Toon posts:

Server 2003 - shares niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd draai ik server 2003 op mijn d schijf.
Nu heb ik het probleem dat de shares niet toegankelijk zijn. Ook de c$ shares kan ik niet bereiken. Ik log in onder het Administrator account, geprobeert met wachtwoord en zonder.

Error: The network location cannot be reached.

Wie heeft er tips?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoe zijn je netwerk instellingen (denk aan DNS en DHCP).

Hoe ziet je netwerkplaatje eruit, welke rol heeft die windows 2003 server (wel of geen domein draaien).
Wie verzorgt je DNS en DHCP, is dat je router of die server?

Wat zijn de rechten op de share's ?

Kortom, meer informatie nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 02-05-2007 10:35 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
De server draait niet binnen een netwerk maar standalone. De netwerk verbinding is uitgeschakeld.
De rechten op de shares zijn full control voor administrators (vanuit computer management)

Ik probeer SAP NetWeaver te installeren, daar stuitte ik op het probleem toen de installatie shares probeerde aan te maken en daar vervolgens bestanden in te zetten of ze te benaderen.

De service "computer browser " en "server" zijn beide ingeschakeld.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Installeer de loopback adapter dan maar :)
Zonder fysiek netwerk installeren er wel meer dingen niet, loopback adapter is goed voor dat soort 'probleempjes'.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Had er voorheen nog niet van gehoord, maar inderdaad ik kan de shares nu benaderen en de SAP installatie gaat verder!

Super bedankt!