[kubuntu 7.04] dual monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

• ucit
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08-2022
Ik krijg mijn dual monitor config niet aan de praat onder kubuntu.

Ik stel bij systeeminstelling in hoe ik m'n schermen wil hebben, start X opnieuw, en hiep hoi de secundaire monitor werkt. De primaire echter niet :(. Het beeld ziet er wazig uit en het lijkt er enstig op alsof de resolutie ingesteld staat op 1900x1200 ipv 1680x1050 want de randen van m'n desktop vallen buiten het scherm.
Na enig rondzooien in m'n xorg.conf heb ik inmiddels weer de goede resolutie maar de wazigheid blijft.

Nu had ik dit wazigheids probleem ook de eerste keer dat ik kubuntu opstarte, toen ik m'n tweede monitor nog niet geconfigureerd had. Even via Systeeminstellingen > Monitor en beeldschem m'n scherm op 57 herz gezet ipv 60 en toen was het probleem verholpen.

Ik hoopte dat ik op dezelfde manier nu weer m'n probleem kon verhelpen, maar dat gaat niet omdat systeeminstellingen subiet crashed zodra ik op Monitor en beelscherm klik.

Weet iemand hoe ik zonder systeeminstellingen>monitor en beelscherm de verversingssnelheid kan aanpassen?
Andere oplossingen zijn uiteraard ook welkom :+

• Berik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2023
Wat meer info is wel handig, bijvoorbeeld wat voor videokaart en monitoren je hebt.

Kijk anders ook eens op de website van Nvidia/Ati. In ieder geval bij Nvidia kan je een hoop info vinden, zo heb ik mijn dual monitor aan de praat gekregen. Ik heb daarvoor wel direct in mn xorg.conf zitten tweaken, maar het werkt wel het beste.

• ucit
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-08-2022
Berik schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:34:
Wat meer info is wel handig, bijvoorbeeld wat voor videokaart en monitoren je hebt.

Kijk anders ook eens op de website van Nvidia/Ati. In ieder geval bij Nvidia kan je een hoop info vinden, zo heb ik mijn dual monitor aan de praat gekregen. Ik heb daarvoor wel direct in mn xorg.conf zitten tweaken, maar het werkt wel het beste.
videokaart: Geforce 6800 ultra
monitor 1: 20" widescreen acer flatpanel (1680x1050)
monitor 2: 15" compaq flatpaneltje (1024x768)

handmatig aan m'n xorg.conf zitten vind ik niet erg, Kubuntu's systeeminstellingen is leuk voor zover het werkt.

ik heb rondgesnuffeld op de nvidia site maar kan daar niets over multi/dual monitor onder linux vinden. als je een linkje hebt ben ik dankbaar :)

edit: er is me iets vreemds opgevallen. als ik de resolutie van het eerste scherm lager zet dan 1680x1050, bijvoorbeeld op 1400x900, werkt alles wel. Alleen is m'n scherm dan nog steeds wazig omdat hij op een lage resolutie draait. zouden de nvidia drivers gewoon geen dual monitor aankunnen met hogere resoluties?

[ Voor 24% gewijzigd door ucit op 02-05-2007 11:21 ]