Toon posts:

MX3200 toetsenbordindeling anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren de MX3200 gekocht. Op de doos stond gewoon US International. Die van mij heeft wel een US international indeling, maar de Enterknop is zo'n grote knop, niet een rechthoekig. Zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/11780.jpg

Ook is mijn linkershift knop kleiner dan op de afbeelding hierboven en zit er een extra knop tussen de linkershift knop en Z knop.

Heeft iemand ook zo'n toetsenbordindeling anders dan op het plaatje op de site van Logitech?

Mijn toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/2190/keyboardcw8.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 14:16 ]

Verwijderd

hoe zit het met de shift funcites van de nummers? zijn deze wel in goede volgorde?

!@#$%^&*()

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02 21:46
Zit inderdaad verschil in de versies die ze in US verkopen en hier in Europa. Wilde anderhalf jaar geleden een MX3100 set kopen maar uiteindelijk niet gedaan vanwege die korte SHIFT toets.

Het vreemde is dat ze dit bij de G15 niet doen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Verwijderd

Topicstarter
X Excel: Ja !@#$%^&*() deze zijn wel op goede volgorde

B-Buster: Dus in NL worden die toetsenborden eigenlijk niet verkocht? Wel stom van ze dat niet gewoon een plaatje erop zetten die wel een goede interface hebben.
Hiervoor een toetsenbord met normale enterknop gehad en ik heb al niet zulke lange vingers, dus ik sla de enter telkens mis. En als ik de shift toets wil indrukken druk ik telkens op de verkeerde toets.

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02 21:46
Volgens mij zijn ze hier niet te verkrijgen zo. Dat was in ieder geval anderhalf jaar geleden zo met de MX3100. Ik heb toen ruim 20 webshops gevraagd of ze er een met een 'normale' SHIFT konden leveren... was niet mogelijk.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05-2025
Het is maar wat je gewend bent. Mijn toetsenbord (Logitech, met extra internetknoppen), heeft de indeling als op dat plaatje wat je hierboven hebt neergezet. Mijn laptop daarentegen heeft zo'n andere, met een horizontale enter, en een lange shift. Nou, ik kan je 1 ding vertellen: ik ben hier meerdere keren gek van geworden ;). Ik geef mijn voorkeur aan het toetsenbord wat je hierboven hebt staan :D. Vooral die enter, ik klik (nog steeds) altijd mis op de laptop :(.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:58
Ach, ik zie in België ook vaak genoeg dozen met een qwerty indeling op het plaatje. Terwijl het plankje zelf gewoon azerty is. Altijd eventjes in de gaten houden dit soort dingen.

Enige wat mij serieus stoort in de delete-toets op veel plankjes. Vinden we de insert niet meer belangrijk of zo?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

B-Buster schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:12:
Zit inderdaad verschil in de versies die ze in US verkopen en hier in Europa. Wilde anderhalf jaar geleden een MX3100 set kopen maar uiteindelijk niet gedaan vanwege die korte SHIFT toets.

Het vreemde is dat ze dit bij de G15 niet doen.
vaag, ik heb een MX3100 met een lange shift knop :P

Overigens lijkt t me ook geen nadeel om een grotere Enter knop te hebben?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik heb juist liever een grote enter knop, heb nu nog geregeld dat ik de \ aan sla ipv de enter op mijn G11 met kleine enter.. De kleinere shift neem ik dan graag op de koop toe (je hebt er toch al twee :)).

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

(jarig!)
FiReFS

Ik heb hier ook een MX3200 met kleine enter-toets. Hiervoor had ik een plank met grote toets. Moet zeggen dat ik maar heel moeilijk kan wennen aan die kleine enter-toets.

Ramplank ruilen? :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Waar heb je dat exemplaar met die kleine entertoets en grote shift gekocht als ik vragen mag? En wat stond er op de doos (US-international?)

Ik wil ook zo'n setje aanschaffen, maar zit te twijfelen. Ik gebruik al jaren een toetsenbord met kleine enter en grote shift. Ben dat dusdanig gewend dat ik dat zeker wil behouden op mijn nieuwe toetsenbord

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

(jarig!)
Ik heb die van mij via E-bay gekocht. Weet niet meer zo 1 2 3 wat er op de doos stond. Ik zou wel kunnen kijken, maar dan moet ik de zolder op en da's nu niet echt handig. Ik meen me te herinneren dat er wel iets met international op stond.

Ik heb nu trouwens de uber-drivers in gebruik. Dat is echt een verademing. Dan kun je ook de dynamic slider als scroll-bar gebruiken in alle appz.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Pagina: 1