Nieuw gamesysteem twv 1500 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:21
Ik ben op zoek naar een nieuw gamesysteem. Het hoofdzakelijke doel is gamen. Overklokken is niet echt nodig. Het budget is vastgesteld op 1500 euro en ik wil hier geen euro boven gaan. Het wordt samengesteld bij alternate.

Het systeem

Harddisk: 3,5 inch SATA -SpinPoint T166 SpinPoint T166 (320 GB)

De harddisk is lekker stil en heeft voldoende opslagcapaciteit voor mij.

Voeding: iGreen Power 500W iGreen Power 500W (500 Watt)
500 watt lijkt me voldoende voor het systeem. Ook heeft de voeding 2 PCI-E connectors.

Operating systeem: Windows Vista Home Premium (Nederlands)
Home premium vind ik voldoende. Ultimate vind ik te duur(de extra opties gebruik ik toch niet) en de basic versie heeft geen aero.

CPU: Core™ 2 Duo E6600 (2400 MHz)
De E6600 is goed kwa prijs/kwaliteit. Overklokken doe ik niet aan met deze pc.

DVD-writer: DRW-1814BL (18/8x, 8/-x(DL) speed)
Gewoon dvd's lezen en schrijven.

Videokaart: xfx 8800 GTX/600 (768 MB)

Beste videokaart op het moment en hij past in mijn budget van 1500 euro. Daar het hoofddoel gamen is kan ik niet om deze kaart heen.

Ramgeheugen: 2 GB DDR2-667 Kit (2048 MB) Kingston
2 GB ram is voldoende voor mij. Ik overklok niet(mss later wel)

Moederbord: Asus P5N32-E SLI+
Moederbord dat voldoet voor mij. de chipset is goed naar het schijnt. SLI kan later nog van pas komen.

CPUkoeling: Freezer 7 Pro (775)
Deze koeler omdat ik boxed koelers te lawaaiierig vind en deze lekker stil is.

Behuizing: Antec performance one p180
Dit lijkt mij een stevige en goed behuizing? De 8800 gtx past hier denk ik wel in...

Vragen:

1) Past de videokaart in deze kast?
2) Is de voeding sterk genoeg?
3) Wat zouden jullie er nog aan veranderen? Het mag wel geen euro boven de 1500 gaan. Het systeem is bij alternate samengesteld en ik wil het zo houden. Het systeem kost nu 1491 euro.

edit: videokaart, moederbord en geluidskaart veranderd.

[ Voor 8% gewijzigd door skelleniels op 02-05-2007 00:41 ]

http://specs.tweak.to/16567

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
1. Behuizingen waar een 8800 GTX in past -> http://forums.anandtech.c...did=1959556&enterthread=y

Dus ja, als je een drive-bay verwijdert.

2. Jazeker.

3. Eigenlijk niks :) .

[ Voor 4% gewijzigd door hello_moto op 02-05-2007 00:26 ]

• avdr2
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04-2021
Check of je games al onder Vista lopen.

Kies ook voor normaal draadloos: wifi, muis/keyboard.

• skelleniels
avdr2 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:32:
Check of je games al onder Vista lopen.

Kies ook voor normaal draadloos: wifi, muis/keyboard.
Ik hang nog steeds aan de utp kabel hoor:) Gamen gaat btw beter met muis met touwtje... De games die ik speel draaien wel onder vista. Anders doe ik wel nog een dualboot.

• avdr2
ASUS schept al een beetje op over de Sound die er in hun bordje zit. Is die aparte soundkaart dan toch nodig ? Mebbe een paar vettere speakers of een BT-headset voor dat geld ?

• avdr2
skelleniels schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:36:
[...]

Ik hang nog steeds aan de utp kabel hoor:) Gamen gaat btw beter met muis met touwtje... De games die ik speel draaien wel onder vista. Anders doe ik wel nog een dualboot.
dblchck, OK
;)

• avdr2
Verder, ja, je systeembeheer he ? Het moet gewoon ook lekker blijven lopen -na snelle reparatie- nadat er iets gecrashed is.
Misschien toch een paar extra HD's.
En iets met images van Ghost of Acronis.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 13:56
ooit van editten gehoord?

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

waarom moet alles bij alternate? is een stuk duurder dan bijvoorbeeld azerty of salland, voor het geld dat je uitspaart bij zo'n goedkopere webshop kun je misschien wat kleine aanpassingen doen? zoals een (nog) stillere cpu koeler, misschien een extra hdd om raid te kunnen draaien?

The number one enemy of progress is question

Verwijderd

Ik zou ZEKER wachten tot de HD2900XT(X) er is, die kan beter zijn (en is zeker goedkoper). En stel dat hij niet beter is de prijs van de GTX zal ZEKER dalen! Dus alsjeblieft wacht daar in iedergeval op!

Verder bestel je systeem bij www.zercom.nl ofzo (heb ik goede ervaringen mee, al voor 2000,-+ aan gamepc uitgegeven daar). Dat scheeld je al gauw 100,- euro vergeleken met alternate, voor die 100,- koop je nog een extra hdd en je hebt een perfect systeempje! Veel suc6 ;)

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08-2025
Ik heb zomaar een vermoeden dat dit om een bepaalde prijsvraag gaat, en het daarom bij alternate moet gebeuren, of niet dan ;)

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

LaduciA666 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 18:16:
Ik heb zomaar een vermoeden dat dit om een bepaalde prijsvraag gaat, en het daarom bij alternate moet gebeuren, of niet dan ;)
Ja, ik vond het ook beetje verdacht want als ik me niet vergis heeft Skelleniels een tijd geleden ook al nieuwe pc samengesteld en flink overgeclocked. Niet dat dat perse het geval hoeft te zijn uiteraard maar wel beetje apart.
Hoe weet ik dat? Jaja ik lees ook het Nvidia topic ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• skelleniels
Het is voor iemand die ik ken... Uiteraard heb ik zelf geen nieuw gamesysteem meer nodig, mijn huidige is ongeveer hetzelfde als dit systeem dusja, zou beetje nutteloos zijn :) Tja, het is mogelijk dat die persoon die ik ken de bedoeling heeft om mee te doen aan een prijsvraag. Ik zag vandaag namelijk ook de prijsvraag op gamez.nl.

Ik zag juist het nieuwsbericht op de frontpage van vista en xp in gameprestaties bekeken. En xp blijkt toch nog steeds veel sneller te zijn(wist ik wel, daarom draai ik nog steeds xp, maar wist niet dat het zo'n verschil was). Dus misschien toch maar xp nemen(als ik mag van degene die een nieuw systeem wil, hij wil eigenlijk vista, maarja, ik zag gisteren bij iemand met vista dat verschillende games niet eens opstarten...)

Zojuist nagevraagd en het is inderdaad voor die prijsvraag... Ik vraag ff een modje om topic te sluiten. Het moet eerlijk blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door skelleniels op 07-05-2007 22:39 ]

Pagina: 1