HDD extreem sloom

Pagina: 1
Acties:

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Hallo allemaal,
Ik heb nu hier al een tijdje een hele mooie WD 250KS (16mb sata2) hd die het altijd goed gedaan heeft.
Zins gistere ben ik er echter achter dat het allemaal niet meer zo soepel gaat als voorheen.
Zie de volgende HDtune benchmark plaatjes:
vorig jaar december
vandaag

Ik heb mn schrijf eerst proberen te defragmenteren, maar dat hielp niets. Daarna heb ik alles gebackuped en de hele schrijf geformateerd maar hij blijft het net zo sloom doen. Al mn andere schrijven geven wel normale scores. Verder zitten er volgens HDtune geen badsectors of andere errors in.
Ik heb n amd 64 3000+ s939 en n asus A8N SLI deluxe mobo.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

teambitstorm.nl

• topcad
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 09:46
Heb je al geprobeert de schijf op een andere Sata Bus te laten draaien? Om te kijken of het niet toevallig daarin zit. Vermoed het niet maar toch.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:19

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik ben bang dat je schijf aan het kapot gaan is.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

PIO, komt elke week langs. Zie de FAQ. :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso is 100% cpu-gebruik bij dat eerste plaatje ook niet helemaal gezond te noemen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10-2025
Hartelijk dank Enlightenment! Hij stond inderdaad op PIO mode.
Ik heb het allemaal nog eens ff bekijken maar als zoiets gebeurd.. betekend dat dat er iets flink mis gaat met de hd of blijft ie zo nog wel even leven?

owh en dan 100% cpu gebruik was omdat ik boinc lekker aan liet staan tijdens t benchen :D

teambitstorm.nl

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

C0llo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:55:
Ik heb het allemaal nog eens ff bekijken maar als zoiets gebeurd.. betekend dat dat er iets flink mis gaat met de hd of blijft ie zo nog wel even leven?

owh en dan 100% cpu gebruik was omdat ik boinc lekker aan liet staan tijdens t benchen :D
eventjes de tool van WD van hun website halen (gewoon de windows versie) en deze een checkup laten doen, zie je meteen of het aan je hdd ligt of aan je controller... want dat kan namelijk ook nog :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

C0llo schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:55:
PIO ondersteunt elke HDD en dat je Operating System ervoor kiest deze mode te gebruiken hoeft dus absoluut niet aan je disk te liggen. Vaak is het een controller issue, een niet zo lekkere kabel of een iets te voorzichtig OS zoals Windows die kennelijk al heel snel schijven terugschakelt naar PIO. Dat heb ik onderhand zo vaak gezien bij mensen waarvan de computer inmens traag was geworden en zij maar scannen op spyware...

PIO is een groot probleem; onnodig en het is te wijten aan Microsoft daar geen prioriteit aan te geven door middels een kleine update het interface downgrading mechanisme te verbeteren.
PIO zorgt zelf ook voor extreem hoge CPU load omdat alle I/O nu door de CPU verwerkt wordt, zonder directe DMA-geheugentoegang. En dat is _traag_. ;)
Pagina: 1