Toon posts:

Snelheid verbinding : minimale gaming-vereisten ...

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

wegens verhuis dien ik mijn desktop draadloos te verbinden ... ik probeerde dit met een D-link stick maar kwam maar tot 24 mbps waardoor het online gamen allesbehalve was ...

Nu overweeg ik een verbinding via het stopcontact te maken, via een setje van Devolo ... Ik twijfel echter tussen twee :
- setje 1 tot 85 mbps aan 130 euro
- setje 2 tot 200 mbps aan 200 euro

Wat heb ik nodig om vlot te gamen ?

mvg
Web Wiper

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 21:24
24 Mbps zou ruim voldoende moeten zijn om te gamen! Waarschijnlijk is jouw internetverbinding zelfs trager. Wat ging/gaat er dan verkeerd tijdens het gamen?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Welk spel speel je? Is het voor lan of Internet?
Wat zijn de specs van je hardware, systemen, stick + accespoint.

[ Voor 40% gewijzigd door battler op 02-05-2007 01:56 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nagenoeg ieder online spel blijft toch wel onder de 10 kilobyte per seconde, gok ik, dat is iets van 80 kilobit. Denk dat je meer de richting van latency (ping) bedoelt.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel Battlefield 2 en 2142 online ... toen ik via de kabel surfte had ik nergens problemen mee. Nu ik de stick van mijn D-link router wil gebruiken merk ik dat de verbinding eerst al moeilijk tot stand komt, het bereik laag is en de snelheid varieert en soms tot 12 mbps daalt. Tijdens het gamen krijg ik latency en schokken ....

Mijn acer laptop doet het perfect draadloos aan 54 mbps ... Vandaar mijn redenering ...

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:51
Je acer geeft op de zelfde plek wel de volledige 54mbit dus?

Weet niet waar je computer staat en waar de wlan stick inzit,
maar je kan proberen deze middels een usb verlengkabel
Dan kan je namelijk een beetje spelen met de plaatsing van de stick
en op die manier beter ontvangst creeren

Ik zou anders (als de laptop het daar wel goed doet)
Het geld investeren in een wlan pci kaart of usb stick waar je
een lossen grotere antenne op kan aansluiten.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Je wilt lage latencies met gamen. De setjes met IP over het 220V netwerk die ik gezien heb, heb je behoorlijke crappy latencies, zeker 20ms...
Snelheid zou idd het probleem niet moeten zijn, 24 Mbps is RUIM voldoende voor welke game dan ook... Je kunt nl. prima gamen over een 1 Mbit smallband internet lijntje, mits je latency maar laag is...

Verwijderd

Topicstarter
Heb al wat met plaatsing gespeeld en kom tot 36 mbps ... gamen lukt, maar om de halve minuut krijg ik in BF2142 de melding "fout met verbinding" waarbij het beeld een tweetal seconden freezed en dan weer herneemt ... enorm vervelend in een FPS !!! Grmbl ...

Toch maar proberen om een kabeltje te trekken zeker ? Jammer van het verse schilder en pleisterwerk :(

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 21:24
Het lijkt me inderdaad gewoon een minder goede draadloze verbinding. Probeer de router wat te draaien of hoger te plaatsen en plaats de antennes eens onder een hoek graden. Een USB-stick heeft trouwens altijd wat minder goede ontvangst dan een PCI-kaartje met antenne.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 02-05-2007 20:57 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 16:50
Laagvliegerke schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 20:56:
Het lijkt me inderdaad gewoon een minder goede draadloze verbinding. Probeer de router wat te draaien of hoger te plaatsen en plaats de antennes eens onder een hoek graden. Een USB-stick heeft trouwens altijd wat minder goede ontvangst dan een PCI-kaartje met antenne.
Dit lijkt allemaal een beetje op mijn probleempje wat ik heb. Heb je toevallig wel een goede verbinding met je laptop. Probeer eens te pingen en post je resultaten eens.

• wsiev
Je kan ook proberen je router op een ander wlan kanaal te zetten.
Wil wel eens helpen als er meerdere draadloze netwerken in de buurt zitten
die op hetzelfde kanaal zitten.

Dit kun je controleren met netstumbler.

En de "normale" wlan antennes geven een pannekoekachtige bereik.
Dus als je pc op dezelfde verdieping staat moeten de antennes rechtop staan.

Wat is nu je signaalsterkte met 36mbps ?
En welke router heb je ? mischien dat daar nog wat mogelijk mee is

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij het verdraaien van de antenne is mijn gemiddelde verbindingssnelheid nu +/- stabiel 36 Mbs, netjes dus en meer dan voldoende voor vlot surfen e.d. meer ...

Het enige probleem dat ik nu nog wil aanpakken is de packet-loss tijdens het gamen. Heel storend en bijgevolg onspeelbaar op deze manier ...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:16:
Dankzij het verdraaien van de antenne is mijn gemiddelde verbindingssnelheid nu +/- stabiel 36 Mbs, netjes dus en meer dan voldoende voor vlot surfen e.d. meer ...

Het enige probleem dat ik nu nog wil aanpakken is de packet-loss tijdens het gamen. Heel storend en bijgevolg onspeelbaar op deze manier ...
Nogmaals, het aantal Mbps speelt geen rol ; je zal echt geen Internetverbinding hoger dan 24 Mbps hebben, en ook zat is zwaar overkill om online een spel te spelen. Dat red je zelfs met een 1 Mbps lijntje makkelijk.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 16:50
Welk OS gebruik je? Ik draai Vista en had tot een tijdje terug hetzelfde probleem als jij.
Als je gebruik maakt van Vista kan je het programma Vista AntiLag downloaden.
Wanneer je XP gebruikt kan je het beste even je Wireless Zero Configuration checken.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik XP SP2 en heb een Belkin Router ...

Vandaag was mijn probleem heel herkenbaar met dit : http://www.wired.com/science/discoveries/news/2004/06/63705

Met name : tijdens het gamen om de haverklap verbindingsfoutjes (korte freeze ingame en dan weer verder) tot ie volledig vastliep en naar mijn bureaublad sprong. Op dat moment kon ik geen webpagina laden, hoewel ik duidelijk een verbinding had met de router (zenden ging, ontvangen deed ie niet). Na even af- en terug aanmelden liep het weer vlot ...

Lijkt dus inderdaad om het aangegeven probleem te gaan, maar wat kan ik er nu praktisch aan doen ?

• wsiev
welke signaalsterkte heb je nu ?

De snelheid zegt niet zo heel veel als je lage signaalsterkte hebt.
Hierdoor ontstaat erg veel overhead en kun je dit soort problemen krijgen

Verwijderd

Topicstarter
Signaalsterkte was goed tot heel goed ... enfin ... heb een setje lan-over-power adapters gekocht en ben er super tevreden over ... probleem dus opgelost :p
Pagina: 1