Ik zit met een probleempje. Ik wil dagelijks een mysql database backuppen. Echter is deze zo rond de 1 gig. Als ik het met mysqldump doe, dan gaat de load van mijn server opeens naar 75 toe en dus is hij niet meer echt functioneel. Is hier een oplossing voor? Ik heb al veel gezocht, maar kan niet echt wat vinden. Alleen maar hoe je met mysqldump ed een backup moet maken, maar dat doe ik al, alleen geeft dit een probleem van de hoge load.
Verwijderd
Ik neem aan dat je mysql op linux draait en een script gebruikt om mysqldump uit te voeren. In dat geval zou je bijvoorbeeld naar het commando 'nice' kunnen kijken.
Ik prefereer MySQLDump. Mocht je database down mogen, dan zou je dat kunnen doen, en dan een copie van de fysieke files trekken.
Als laatste zou je een database kunnen repliceren, en van de replica een backup trekken.
Als laatste zou je een database kunnen repliceren, en van de replica een backup trekken.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Beetje late reactie, maar toch wil ik hier even op reageren.
Zelf heb ik een database van meer als 2 GB (MySQL)
Deze word aan de hand van een php script gebackupt.
http://www.dagondesign.co...atic-mysql-backup-script/
Je kunt genoeg dingen instellen naar je eigen wensen.
Je kunt zelfs instellen hoeveel CPU kracht hij mag gebruiken voor de afhandeling van de backup.
Wij hebben het draaien om 4 uur 's nachts en gemiddeld duurt het backuppen van de databases zo'n 5 á 7 minuten. De website draait gewoon door naar mijn medeweten (ik heb zelf nooit getest om 4 uur, maar nooit klachten gehoord althans)
Neem is een kijkje zou ik zeggen.
Ik heb zelf wel één ding aangepast in het backupscript, namelijk dat hij information_schema ook gaat backuppen. Dat lukt dus niet, en krijg je elke dag een error log in je mailbox. Wat op den duur ook gaat irriteren.
Je kunt zelfs instellen hoeveel CPU kracht hij mag gebruiken voor de afhandeling van de backup.
Wij hebben het draaien om 4 uur 's nachts en gemiddeld duurt het backuppen van de databases zo'n 5 á 7 minuten. De website draait gewoon door naar mijn medeweten (ik heb zelf nooit getest om 4 uur, maar nooit klachten gehoord althans)
Ik heb zelf wel één ding aangepast in het backupscript, namelijk dat hij information_schema ook gaat backuppen. Dat lukt dus niet, en krijg je elke dag een error log in je mailbox. Wat op den duur ook gaat irriteren.
Kun je een backup proces niet gewoon in low(er) priority draaien? dan boeit het geen zak wat de load van je server is, als normale requests maar voor gaan.
btw, 1GB is niet "zeer groot". Toen ik je titel las, dacht ik aan 1TB ofzo
btw, 1GB is niet "zeer groot". Toen ik je titel las, dacht ik aan 1TB ofzo
日本!🎌
En niet te vergeten: het script draait gewoon mysqldumpArchiebald schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:47:
Beetje late reactie, maar toch wil ik hier even op reageren.
Meteen even een move naar DTE waar het iets beter thuishoort. Met PRG heeft het in elk geval niks te maken. Zie ook Waar hoort mijn topic?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Welke opties gebruik je in je mysqldump commando? Met name: vraag je om locks? Dan dwing je andere draadjes daarop te wachten..
Pagina: 1