Welke Canon EOS-en hebben mirror lock-up?

Pagina: 1
Acties:

• Wimw
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 10:19
Voor zover ik heb kunnen ontdekken zijn er (tenminste?) drie systemen van mirror lockup bij de digitale Canon EOS-en:
  1. niet (bijv. 300D) :N
  2. 2x ontspannen (bijv. 350D) :(
  3. 1x ontspannen met instelbare vertragingstijd (firmware fix 300D) :P
Ik heb nu de fix op m'n 300D en ik wil dezelfde optie (3) op een tweede camera. Echter de informatie hierover is maar zeer spaarzaam voorhanden. Weet iemand welke modellen welke lockup-optie hebben, of waar ik een overzicht kan vinden?

MSI Z77A-GD65, i3770t, 16GB

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Zet de camera's naast elkaar op dpreview en vergelijk :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

wat ik sowieso weet is dat de 350d 20d, 30d en 5d het kunnen, 1 series ongetwijfeld ook ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wimw schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:55:
Voor zover ik heb kunnen ontdekken zijn er (tenminste?) drie systemen van mirror lockup bij de digitale Canon EOS-en:
  1. niet (bijv. 300D) :N
  2. 2x ontspannen (bijv. 350D) :(
  3. 1x ontspannen met instelbare vertragingstijd (firmware fix 300D) :P
Ik heb nu de fix op m'n 300D en ik wil dezelfde optie (3) op een tweede camera. Echter de informatie hierover is maar zeer spaarzaam voorhanden. Weet iemand welke modellen welke lockup-optie hebben, of waar ik een overzicht kan vinden?
Dat kunnen alle Canon SLRs met mirror lockup. Ofwel allemaal behalve de 300D. Mirror lockup aanzetten en in self-timer mode zetten. De delay is op een 350D iig niet instelbaar, maar gewoon 2 sec.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wimw
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 10:19
breinonline schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:00:
Zet de camera's naast elkaar op dpreview en vergelijk :)
OK, het lijkt erop dat ik wat tegenstrijdige info krijg. Over de 350D had ik tot nu toe gehoord dat mlu er nominaal wel op zat, maar dat je bij inschakeling met de eerste keer ontspannen de spiegel opklapt en met de volgende keer ontspannen de afdruk start. Nu zie ik "10 sec (2 sec with mirror lock-up)" - betekent dat dat als mlu is ingeschakeld en je zet 'm op tijdontspannen hij direct de spiegel wegklapt en na 2 sec afdrukt?

Bij de 10D zie ik diezelfde kreet (10 + 2) terugkomen, terwijl ik tot nu toe in de veronderstelling verkeerde dat mlu daar los van de tijdontspannerfunctie stond en de voorklaptijd instelbaar was van 1.5 tot 10 secondes.

MSI Z77A-GD65, i3770t, 16GB

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wimw schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:42:
[...]

OK, het lijkt erop dat ik wat tegenstrijdige info krijg. Over de 350D had ik tot nu toe gehoord dat mlu er nominaal wel op zat, maar dat je bij inschakeling met de eerste keer ontspannen de spiegel opklapt en met de volgende keer ontspannen de afdruk start. Nu zie ik "10 sec (2 sec with mirror lock-up)" - betekent dat dat als mlu is ingeschakeld en je zet 'm op tijdontspannen hij direct de spiegel wegklapt en na 2 sec afdrukt?
Ja, dat zei ik toch?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:13

Type-R

One Minute Shakin

de 300D kan het wel nadat je de 10D firmware hack hebt gedaan :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ammie, de TS haalt die firmware hack al aan in de topicstart, sterker nog, hij geeft aan een 300D met hack te hebben. ;)

{signature}

Pagina: 1