Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

golf 2 GTI 1.8 16v problemen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Ik heb sinds een paar dagen problemen met me auto (golf 2 mk2 gti 16V)
Hoe zijn de problemen gekomen nou ik d8 laat ik maar is een keer de motorblok is wat schoonspuiten maar dat vond me auto niet leuk denk ik.

1ste prob me auto begon op 3 cylinders te lopen maar die heb ik zelf op kunnen lossen door me verdelerkap droog te maken.
2e prob is als ik nu in mijn 2e versnelling 3000rpm maakt gaat me olie lampje zoemen en branden en in de 3e versnelling rond de 2400rpm. En als ik in me vrij sta en ik ga heel rustig naar de 4000rpm dan gaat ie ook branden. Maar nu komt het als ik in me vrij sta en ik trap me pedaal heelmaal dus dat ie in keer naar de 4000rpm gaat dan brand of zoemt er niks.

Ik sta nu voor een mirakel wie o wie kan mij helpen please.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zitten de bougie kabels nog wel vast? is er geen water door het luchtfilter gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die van luchtfilter kan wel een goede zijn denk ik. Maar wat heeft de luchtfilter dan te maken met dat olie lampje?

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:14

yassine

Nothing to it but to do it!

Het kan zijn dat een draadje, niet meer goed is en het ijzer/draadje tegen je chassis/blok aankomt. Waardoor ie bij trilling tegen het ijzer komt en doorgeeft dat er iets mis is.

Had ik nl ook, en dat was de enige simpele oplossing. :)

[ Voor 21% gewijzigd door yassine op 01-05-2007 23:43 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk idd dat er water in je oliedruksensor(bedrading) gekomen is.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Heb de bedrading van de oliedruksensor al losgekopeld gehad om te kijken wat ie dan doet maar doet precies het zelfde. Pff auto zijn net zo moeilijk te verstaan als vrouwens :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoe is je oliepeil en staat ?

Klinkt alsof je oliepomp bij volgas optrekkenniet voldoende druk kan opbouwen (wat door een te laag peil veroorzaakt kan worden), en bij stilstaan wel.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Oliepeil is gewoon goed :)
Ik moet wel zeggen dat het alweer een jaar geleden is dat de olie ververst is en de oliefilter ook
zou het mischien daar nog aan kunnen liggen dan ?

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Een oliebeurtje kan natuurlijk nooit kwaad, maar een jaar is niet ongebruikelijk (laten we zo zeggen: het is geen 10 jaar :X )

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb 1 keer meegemaakt dat er een vuiltje in de oliedruksensor terecht was gekomen, waardoor die valse metingen gaf. Dat gaf ook dergelijke vage klachten zonder dat de auto er last van leek te hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Klinkt simpelweg als een vochtprobleem waarbij meerdere delen van de motor symptomen vertonen

Lopen op 3 cylinders:
- Vocht in ontsteking
- Vocht in luchtfilter / inlaat
- Vocht in lucht massa meter

Olielampje:
- Vocht in electronica / sensorbedrading

Je mag een motorblok nooit schoonspuiten; gewoon met een doek en remmenreiniger aan de gang gaan.

Download my music on SoundCloud

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:13:
Beste tweakers

Ik heb sinds een paar dagen problemen met me auto (golf 2 mk2 gti 16V)
Hoe zijn de problemen gekomen nou ik d8 laat ik maar is een keer de motorblok is wat schoonspuiten maar dat vond me auto niet leuk denk ik.

1ste prob me auto begon op 3 cylinders te lopen maar die heb ik zelf op kunnen lossen door me verdelerkap droog te maken.
2e prob is als ik nu in mijn 2e versnelling 3000rpm maakt gaat me olie lampje zoemen en branden en in de 3e versnelling rond de 2400rpm. En als ik in me vrij sta en ik ga heel rustig naar de 4000rpm dan gaat ie ook branden. Maar nu komt het als ik in me vrij sta en ik trap me pedaal heelmaal dus dat ie in keer naar de 4000rpm gaat dan brand of zoemt er niks.

Ik sta nu voor een mirakel wie o wie kan mij helpen please.
offtopic;

Dat zag ik gister ook hier bij de wasstraat. Stelletje was auto aan het wassen... waren ze klaar (!), ging de motorkap open, HUP hogedruk op het motorblok :o _/-\o_

Tip: niet doen ;) :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Er zit wel verschil in weten wat je doet en zomaar de hogedrukreiniger op je motor zetten, vooral met wat beleid en een stoomcleaner kan je je blok mooi schoon krijgen én naderhand weern normaal wegrijden.

