Toon posts:

Normale ADSL Verbinding Omzetten Naar Wireless ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje m.b.t. het omzetten van een normale ADSL lijn naar wireless ADSL.
Op dit moment log ik thuis in op het KPN netwerk via het icoontje, ADSL van KPN dialup. Verder heb ik als modem een Ericsson HM121dp. Dit alles gebeurd op dit moment nog gewoon via een desktop pc op mijn kamer. Aanstaande vrijdag verwacht ik wel een nieuwe laptop (Acer Aspire 9423 WSMib) incl Wireless LAN: Intel PRO/Wireless 3945ARG network connection (tri-band 802. 11a b/g) Wi-Fi).

Nu komen mijn vragen:

Wat heb ik precies nodig aan hardware (wireless modem/router/wireless usb kaart voor desktop pc)?
Welk merk wireless modem kan ik het beste kiezen, enige voorkeuren? Zijn er voorkeuren m.b.t. het goed functioneren van de wireless kaart in de laptop?

En tot slot:

Ik neem aan dat ik het Ericsson HM121dp modem waar ik nu gebruik van maak niet meer nodig heb? Aangezien dit gewoon een vaste lijns modem is. En kan ik mijn bestaande ADSL abbonement van KPN gewoon behouden?

Een aantal vragen komen waarschijnlijk erg noob over, sorry daarvoor, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het installeren van een fatsoenlijk wireless netwerk.

Alvast bedankt!!

Lownoise

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-08 09:55
Vraag even hulp bij het installeren bij een kennis of iemand die tegen een kleine vergoeding het samen met jou wil instellen.

Zoals ik het nu lees heb je een nieuwe modem/router nodig met ingebouwd Accespoint. Dit geheel moet ingesteld worden. Vooral als het om beveiliging gaat kan je beter even samen met iemand die er verstand van heeft de boel instellen.

Een andere optie is om alles zelf te doen. Maar dan moet je of heel veel bijleren over de gebruikte technieken of de boel op de "sweex" mannier aansluiten (lees onveilig en onstabiel).

Kopen met Bitcoin

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 11:36
bestaande verb van kpn kun je gewoon behouden.

wat je zou kunnen doen is even kijken of je ergens een speedtouch st716 of st780 kun kopen deze modems worden door de helpdesk van kpn/planet/xs4all/orange ondersteunt en dit is erg makkelijk te instaleren.
ook via je eigen laptop ontvanger(word ook door kpn ondersteunt)

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik met 't volgende wireless modem alles kunnen realiseren? Is dit type geschikt!?

http://www.kpn.com/kpn/sh...d=393207/typeofpage=77285

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:42 ]

Verwijderd

Ja. Modem bij je hoofdaansluiting neerzetten, SSID en WPA sleutel noteren en vervolgens je laptoppie instellen. Gaan met de banaan en bij problemen helpdesk bellen ;) . Je zou eventueel op marktplaats etc op zoek kunnen naar de ST716 (voorloper ST780) als je budget wat beperkter is.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34

Dido

heforshe

Ik denk dat het handig is om je te realiseren dat er niets aan je adsl-verbinding verandert ;)

Je ADSL-verbinding is het stuk vanuit de grote boze buitenwereld tot de buitenkant van je modem.

Je modem vertaalt het vervolgens naar een signaal dat een computer begrijpt.

Datgene dat draadloos wordt is jouw eigen interne netwerk (en dat kan ook zonder ADSL-verbinding bestaan). Om je internetverbinding met je netwerk te kunnen verbinden gebruik je een router. Om meerdere computers op je netwerk aan te sluiten gebruik je een switch.
Om draadloos dingen aan je netwerk te hangen gebruik je een wireless access point.

Gelukkig voor jou en vele anderen zijn er apparaten die al die functionaliteit in 1 hebben: wireless ADSL modem/routers, ook bekend als draadloze multi-pc modems.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties jullie alle!
Ik heb een linksys speedbooster modem/router gekocht. Mij werd deze namelijk aangeraden binnen de computer shop. Ga 'm morgen proberen te installeren..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Het jammere van een linksys modem is dat die bijna nooit ondersteund worden door helpdesks. Probeer er eentje te kopen die dat wel heeft, die van KPN wordt dus wel ondersteund, dacht ik.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1