ervaringen USB2.0 docking stations?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04-2025
Ik heb n probleem, of sta voor n uitdaging, hoe je het ook wil zien.

Wij hebben bij ons op het werk redelijk wat laptop gebruikers en een groot deel van hen gebruiken universele usb2.0 docking stations. Al met al een prima situatie. Echter kregen wij steeds meer en meer problemen met onze toenmalige standaard; Kensington. Waarop we overgingen naar Newstar.
Nu is Newstar alleen niet meer leverbaar waardoor we gedwongen worden weer over te stappen naar een nieuw merk...

Nu is de vraag: wat is een stabiel en betrouwbaar (merk) docking station?

De opties die ik tegen kwam waren (in willekeurige volgorde) Sweex, Targus, Sitecom en Belkin.
Maar ik heb geen enkele ervaring met deze producten, dus mocht iemand mij hierin verder kunnen adviseren... GRAAG!

(minimale eisen aan de docking station: usb2.0 aansluiting, lan-aansluiting, muis/toetsenbord aansluiting)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
eigenlijk zoek je dus een usb-hub met een extra usb-NIC?
Misschien is een "echte" hub dan wel een goedkopere en duurzamere oplossing?

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04-2025
Neh, zoiets zou in principe prima kunnen werken inderdaad, maar voor het gebruikersgemak wil ik gewoon graag 1 kastje waar alles aan gehangen kan worden. Zodat de gebruiker simpelweg zn laptop inplugt (via 1 kabeltje)en niet meer na hoeft te denken. ;)

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:06
Kijk eens naar de Logitech Amilio. Is een laptopstandaard, toetsenbord (fijn!) en 3poorts usb hub ineen. Zijn wel prijzig (80 euro) maar je ergonomie is veel beter, het toetsenbord ook en de een USB kabel in de laptop pluggen, en alles werkt (inc de drie usb poorten in je standaard)

Ik heb hem zelf ook en zou hem niet willen missen! Vooral draadloze muis, printer en externe hdd daar lekker in laten zitten, en laptop mee naar school. Klein extern usb notebook muisje erbij, en als je thuis komt: Laptop op de standaard, stroom erop, usb erin en alles is aangesloten!

Enige wat ie niet heeft is lan aansluiting...

[ Voor 4% gewijzigd door caspervc op 02-05-2007 18:22 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue