Toon posts:

SB51Platinum / DTT3500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Voor mijn nieuwe PC overweeg ik de aanschaf van een SB5.1Platinum met DTT3500.
Zijn hier ervaringen mee (zowel positief als
negatief).
De aanschafprijs is niet zozeer een punt, wel een goede (audio) kwaliteit.

Alvast bedankt voor de reply's.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Koop dan geen 5.1 Live, je hebt namelijk niks aan de decoder.

En wat je ook beter kan doen, is een echte geluidsinstallatie kopen. Zeker voor zo'n bedrag is er wel wat beters te vinden.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat ik geen 5.1Platinum moet kopen,
of juist wel ?

M.b.t. het speaker systeem: ik ben ik mijn
huiskamer verwend met een erg goed Bose-set :) dus op zolder wil ik ook kunnen genieten.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een goede speakerset incombinatie met een goede soundkaart.
De 5.1Platinum is volgens de berichten een
echte topper, dus daar heb ik het geld wel voor over. Alleen m.b.t. de speaker set ben ik er nog niet uit.

• Jag

Jag

Bose? Was je volledig bij kennis toen je die dingen kocht? Volgens mij is iemand die Bose speakers koopt verminderd toerekeningsvatbaar :P. Sorry, heb het niet zo op Bose.

Maar ff serieus, als jij Bose speakers goed vindt, koop dan een mooi *kuch* setje speakers erbij van dat merk. Dat geeft zoveel beter geluid dan die comp speakers! Zelfs Bose speakers :).

Was was je er zoiezo mee van plan? Alleen muziek? Of kijk je ook veel DVDs?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, ik was erg bij kennis toen ik mijn Bose set kocht. Je weet dat er erg veel verschillende Bose-speaker sets zijn? Geluidsbeleving
is erg persoonlijk (er zijn geen paar oren ter wereld die exact gelijk zijn :) dus
ieder zijn voorkeur. Ik de mijn jij de jouw
(no hard feelings)

Ik zal voornamelijk muziek (50% doen, want DVD kijk ik liever op mijn Loewe TV ;-)
De PC zal ik ook voor games (40%gebruiken.
en 10% voor DVD en DivX

• source
  • Laatst online: 05-06 11:53
Ik weet nog steeds niet waarom (nou ja, een beetje). maar het werd mij zwaar afgeraden om een SB platinum en een DTT3500 te kopen... neem dat een SB Live! player 5.1... die 2 gaan heel goed samen!

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Jag

Jag

Ik zou een geluidskaart kopen van 150,- ofzo. En of dat een Live is of een terratec, dat zou ik niet weten wat het beste is. Waarschijnlijk zou ik zelf voor een Terratec kiezen, omdat die EAX en A3D ondersteunt.

En dan heb je nog bijna je hele budget over om een set speakers plus versterker te kopen, zeker nog 1000,-. Daar kan je best een redelijk setje van kopen.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 00:13 schreef source het volgende:
Ik weet nog steeds niet waarom (nou ja, een beetje). maar het werd mij zwaar afgeraden om een SB platinum en een DTT3500 te kopen... neem dat een SB Live! player 5.1... die 2 gaan heel goed samen!
Kan jij mij dat "beetje" vertellen om geen SB5.1 Platinum te kopen met een DTT3500?
Alleen prijs (te duur) of technisch niet samen ok ?

• Change
  • Laatst online: 26-04-2025
Heeft die DTT3500 geen Dolby Digital versterker ingebouwd? Misschien is het dan overkill om die te kopen, want die zit ook in de Platinum 5.1 ingebouwd..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• Jag

Jag

Zo ingewikkeld is het niet hoor. Het bijzondere aan die Live 5.1 is dat er een DD decoder inzit. En zo'n decoder zit ook in die speakerset. Dat is dus dubbelop.
Maar ik zou nog eens heel goed nadenken voordat je zo'n comp speakers set koopt. Moet je eens de twee mogelijkheden vergelijken:

DTT 3500:
- Een Dolby Digital 5.1 decoder
- Een vijfkanaals voorversterker
- Een vijfkanaals eindversterker
- Vijf speakers
- En ook nog een subwoofer
voor 800,-

HiFi set:
- Een tweekanaals voorversterker
- Een tweekanaals eindversterker
- Twee speakers
voor zo'n 1000,-

Als je dit zo naast elkaar zet, dan zie je dat er per onderdeel veel minder geld beschikbaar is bij zo'n comp speakers setje, en dat als gevolg daarvan het ook een stuk minder zal klinken. En aangezien je je DVD's toch op je mooie Loewe tv wilt kijken, zul je de DD decoder en de vijfde speaker zoiezo bijna nooit gebruiken. Dan lijkt me het een makkelijke keuze :).

Jag

Verwijderd

Zou geen DTT3500 kopen. Geen goede prijs/kwaliteitsverhouding. Als je perse een pc-speaker setje wilt kopen, dan kan je beter de altec lansing AD880 kopen. Vele malen beter dan de DTT3500. Meer vermogen (80W RMS) en sterkere sub.
Pagina: 1