Toon posts:

Kan niet verbinden met @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik heb een computer van mijn zus gekregen en heb deze gister bij haar thuis geinstalleerd.
Toen windows klaar was met installeren heb ik de netwerk kabel aangesloten en ingeplugd in de wireless router.
Windows opnieuw opgestart en ik kon zonder wat in te stellen op het internet komen.

Toen ik dus gister avond thuis kwam en het @home CC123**** nummer had ingevoerd zoals ik ook met mijn andere pc had gedaan werkte het internet dus niet.
Hij geeft de melding geen of gebrekkige verbinding, ik maak geen gebruik van een router en de pc is dus rechstreeks verbonden met het modem.
Als ik de UTP kabel eruit haal dan maakt hij daar ook meteen een melding van en bij apparaat beheer staat ook dat de netwerk kaart normaal functioneert.
Verder wijst windows ook alleen een standaard ip adres toe en er staat dus ook niet door DHCP toegekent.

Als iemand mij hiermee verder zou kunnen helpen zou ik dat zeer fijn vinden want ik krijg er hoofdpijn van.

B.v.d

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De paracetamol is denk ik dan de @home helpdesk?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat denk ik niet.

Want alles werkt met dezelfde instellingen op de oude pc perfect!
Dus dan zullen ze bij @Home gewoon vertellen dat het niet aan de verbinding ligt en daarbij komt dat het volk wat bij de helpdesk zit, zelf ook haast geen kennis in huis heeft en gewoon antwoord geeft wat ze op het scherm zien staan.

Ik weet aardig wat van pc's maar hier kom ik gewoon niet uit, waarschijnlijk heeft het gewoon te maken met de instellingen die windows heeft toegekend aan de pc doordat ik eerst op het netwerk van mijn zus was ingelogd.

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:57:

Verder wijst windows ook alleen een standaard ip adres toe en er staat dus ook niet door DHCP toegekent.
Wat bedoel je hiermee, welk ip adres heeft je pc dan ?
een 169.* of 192.*

En als je hem wel automatisch laat toewijzen door dhcp ?

Verwijderd

Topicstarter
En als je hem wel automatisch laat toewijzen door dhcp ?
Hoe stel ik dat in dan?

• Murcielago
  • Laatst online: 05-03 10:13
Dat leest de helpdesk gewoon van het scherm. Leuk dat je zo laagdunkend over een helpdesk wilt doen, maar dan ga jij hier van die basic vragen stellen.
Ga naar de eigenschappen van je netwerkkaart in netwerkverbindingen in het configuratiescherm. Maar dit is wel basiskennis. :|

PSN: djmurcielago

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Haal je modem er eens voor 2 uur uit. Het kan best zijn dat @home je MAC adres registreert...

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, dat haalt niks uit.

En ja de helpdesk van @home stelt geen donder voor, want het enigste wat ze mij konden vertellen was wat ik zelf al had geprobeerd.

*ontopic*

Dit ip adres kent hij toe:

IP: 169.254.139.232
Sub: 255.255.254.0
Gate: -

Ik heb niet geprobeerd om de instellingen die ik krijg te zien op de werkende pc, in te voeren op de niewe pc.
Hij geeft dan aan dat hij wel is verbonden en als ik status herstellen selecteer loopt hij al die stappen ook met succes na.

Maar als ik vervolgens mozilla opstart dan kan hij de pagina (server) niet vinden.

]

Verwijderd

internet staat op work offline :D

Verwijderd

Had je al langer een @home internet verbinding?

Verwijderd

Ik krijg het gevoel de authorisatie bij het @home netwerk niet goed gaat.
Wat voor ipadres krijg je als je de pc aansluit op de kabelmodem terwijl de kabelmodem niet aangesloten is op het coax kastje??

• wsiev
  • Laatst online: 12:33
Hij krijgt een verkeerd ipadres.
Die in de 169 range wijst windows zichzelf toe als hij er geen een krijgt.
Zou de volgende dingen uitproberen:
- CC nummer controleren
- Firewall uitschakelen
- Modem opnieuw opstarten
- eventueel pc met een andere kabel aansluiten
- winsockfix draaien (google het maar)

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 11:58
er stonden ook 100-en how to's op troubles@home en hier op tweakers over problemen met verbinden naar @Home
is het doorlezen waard

wild mutant space hamsters

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Of voer het cp-nummer in als computermaam, of als hostname in de router
Pagina: 1