Toon posts:

Laptop wil alleen wireless online als Hide SIDD uitstaat...

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een Asus F3Tc gekocht met Vista Home Premium erop. Ik had grote problemen om hem op het draadloze netwerk te krijgen. Mijn andere twee laptops hebben daar totaal geen probleem mee (al draaien die wel op XP). Pas na enkele uren gedoe (met MAC-adressen en beveiligingscodes en handmatig ingestelde draadloze netwerken die alsnog niet werden gezien, etc.) ontdekte ik dat de lap WEL het netwerk op wil (incl. beveiliging) als Hide SIDD uitstaat op m'n Draytek 2200WE router...

Op zich fijn dat het werkt alleen staat Hide SIDD nu dus uit en dat wil ik liever niet... Er zijn in ieder geval twee andere netwerken in m'n buurt, zo ontdekte ik, en ook al is het een simpele 'beveiliging', ik heb Hide SIDD liever AAN.

Iemand enig idee hoe het kan komen dat die lap ALLEEN met Hide SIDD uit het doet? Zoals gezegd wilde hij het netwerk zelfs niet zien toen ik 'm alles handmatig voorgekauwd had! Enig idee wat ik kan doen om Hide SIDD weer AAN te kunnen zetten...?

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:20
Ik heb hier ook last van, had het eerst uitgezet voor wat extra beveiliging. Maar m'n laptop kon niet meer connecten, alles stond al ingesteld hij deed het wel met SSID.

Dit was onder Windows XP SP2, met een linksys wireless kaartje en heb toen de software van linksys gebruikt om alles in te stellen. Als router heb ik een Asus WL-500g. Ben erg benieuwd wat hier tegen kan doen, heb zelf hier eigenlijk nooit naar omgekeken.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Als je bij de eigenschappen van je eigen netwerk in vista kijkt, kun je er toch ook de optie "ook verbinden met dit netwerk als het niet uitgezonden wordt" (of iets in die strekking..) aanvinken?
Je geeft zelf al aan dat het in XP wel werkte, dus het moet een instellingsprobleem in vista zijn.

Als je dit niet voor elkaar krijgt dan werkt het dus alleen zo en dan zou je toegang op basis van mac-adres in kunnen stellen.

Persoonlijk snap ik het probleem eigenlijk niet zo dat de buren jouw netwerk ook kunnen zien. Als iemand kwaad in de zin heeft, moet hij/zij er sowieso moeite voor doen om bij je op je netwerk te komen. Dan rijst ook meteen de vraag: waarom wil iemand die moeite doen? Stuur je staatsgeheimen via je lijntje weg of doe je vaak grote financiële transacties op die manier?

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ja, die optie zou ik nog kunnen proberen. Er staat alleen bij dat de computer dan minder veilig...?

Mac-adressen heb ik al ingesteld (natuurlijk ;) ).

Hehehe, nou ja, een echt probleem is het niet dat anderen m'n netwerk zien, maar ik vind het idee gewoon niet geslaagd. Niemand hoeft te weten dat ik wireless heb want voor je het weet komt er wel een of andere hacker op af. Denk ik dan.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 16:00
Als er effectief een hacker op afkomt maak't toch niet veel uit of je de SSID verbergt of niet :) WEP, SSID verbergen, MAC filtering zijn allemaal vrij zinloos (een zeer kleine complicatie voor de eventuele hacker). Als je WPA/WPA2 met een goede keyphrase (dus lang genoeg en random gegenereerd) gebruikt is't netwerk sowieso niet echt kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf...