[PHP] Sessie eindigt niet bij afsluiten Firefox 2.0.0.3

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Ik ben bezig met het schrijven van een login-systeempje (eigenlijk is die al af) in PHP, als je je wachtwoord en gebruikersnaam hebt ingevoerd maak ik in php een sessie aan om bijv. de link naar de instellingen pagina weer te geven. In IE6, IE7, FF1.5 sluit de sessie en log je dus uit bij het sluiten van de browser, zoals het hoort. Maar bij Firefox 2.0.0.3 (welke ik geïnstalleerd heb) blijf ik gewoon ingelogd als ik de browser sluit en de pagina met m'n login-systeempje hierna weer open. Iemand een idee hoe dit komt?

Bvd, Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je ook al gekeken of je FF 2.0.0.3 bij processen nog draait?
Kan zijn dat ie nog op de achtergrond draait.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
FF is in staat om sessies te onthouden, dit kan je instellen. Het is dus een client ding en heeft niks met je script te maken

[ Voor 72% gewijzigd door BasieP op 02-05-2007 14:54 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Heb je misschien in IE aan staan dat bij het sluiten van de browser alle cookies worden gewist? En in de laatste FF niet? (ik weet niet of je het in een cookie bijhoudt)

[ Voor 3% gewijzigd door zwippie op 02-05-2007 14:54 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ben je echt ingelogd of zie je een door de client gecachede pagina?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
- FF staat niet bij processen
- Ik maak geen gebruik van cookies
- Ik ben echt ingelogd, ik kan bij de instellingen pagina en daar zit een controle op door php om te zien of je wel echt ingelogd bent.

Ik ga er dan maar vanuit dat mijn FF (v2.0.0.3) sessies onthoud en dan hoop ik maar dat eventuele gebruikers van dit systeempje niet op een publieke computer inloggen waar dit aan staat...

@BasieP, weet je ook waar ik deze instellingen kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
XhaiKhaL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:10:

@BasieP, weet je ook waar ik deze instellingen kan vinden?
ik weet dat ik altijd de vraag krijg of ik de sessie wil hervatten, maar volgens mij kon je dit ook automatisch laten doen.

in about:config heb ik ff gezocht maar ik kwam niet verder dan 'browser.sessionstore'
maar je zou even moeten opzoeken welke waardes daarvan wat betekenen

[ Voor 30% gewijzigd door BasieP op 02-05-2007 15:36 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Je gebruikt wel cookies, een sessie cookie.

Bij de aanroep van session_start genereert PHP een unieke sleutel, het sessie ID. Alle sessie variabelen slaat hij op in een fysiek bestand, en het sessieID stuurt hij in een cookie naar de client.
Bij elk request stuurt je client het cookie naar de server, en de server haalt aan de hand van het sessieID de sessievariabelen uit het bijbehorende bestand.

Het gebruikte cookie is een sessie cookie. De browser dient dit cookie te verwijderen wanneer hij wordt afgesloten. Zo te horen gooit Firefox dit sessie cookie niet weg.

De garbage collector zal om de zoveel tijd alle verlopen sessie-bestanden verwijderen. Na die periode zal het sessieID in het cookie dus sowieso ongeldig worden.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 02-05-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In de NL-versie:
Extra » Opties » Tabblad Privacy » Onderdeel Cookies.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Pagina: 1