Links ontbreken in nieuws artikel

Pagina: 1
Acties:

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Steeds vaker merk ik dat er geen link wordt geplaatst in het nieuws artikel naar het desbetreffende product / bedrijf / dienst oid. Voorbeeld is het artikel vandaag over Joost, nieuws: Joost sluit deal met Turner en geeft onbeperkt invites uit. Ik wist dus niet precies wat de website van joost was en begon te zoeken naar een link in het nieuws artikel, uiteindelijk ben ik er via de bbc site gekomen (die eigenlijk niet relevant is aangezien t.net alle informatie hier vandaan haald en vertaald) maar de bedoeling van tweakers.net is toch juist dat deze de informatie verzameld zodat wij (de lezers) niet meer andere sites hoeven af te struinen. Ook staat er bij bron, redactie t.net terwijl bbc toch de bron van dit artikel is?

Dit komt vaker voor en ik zou het fijn vinden als dit in het artikel vermeld wordt zodat de lezers direct verder kunnen browsen zonder een zoekactie te beginnen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dan vraag ik me wel af of je het ook nodig vindt om dingen als Google te voorzien van een link? ;)

The devil is in the details.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat artikel heeft twee bronnen en daarnaast nog enige input mijnerzijds, vandaar dus dat ik ervoor gekozen heb om Redactie Tweakers.net als bron op te nemen. Het is veel te veel eer voor alleen de BBC of BusinessWire om met de bronvermelding ervan door te mogen gaan.

Verder, het is ondoenlijk om iedere keer weer opnieuw uit te moeten leggen wat een bepaald product, dienst of bedrijf is. Daarom heb ik dus bepaalde woorden toegevoegd waaruit blijkt wat Joost is: peer-to-peer-videodienst, videobeelden, televisiecontent et cetera. Tot slot heb je de relatedID's waarmee je een beeld kan vormen. Al met al genoeg mogelijkheden om een helder beeld te krijgen van wat het onderwerp precies is.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl