Toon posts:

Overdreven admin edit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het geslachte geit verhaal (nieuws: Geslachte geit voor promo Sony-game valt verkeerd)

Krijgt deze post http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2007941 een admin edit, om commentaar op het item niet als reactie, maar in het frontpage forum te plaatsen...

Maar waarom eigenlijk? Het punt wat hij aanhaalt is enorm belangrijk, en veranderd de complete impact van het verhaal. Dat lijkt me nogal relevant, en staat op zijn plaats in een directe reactie. Dat moet niet alleen in het forum staan. Wat wil men dan? Dit in het forum plaatsen, en dan na een halve dag een update op het nieuwsitem? Lijkt me ongepast in dit geval...

Of gaat het er alleen om die eerste twee regels? Is het dan niet een beetje overdreven? Ik snap best dat je de frontpage niet vol met kritiek op de artikelen en/of redactie wil hebben... maar in dit geval, waar de complete strekking van het artikel verandered, kun je 'm dat niet kwalijk nemen.

(Of is er iets weggehaald? In dat geval graag meer informatie...)

Zoals het er nu staat, komt het bij de lezer bijzonder negatief over. Het geeft een beeld van een redactie die geen (publiekelijk) commentaar duld, ook niet wanneer ze geblundert hebben. Dat kan toch niet de bedoeling van de admin-edit zijn geweest...

Volgens mij is het middel hier erger dan de kwaal.

(Vanwege de admin-edit hier geplaats, en niet in frontpage forum....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:35:
Of gaat het er alleen om die eerste twee regels? Is het dan niet een beetje overdreven? Ik snap best dat je de frontpage niet vol met kritiek op de artikelen en/of redactie wil hebben... maar in dit geval, waar de complete strekking van het artikel verandered, kun je 'm dat niet kwalijk nemen.

(Vanwege de admin-edit hier geplaats, en niet in frontpage forum....)
De edit is van mijn hand en is idd vanwege de eerste twee regels.
Zucht. Precies een dag nadat Sony kwam met een verklaring over de ware toedracht van deze PR-event in Athene komt Tweakers alsnog met het oude nieuws.
Om precies te zijn vind ik 'zucht' en 'alsnog met het oude nieuws' knap lullig en betweterig overkomen.
Zou er gestaan hebben 'Sony is inmiddels met een verklaring . . .' dan is het imho een behulpzame insteek.

Inhoudelijk heeft 'ie natuurlijk een uiterst valide opmerking maar daarvoor kan de schrijver of redactie benaderd- en/of een topic in FA geplaatst worden.

(no problem :))

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om precies te zijn vind ik 'zucht' en 'alsnog met het oude nieuws' knap lullig en betweterig overkomen.
Dat ben ik helemaal met je eens.

Maar een admin-edit komt ook niet zo lekker over... En als het dan een reactie met een valide argument betreft, dan kan dat het gevoel geven dat men met regeltjes schermt, i.p.v. de inhoud op te pikken. Vooral omdat er voor de rest niets mee gedaan is. Ik zie tenminste geen update van het artikel ofzo...

Verder krijgt die opmerking over 'oud nieuws' nu juist extra aandacht, terwijl het anders waarschijnlijk nauwelijks opgevallen zou zijn.

NB: Begrijp me niet verkeerd. In principe ben ik het helemaal met de admin-edit eens... Ik kan me ook mateloos ergeren aan dit soort opmerkingen dat Tweakers een dagje te laat is.
Maar ik denk dat de admin edit in deze situatie ongelukkig overkomt, en daardoor contra-productief is. Ik denk dat stilzwijgend negeren beter was geweest... Of misschien de edit wat minder kortaf formuleren.

Wanneer de redactie een kleine uitglijder maakt, dan moet je denk ik wat coulanter zijn met de opmerkingen daarover, dan wanneer het de gebruikelijk 'Tweakers is langzaam' zeur reacties betreft.

Aangezien dit meer een gevoels kwestie is, ben ik trouwens wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken. Ben ik te gevoelig wat betreft dit soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mixed feelings hier. Ik ben die opmerkingen ook echt kotsbeu (je komt ze echt vaak tegen). Dus mss gewoon vriendelijk standaardmailtje als oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
geklaag dat tweakers laat is, zonder enige nuttige toevoeging kan ik me ook zeer aan ergeren.

In dit geval vind ik de situatie echter wel heel anders.

Het is een onderwerp waar heel veel ophef over is en potentieel heel veel schade kan toebrengen aan Sony. Bij zo'n onderwerp moet je als redactie (IMO) dan wel nauwkeurig omgaan met je berichtgeving. (Ik kan me voorstellen dat je dan minimaal controleert of er al een officiele reactie van Sony is. Dit verbaast me dan ook)

En dan kan ik me heel goed voorstellen dat iemand dat in een reactie meldt en niet in het frontpage forum waar het vervolgens nog een halve dag kan staan voor de reactie is aangepast.

Omdat het een onderwerp is wat zoveel ophef veroorzaakt en zodanig onjuist door die krant is gemeld kan ik het volledig begrijpen.
Ik zou zelf ook een reactie bij het artikel hebben gezet EN daarnáást het in het forum hebben gezet met het verzoek het zo snel mogelijk te corrigeren.

Ik ben het wel met AHBdV eens dat het middel hier erger is dan de kwaal.

Als je al een admin edit maakt, dan zou het in dit specifieke geval beter zijn geweest als niet de standaard tekst was gebruikt.
Nu komt het op veel lezers inderdaad negatief over, en dat was waarschijnlijk veel minder geweest als bv de volgende tekst was gebruikt:
Admin edit: Bedankt voor je informatie over het Sony persbericht. Zou je dit soort informatie voortaan in het Frontpage Algemeen Forum willen plaatsen, zodat de redactie er kennis van kan nemen en het bericht kan aanpassen.

Nogmaals, dat geldt wat mij betreft alleen bij artikelen die zoveel ophef veroorzaken en zo duidelijk onjuist zijn.

Als ik de tekst van het artikel lees, dan ga ik er vanuit dat die nu aangepast is.
Maar ik zie geen melding staan dat er een update is geweest. Dat zou wel zo netjes zijn...