Toon posts:

[Vista] Error 1500 : Another installation in progress.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort het probleem dat ik niets meer kan installeren wat gebruikt maakt van de windows installer. Elke keer verschijnt de melding:

"Error 1500. Another installation is in progress. You must complete that installation before continuing this one."

Het maakt niet uit welke .exe of .msi ik probeer te installeren, niets werkt (dus ook geen tools die beweren het register op te schonen). Herstarten, inloggen onder een andere user of de installer draaien met admin rechten heeft allemaal geen zin.
Ik had wel gevonden dat je in vorige versiers (XP, 2000) een InProgress key in je register hebt die je kon verwijderen, maar deze kan ik in Vista niet terug vinden.

Ik weet niet of het uberhaubt mogelijk is, maar zou het verwijderen en opnieuw installeren van de Windows Installer en optie zijn? Of heeft iemand anders een ander idee? :)

edit: Ik krijg deze melding ook als ik een programma probeer te uninstallen / repairen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 10:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:31:
Hoi,

Ik heb sinds kort het probleem dat ik niets meer kan installeren wat gebruikt maakt van de windows installer. Elke keer verschijnt de melding:

"Error 1500. Another installation is in progress. You must complete that installation before continuing this one."

Het maakt niet uit welke .exe of .msi ik probeer te installeren, niets werkt (dus ook geen tools die beweren het register op te schonen). Herstarten, inloggen onder een andere user of de installer draaien met admin rechten heeft allemaal geen zin.
Ik had wel gevonden dat je in vorige versiers (XP, 2000) een InProgress key in je register hebt die je kon verwijderen, maar deze kan ik in Vista niet terug vinden.

Ik weet niet of het uberhaubt mogelijk is, maar zou het verwijderen en opnieuw installeren van de Windows Installer en optie zijn? Of heeft iemand anders een ander idee? :)

edit: Ik krijg deze melding ook als ik een programma probeer te uninstallen / repairen.
Was je voordat je de foutmelding kreeg bezig om office te installeren of een andere programma??

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Office staat er al langer op. Ik kreeg de melding voor het eerst toen ik een paar weken terug 'n USB Modem van Vodafone probeerde te installeren.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
reboot?

Verwijderd

Topicstarter
Reboot verhelpt het probleem niet.
Had ik al vermeld. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:41:
Nee, Office staat er al langer op. Ik kreeg de melding voor het eerst toen ik een paar weken terug 'n USB Modem van Vodafone probeerde te installeren.
Ok, vanaf dat moment ging het dus verkeerd.

Draait er de process Msiexec.exe (Msinstaller)??

Dit heb ik gevonden op het net over je probleem:

The trouble with developing windows installers is that sometimes they crash leaving the install partially finished. Any attempt to run an install after that results in the dreaded "Another installation is already in progress" message. Now you probably want to run an installer at some point again in the future, but until you clean up the install that crashed, you can't (I believe that it an install mutex is locked, among other things) .
So the Windows Installer Clean Up Utility is you friend.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:06 . Reden: Meer informatie gevonden!! ]

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 17:34
Heb je heel toevallig Symantec Anti-Virus installed? Ik heb een keer een crash gehad tijdens deze installatie en kreeg ook deze melding :{. Ik heb dus heel Vista moeten formatten (kon zo snel niet even een fix vinden, was toch een cleanen install).

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
dit gaat wel over SQL maar beschrijft ongeveer hetzelfde :

http://support.microsoft.com/kb/312995

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:00:
[...]

Ok, vanaf dat moment ging het dus verkeerd.

Draait er de process Msiexec.exe (Msinstaller)??

Dit heb ik gevonden op het net over je probleem:

The trouble with developing windows installers is that sometimes they crash leaving the install partially finished. Any attempt to run an install after that results in the dreaded "Another installation is already in progress" message. Now you probably want to run an installer at some point again in the future, but until you clean up the install that crashed, you can't (I believe that it an install mutex is locked, among other things) .
So the Windows Installer Clean Up Utility is you friend.
Nee, er draait geen process op de achtergrond. Heb ook geprobeerd alle opstart processen uit te zetten, maar dit had ook geen zin. Zo'n Clean Up Utility zoals jij beschrijft was ik ook tegengekomen. Maar dat wil dus ook niet installeren. ;(
blix schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:03:
Heb je heel toevallig Symantec Anti-Virus installed? Ik heb een keer een crash gehad tijdens deze installatie en kreeg ook deze melding :{. Ik heb dus heel Vista moeten formatten (kon zo snel niet even een fix vinden, was toch een cleanen install).
Ik gebruik geen Symantec Anti-Virus. Een complete format lijkt op dit moment de enige oplossing. Maar dat gaat me veel te veel werk kosten. Misschien dat iemand weet of er iets in het register verkeerd staat?

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:10:
dit gaat wel over SQL maar beschrijft ongeveer hetzelfde :

http://support.microsoft.com/kb/312995
Heb het even geprobeerd, maar helaas. Ik kan de key PendingFileRenameOperations niet vinden onder SessionManager in vista.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Al eens een reinstall geprobeerd van de windows installer?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:22:
Al eens een reinstall geprobeerd van de windows installer?
Ik heb nog niet gevonden hoe ik dit kan doen. Zal nog eens verder zoeken.
Heb wel al geprobeerd om de service opnieuw te starten, maar dit had ook geen resultaat.

Ik weet niet of het allemaal hetzelfde werkt in vista, maar misschien is dit een oplossing?
"The Windows Installer service could not be accessed" error message when you try to install Office

Ik ga het straks na de lunch proberen. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:27 ]

Verwijderd

Heb je de optie systeemherstel al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:28:
Heb je de optie systeemherstel al geprobeert?
Nog nooit gebruikt eigenlijk, ook niet in XP. Heb er net naar gekeken, maar ik heb maar één restore point er in staan. En die is van vanochtend. :/

Verwijderd

Dus als je ,in dat venster, op "een ander herstelpunt selecteren" klikt.
Dan zie je ook niet meer herstelpunten staan??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de settings gekeken, en daar staat inderdaad dat er maar één herstelpunt wordt bewaard. Dus kan geen andere selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Wordt iemand hier misschien wijzer van?
Een install log: http://www.pmopro.com/files/install.txt

Op deze pagina staan ook veel oplossingen, misschien dat iemand anders er iets aan heeft. Voor mij heeft het in ieder geval niets geholpen: How to resolve Common "Windows Installer" Problems.

Ik heb nu volgens mij echt alles geprobeerd. Kan iemand me misschien vertellen hoe ik de Windows Installer opnieuw kan installeren? Hier ben ik nog niet uitgekomen.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
subtiel schopje. :$

Heeft iemand het antwoord op de vraag hoe ik Windows Installer opnieuw kan installeren in Vista?

Verwijderd

Ik zit ook met dit probleem en krijg het langs geen kanten weg, bepaalde tools (die ik echt dringend nodig heb) kan ik totaal niet installeren.

Verwijderd

Ok ik heb het dus kunnen oplossen. Die Clean Up Utility was inderdaad de tool die je nodig had, maar jammer genoeg kon ik deze ook niet installeren. Heb deze dan maar geïnstalleerd op een andere PC en de program files op mijn USB stick gezet en in de Vista laptop gestoken. Zo heb ik dan de tool kunnen runnen en de Windows Installer database kunnen leegmaken. Nadien eens rebooten en het zou moeten lukken.

Let wel op dat je andere programma's die ook in deze database zaten zult moeten herinstalleren.
Pagina: 1