Je carburateur/ontsteking/computers etc op volle kracht meespuiten daarentegen.. ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag net mijn bougie kabels van de bougies los getrokken om ze in de zon te laten drogen mischien dat ook nog iets helpt :P

Heb me luchtfilterbehuizing ook losgemaakt en de filter ook in de zon gelecht alleen toen ik me filter eruithaalde zat een iets van olie op de filter en in de behuizing van de filter niet extreem veel ofzo. Is iets waar ik ook zorgen over moet gaan maken?

Alvast bedankt voor de tips die ik al binnen heb gekregen van jullie :D

Verwijderd

Ik zou er iig even een nieuw luchtfilter in doen, van olie wordt je luchtfilter nogal week, met het risico dat het hij op een gegeven moment scheurt. Nieuw filter kost nog geen 10tje. Hoe die olie daar komt is een ander verhaal.

Motorblok schoonspuiten is idd niet zo handig, en ook niet erg effectief (vettigheid krijg je slecht met water weg). De eerder genoemde remreiniger (daarmee krijg je alles los) werkt beter :).

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10

Rico

Wie dit leest is gek....

Olie in je luchtfilter is vaak een te hoge carterdruk.
Dat zou ook betekenen dat je motor olie verbruikt.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Heb je blauwe rook uit je uitlaat? Is je compressie al eens gemeten?

De islam kan uw vrijheid schaden

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen blauwe rook compressie heb ik nog nooit laten meten kan ik binnenkort ook doen.
En olie verbruiken doet de auto niet echt heb er in 1 jaar tijd maar 3 liter olie bijgevuld.

Heb op internet gekeken en ben heel wat leuke schemas tegengekomen van golfjes en 1 daarvan heb ik denk het probleem gevonden.

Hier het plaatje het rode rechthoekje wat ik getekend heb moet het probleem zijn denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://i156.photobucket.com/albums/t32/beastlock/naamloos.jpg

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Als je geen hogedruk spuit tegen je tellerunit in je interieur hebt gehouden zal dat het probleem denk ik niet zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het kan toch echt niks anders zijn heb olie druk laten meten die was gewoon goed alle sensoren nagelopen ook goed. Ook al haal je de oliedruksensor los dan blijft het lampje branden dus het kan eigenlijk niks anders zijn dan dat als het goed is :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 18:17
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:03:
Het kan toch echt niks anders zijn heb olie druk laten meten die was gewoon goed alle sensoren nagelopen ook goed. Ook al haal je de oliedruksensor los dan blijft het lampje branden dus het kan eigenlijk niks anders zijn dan dat als het goed is :)
Lijkt me niet dat wanneer je je motorblok schoonspuit er iets fout gaat in de electronica van de tellerbehuizing. Heb je je vraag al op het vwforum gesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe heb ik idd al gedaan hier is het topic :P
http://www.vwforum.nl/mod...ms&file=viewtopic&t=35555
Maar alles is nagekeken vandaag alles is kurk droog nu en nog is het probleem er dus.
Daarom ga ik er nu van uit dat het printje kaduuk is ik ga dit maandag vervangen en dan is het kijken of het probleem blijft anders weet ik het niet meer. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 16:49:
Heb geen blauwe rook compressie heb ik nog nooit laten meten kan ik binnenkort ook doen.
En olie verbruiken doet de auto niet echt heb er in 1 jaar tijd maar 3 liter olie bijgevuld.

Heb op internet gekeken en ben heel wat leuke schemas tegengekomen van golfjes en 1 daarvan heb ik denk het probleem gevonden.

Hier het plaatje het rode rechthoekje wat ik getekend heb moet het probleem zijn denk ik.

[afbeelding]
3 liter olie BIJgevuld? Dat heb je de olie bijna compleet ververst :P.
Ik vind 3 liter olie in 1 jaar toch knap veel.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Hangt af vd kilometers.
Laten we bv zeggen 15000, dan vind ik 1L op 5000km best netjes.

leeg

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Heeft deze auto nog een mechanische ontsteker ? (als in verdeelkapje ? ik ben niet zo bekend met golfjes ) zo ja, haal die eens uit elkaar en laat deze eens drogen

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
soepkip schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:05:
Heeft deze auto nog een mechanische ontsteker ? (als in verdeelkapje ? ik ben niet zo bekend met golfjes ) zo ja, haal die eens uit elkaar en laat deze eens drogen
Nee heb geen mechanische onsteker :)
Maarjah maandag naar de doe het zelf gerage en daar is veder kijken.
Iemand nog tips?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:51:
[...]

3 liter olie BIJgevuld? Dat heb je de olie bijna compleet ververst :P.
Ik vind 3 liter olie in 1 jaar toch knap veel.
Valt echt mee hoor heb zowiezo iets van 18000km gereden dit jaar vind ik 3 liter olie vrij netjes.
Vooral dat ik van hogen toeren houdt hehehehe :+
Dus daarom valt het reuzen mee met het olie verbruik voor een auto van 19jaar oud he ;)
Pagina: 1