Toon posts:

Gebruik van penlites in digitale camera (kodak cx7330)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben vorig jaar enkele toestellen van dit type gekocht, in het batterijen compartiment gooi je 2 penlites, en dan kan je foto's maken...... Echter zijn de batterijen, na het maken van 25 foto's al *leeg*, (display laten we uit, flits uit)

We hebben altijd Duracel batterijen gebruikt, omdat met el cheapo batterijen het toestel niet eens aan ging.

Aangezien ik contact hier over wou opnemen met Kodak, heb ik even op een site gekeken voor meer informatie, nou staat daar: "BELANGRIJK
Wij raden u aan geen alkalinebatterijen te gebruiken in EASYSHARE-camera's omdat deze de camera onverwacht kunnen uitschakelen en foto's verloren kunnen gaan."

Duracel is dan mischien wel een van de betere batterij merken, maar het is en blijft alkaline. Dus ik denk dus dat ik het probleem gevonden heb?
Op de betreffende site, staat ook een lijstje met 4 soorten kodak batterijen die ik kan gebruiken, Ni-MH penlites .. ik weet niet waar ik deze kan kopen, daar kom ik wel achter - maar kan ik niet gewoon een GP-lader met penlites kopen (deze zijn toch ook ni-mh?)

t.i bron: http://www.kodak.com/glob...Chart.jhtml?camera=CX7330

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:55
Die GP batterijen en laders zijn zeer goed, heb alleen maar batterijen en laders van dit merk.

Heb zelf 4x2100mAh GP batterijen geladen met een GP Rapid2 en kan dan met scherm en de meeste ook nog met flits, ongeveer 300 foto`s maken met mijn Konica Minolta Z2.

Aan GP kun je niet miskopen.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks ff een GP lader + batterijen halen, hoop echter wel dat het probleem hiermee is opgelost. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40

JdM

Humbled

Het probleem met digi-camera's is dat ze onder de 2 volt ongeveer niets meer doen, daarom Ni-MH .deze batterijen starten geloof ik met 2,6 volt (per 2 ;) )en blijven daar hangen in tegenstelling tot een alkaline, die loopt gewoon langzaamaan steeds verder leeg.

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Ik herken je probleem met penlites in de digitale camera.
Overwoog zelfs om een nieuwe te kopen met accu's.
Kreeg van de foto boer het advies andere batterijen te gebruiken.
Duracell's zijn perfect voor het afgeven van stroom voor lange tijd, maar slecht voor het afgeven van piekspanning, wat typisch is voor een digitale camera.
Kreeg van de foto boer een dual penlite accu mee. Weet ff niet wat voor type het is.
Maar deze zou (volgens de foto boer) perfect zijn voor digitale camera's.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00
Ik weet wel dat de originele Kodak batterij in mijn DX4330 veel langer meeging dan normale penlites. Heb er nu GP's van 2500mAh inzitten en deze doen het ook prima, echter niet zoveel als de originele (niet oplaadbare) batterij die er bij zat toen ik hem kocht.

Whoop!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:55
Kijk anders een op de site van computerland. Hier heb ik laatst 2 GP Smart laders gekocht met 4x2300 en 4x2500 batterijen. Per setje nog geen 15 euro.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Verwijderd

Tja voor deze maar ook andere camera's geldt hetzelfde :

http://gathering.tweakers...ages/1187180///batterijen

Alle Nimh batterijen met een beetje gangbare capaciteit moeten het gewoon doen hoor, de camera kan het merkje van de batterijen niet lezen ;)

Hoezo heb je hebben jullie ook echt enkele toestellen van dat type gekocht? wtf.

Accuplus.nl
Divers accessoires - Oplaadbare batterijen - AA penlite
Mignon batterijen, 2800 en 3200mAh, heb zelf die van 2800 (andere waren er nog niet toen ik ze bestelde) en ze gaan echt retelang mee.
4-Pack hoogwaardige MaxCell Mignon batterijen.

Ni-MH technologie.
Type penlite AA - 1,2 Volt.
Superlang gebruik door 3200 mAh!!!
Tot 1000x oplaadbaar.
Geschikt voor sneloplading.
Oja, met Google zijn dit soort dingen echt SUPER makkelijk te vinden..

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00
Er zit wel degelijk verschil in de GP's van 2500mAh of de Trust variant van 2300mAh die ik ooit eens gekocht had. Die Trust dingen waren echt veel sneller leeg...

Zowiezo ben ik erg blij met de snellader die bij de GP's zat. Binnen een uur 4 batterijen vol :)

[ Voor 23% gewijzigd door marccom op 03-05-2007 11:03 ]

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom: inmiddels 150 foto's geschoten met GP2500.. ik denk dat ik er nog wel 150 kan schieten..

probleem opgelost =)
Pagina: 1