Toon posts:

[Vista] Een andere computernaam

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, hier iets heel opmerkelijks meegemaakt wat ik uit verbazing mededeel. Ik vraag of andere deze kwestie ook kan bevestigen.

Het geval:

Ik heb hier de Vista DVD liggen en ik ben aan het werk geweest met Vlite, de Nlite variant voor Vista.
Het strippen van Vista naar 1475 MB is met succes gelukt. Ik heb de originele computernaam opgegeven in plaats van die van @home (het CPxxxxxx-A). Werkgroepen zijn ook niet opgegeven en ik ging de ISO bouwen met de bedoeling niet meteen het net op te kunnen omdat ik Vista eerst wil voorzien van de nodige extra beveiliging. Tot mijn grote verbazing is het de eerste keer sinds ik jaren @home heb dat ik het internet op kan zonder CP nummer op te geven. De computernaam wijkt ver van het CP nummer af en het verbaaste mij toen hij meteen de updates naar beneden haalde. :?

PS: De computer staat direct met het modem verbonden via LAN.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 13:15 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zit in je modem/router niet gewoon dat CP nummer?

offtopic:
Lange tekst en vreemde topictitel om te zeggen dat @home geen CP nummer meer nodig heeft.

☻/
/▌
/ \

• Misluct
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2023
Je hebt ook niet toevallig, een router geinstalleerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exuimtum,

Als je ook even in Internet & Telefonie had gezocht, had je vast wel kunnen vinden dat @Home tegenwoordig ook enkel op macadres IP uitdeelt.

Heeft niks te maken met Vista als OS dus ;)
Ik zou je topic kunnen verplaatsen, maar ik denk dat men in IT hetzelfde zou zeggen.

Daarom gaat deze dicht wegens klein beetje overbodigheid :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.