hardeschijf doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:46

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Mijn hd is doorgebrand ik had een paar problemen met de pc dus heb ik kast opengedaan om te kijken of er niks los zat. Alles zat nog goed maar de computer kwam n.eeit in het bios menu. cmos reset werkte ook niet. Ik alle onnodige dingen loskoppelen cd speler touchscreen etc en proberen of de pc nu wel doorwilde starten. Niet dus. Een voor 1 de overige componenten losgekopeld eerst 1 geheugen bankje werkte neit andere ook niet hd losgekoppeld werkte ook niet. toen had ik er genoeg van heb ik alles weer inelkaar gezet precies zoals het eerst ook zat en ineens komt er rook van de hd af. ik snel de steker losgetrokken van de voeding maar het was al te laat.

Nou heb ik een paar vragen: Er zit nog ruim 4 en een half jaar garantie op de Hd geldt dit nog?
Het bedrijf wara ik de HD vandaan heb is failliet als de garantie nog geldt hoe moet dat?
En is er kans dat andere hardware beschadigt is?

de Specs:
HD seagate barracuda 7200.10 320 GB
Mobo Asus P5B deluxe
cpu intel e6600
vga x1900xt ati
voeding ocz modstream 450 watt
geheugen kinston value ram 2x1024 MB pc 5300

Alles komt bij computerfarm vandaan is later failliet gegaan aankop datum is ergens oktober 2006

I can't wait to shoot!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Even zoeken hier op "bedrijf failliet garantie" - je hebt dus nog garantie maar zult bij de fabrikant moeten aankloppen. Ik denk alleen niet dat die 5 jaar geven; eerder de Europese garantie 2 jaar of zo, maar daar zit je nog binnen. Aan de andere kant is het de vraag of je het krijgt, omdat je zelf met het ding aan de slag bent gegaan (bij een officieel bedrijf valt zoiets onder de verzekering als een reparateur het verknalt)

Wat je andere hardware betreft; onderdelen ook apart testen in een ander systeem en kijken wat er nog werk, maar rook van de HDD lijkt me geen goed teken.

teveel zooi, te weinig tijd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Yoozer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:19:
Even zoeken hier op "bedrijf failliet garantie" - je hebt dus nog garantie maar zult bij de fabrikant moeten aankloppen. Ik denk alleen niet dat die 5 jaar geven; eerder de Europese garantie 2 jaar of zo, maar daar zit je nog binnen.
Seagate geeft 60 maanden garantie op hun hdds. Je kunt die dingen daar gewoon naar toe sturen en binnen een week heb je een nieuwe in huis. Gewoon even het serienr op de site invullen en een RMA aanvragen.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Als je je data behouden wil zul je een identieke schijf moeten aanschaffen en dan de printplaat omwisselen..
Grote kans dat je er dan weer bij kan, als de data niet belangrijk is dan gewoon rma aanvragen op https://store.seagate.com...s&url=SgCheckWarrantyView

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 02-05-2007 17:40 ]

Systeem Specs

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
ok ik heb rma aangevraagd de andere onderdelen kan ik niet 123 testen maar iniedergeval bedankt

I can't wait to shoot!

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Weet je hoe heet de disk was geworden?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
rook uit je hdd.... weet je ook zeker dat je niet toevallig de molex stekker van de harde schijf er verkeerd om in gedaan hebt? Klinkt dom, maar ik heb het zien gebeuren. (:D)
Dan zou je eenzelfde effect krijgen.

En verder opsturen naar seagate heb ik ook goede ervaringen mee, zorg er wel voor dat je even goed op de website kijkt wat ze van je verwachten. (verpakking moet voldoen, en het rma nummer moet op 3 kanten van de doos staan. :P)

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
hd werd nooit warmer dan 40 graden en teon er rook uitkwam stond ie net aan, dus kan hij nooit overvehit zijn geworden. Molex stekker zat goed (lol) Heb zelf ook ooit lang geleden een fan aan willen sluiten op molex stekker en toen ging het koperdraad uitelkaar waardoor er kortsluiting onstond en de hd was gewist:P

I can't wait to shoot!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Occy74 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:55:
Als je je data behouden wil zul je een identieke schijf moeten aanschaffen en dan de printplaat omwisselen..
Grote kans dat je er dan weer bij kan, als de data niet belangrijk is dan gewoon rma aanvragen op https://store.seagate.com...s&url=SgCheckWarrantyView
Je vernaait dan wel de garantie van 2 schijven op die manier :X

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Rey Nemaattori schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 02:05:
[...]

Je vernaait dan wel de garantie van 2 schijven op die manier :X
Printplaat verwisselen, data veiligstellen (ergens anders op dus), printplaat weer op eigen schijven zetten en niks garantie weg..

Systeem Specs

Pagina: 1