Min of meer gejat uit ander topic hier op GoT omdat dit precies bij mijn probleem/oplossing hoort.
Echter wil ik ipv een textfield een pulldown/selection menu hebben waar vaste aangegeven waardes in vermeld staan.
Maar om een of andere reden wil dit niet lukken.
Origineel:
Over een andere boeg gegooid en dat was proberen te zorgen dat wanneer textfield txt1a niet gevuld was deze default 0 zou geven maar da liep helemaal uit op een drama
misschien iemand hier met een schop in de juiste richting?
Echter wil ik ipv een textfield een pulldown/selection menu hebben waar vaste aangegeven waardes in vermeld staan.
Maar om een of andere reden wil dit niet lukken.
Origineel:
Aangepast: (niet werkend)<form name="form1">
<input type="text" name="txt1" size=10 onkeyup="document.forms['form1'].txt2.value = (parseInt(document.forms['form1'].txt1.value, 10) + 2)">
<input type="text" name="txt2" size=10>
</form>
Veld 2 = veld 1 + 2
Deze constructie herhaald zich 3 keer en uiteindelijk is het de bedoeling dat de 3 subwaardens weer opgeteld worden naar een totaal en dus mogen de subwaarden (txt2a, b, c) eigenlijk niet 0 worden of beter gezegd de txt1a, b, c waardens mogen niet leeg zijn maar dat is voor latere zorg dat ik eerst maar die selectionmenu voor elkaar krijg maar wat ik ook probeer het wil niet werken.<form name="form1">
<select name="txt1a" onkeyup="document.forms['form1'].txt2a.value = (parseInt(document.forms['form1'].txt1a.value, 10) * 11.50)">
<option selected>Aantal</option>
<option>1</option>
<option>2</option>
<option>3</option>
<option>4</option>
<option>5</option>
</select>
<input type="text" name="txt2a" size="8">
</form>
Over een andere boeg gegooid en dat was proberen te zorgen dat wanneer textfield txt1a niet gevuld was deze default 0 zou geven maar da liep helemaal uit op een drama
misschien iemand hier met een schop in de juiste richting?