[XP MCE] standaard opname tijd verlengen?*

Pagina: 1
Acties:

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi,

ik heb al een hoop gezocht maar vond niet echt een antwoord op de vraag waar ik mee zit.
ik wil namelijk de standaard tijd die MCE gebruikt om langer op te nemen dan geprogrammeerd in de gids verlengen met 15 minuten
nu heb ik in het register het volgende aangepast
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\VideoSettings
recordingsoftprepadding dword:0x00000384

maar dit lijkt niet te werken, ik heb te voren de processen: "ehRecvr.exe" "ehtray.exe" "ehSched.exe" en "ehshell.exe" hier voor afgesloten moesten worden afgesloten gehad, heb het zelfs in veilige modus gedaan, het staat ook in register als ik opnieuw opstart staat het er nog steeds, maar ik mis nog steeds eindes.

mijn vraag is.
is het mogelijk om dat menu aan te passen, dat ik dus gewoon in het menu kan kiezen voor 1,2,4 ,10 of 15 minuten langer standaard opnemen?
weet iemand hier een patch voor of weet iemand waar dit staat opgeslagen??

alvast bedankd !

[ Voor 3% gewijzigd door earithramir84 op 02-05-2007 15:15 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TweakMCE ook al geprobeerd?

Daar zit een dergelijke menuoptie in als ik me goed herinner :)
kleine titelfix

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
volgens mij wel maar ik ga nog eens goed kijken.
thanks..
ik laat nog wel wa horen ;)

edit:
ik heb nog eens tweakmce in gekeken, maar die optie staat er helaas niet in.. eigenlijk helemaal niets over recording settings, any other ideas?

[ Voor 47% gewijzigd door earithramir84 op 02-05-2007 15:43 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik weet niet of het ook in XP MCE zit, maar in Vista's MCE kan je onder Tasks => Settings => TV => Recorder => Recording defaults de Stop when possible gewoon ophogen? :)

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
je bedoeld per opname?

in mce 2005 kun je per opname tot 3uur langer opnamen.
en voor alle opnamens standaard instellen dat ie automatisch max 4 minuten langer opneemt.

maar 4 minuten is VEEEEEEEEL te kort in nederland :P (met 15 minuten word het soms al krap op commerciele zenders)

weet niet hoe dat in vista zit hoop dat ze dat verbeterd hebben in die versie want in nederland is niemand blij met die instellingen, en het is toch wel makkelijk als je gewoon naar de gids gaat een programma uitzoekt en op de record knop drukt en verder bladerd (zo kan me vriendin namelijk ook dingen programmeren, vandaar!!)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hmm, nee inderdaad - groter dan 4 minuten in Vista lukt dat ook nog niet.. Om eerlijk te zijn is het me nog nooit opgevallen, ik neem voornamelijk series op, dus het zal daar aan liggen (per serie kan je het wel verhogen vziw) :)

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
ja klopt dan pas je dat een keer aan en doet ie dat voor eens en altijd...
ik zal zelf dadelijk eens in de xml-tjes duiken, misschien dat ik toch in het bestand recordings.xml kan aanpassen en dat ie na een reboot dan toch werkt.. ik zal je op de hoogte houden..

Pagina: 1