopen, je geheugen dit waarschijnlijk niet aankan en je óf het voltage sterk moet verhogen óf een divider gebruiken om het geheugen omlaag te clocken. Bovendien moet je de PCI bus locken op 33.3 MHz.

Ten vierde: Cool&Quiet werkt niet samen met een overclock, je moet kiezen tussen 1 van de 2. Wat wel kan is met RMclock je CPU in idle toestand omlaag clocken dmv een multiplier.

Ten vijfde: nTune is crap, verwijder het alsjeblieft zo snel mogelijk van je pc :X. Als je wilt overclocken raad ik je aan de FAQ's hier op GoT door te nemen en te snappen wat je aan het doen bent, met nTune zou ik echt heel snel stoppen.