Toon posts:

PC crasht tijdens installatie Vmware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mede-tweakers,

Ik probeer hier op een PC Vmware te installeren. Maar elke keer als ik hem installeer crasht de hele computer, hij klapt in een keer uit windows, en begint weer met booten.

Maar Vmware staat er dan niet volledig op. Verwijderen kan dan ook niet, maar door de installer te starten met /c kan ik hem daarna wel weer installeren, maar dan crasht ie weer en ben ik weer terug bij af!

Het gaat om een Windows XP Professional PC met SP2. Er staan wel een aantal VPN programma's van derden op. Ik denk zelf eigenlijk dat het daar nog wel eens aan zou kunnen liggen.

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen, wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen of andere opties?

Alvast bedankt!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

specs?

die crash, bedoel je daar spontane reset mee?
Zo ja, ga dan maar eens naar configscherm->systeem->geavanceerd-> opstart/herstelinstellingen -> vinkje weghalen bij automatisch herstarten. Nu zou je ipv reset bsod moeten krijgen en daar kunnen we wat meer mee :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
HP Compaq DC5100
Intel Pentium 4 2,8GHz
512 MB intern geheugen
Windows XP Professional SP2

Foutmelding na het opnieuw opstarten
Afbeeldingslocatie: http://www.rickwagenaar.nl/vmware/vmwareproblem.jpg

In deze melding staat toch dezelfde info als in het BSOD?

zo niet, dan zal ik dat zo ook nog even doen. Welke info wil je precies van het BSOD hebben als dat nog nodig is?

Ik betwijfel eigenlijk of er wel een blauw scherm komt, het is inderdaad meer een spontane reset. Normaal zie je nog wel eventjes dat blauwe scherm, maar nu heb ik dat nog niet gezien.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pff, vind een bsod-melding wat overzichtelijker.
Lijkt me dus handiger als je dat ene vinkje weghaalt en dan, als er een bsod komt je de "naam" (bovenaan in hoofdletters) de 0x000000.. code (alleen dat 1e deel naast "stop:") en als het erbij staat de naam van het bestand.

Daar kun je dan al heel wat uit halen van waar je de oorzaak moet zoeken

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Mhh... hij start inderdaad niet meer automatisch opnieuw op, maar er komt ook geen blauw scherm. Net alsof ik de stroom er uit heb getrokken...

BSOD kan ik je dus helaas niet geven :'(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:00:
Mhh... hij start inderdaad niet meer automatisch opnieuw op, maar er komt ook geen blauw scherm. Net alsof ik de stroom er uit heb getrokken...

BSOD kan ik je dus helaas niet geven :'(
wacht ff... "poef, uit" ?

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in één klap.... uit!

Ik weet het, ERG vreemd. Lijkt meer een hardware probleem, maar verder gebeurt het echt nooit. Nooit geen problemen, alleen met de installatie van Vmware.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm... wat is die vmware installer precies aan het doen op het moment van uitval?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 02-05-2007 15:33 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
dat verschilt per keer. De ene keer is hij bezig met het installeren van het network bridge gebeuren, de andere keer met het schrijven de register sleutels. Valt niet echt een touw aan vast te knopen zeg maar...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 22:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Schijfruimte is voldoende? (En dan bedoel ik echt ruim voldoende, met 512MB zal de swapfile het zwaar krijgen.)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 22:16

Xof

Voordat Windows opstart op F8 drukken en ervoor kiezen dat Windows niet reboot bij een crash, kun je blauwe scherm lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:55:
Schijfruimte is voldoende? (En dan bedoel ik echt ruim voldoende, met 512MB zal de swapfile het zwaar krijgen.)
beschikbare schijfruimte is ruim 25 GB, dus dat moet ook wel lukken lijkt mij.

Tijdens de installatie wordt er nog niet veel geswapt. Waarschijnlijk als ik er virtuele machines worden gestart wel ja.
Pagina: 1