Toon posts:

Car audio maakt piepend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen ,

Mijn audio maakt een piepend geluid wanneer ik gas geef of hoog in toeren rij .
Wanneer de auto uitstaat heb ik hier geen last van dat doet het geluid het goed .
Ik weet waar het probleem zity , namelijk de aardig , Wanneer ik bijvoorbeeld contact spray spuit op de aardig van me ( DLS 5 kanaals ) versterker werkt het een aantal dagen goed .

Heeft iemand hier een oplossing voor ./

Solderen was ook niet een succes .

Groetjes

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Ander massa punt zoeken?

Je hebt dus last van een piepend geluid wat mee omhoog gaat met de toeren van je motor? Dan pik je geluid van je dynamo op.

Volgende zaken zijn van belang:

- Ligt de voedingskabel van je amp in een andere dorpel dan je signaalkabels?
- Heb je fatsoenlijke shielded signaalkabels gebruikt?
- Heb je een goed massa punt voor de eindtrap?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
- Ligt de voedingskabel van je amp in een andere dorpel dan je signaalkabels? : Data en stroom liggen elk in andere dorpel .
- Heb je fatsoenlijke shielded signaalkabels gebruikt? ::Normale kabels van de audio boer ,
- Heb je een goed massa punt voor de eindtrap?Ja , via de achter gordel , een hele dikke bout .

de aardig zit waar schijnlijk niet lekker , heb al ander punt geporbeert , alleen daar word het niet beter van .

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 17:09
ik heb hetzelfde probleem in mijn auto.
ik heb alleen nog niet naar gekeken wat het probleem eingelijk is, ik denk idd dat de massa niet goed is of iets in die trend.
ook heb ik weleens gelezen dat een condensator dit probleem op kan lossen, naar ik weet niet of dit klopt.

Verwijderd

Topicstarter
Het aparte is wanneer ik de aarde kabels los trek en weer pcies zo vast zet is het weer effe goed :S
Ook wanneer ik het effe inspray met contact spray werkt het weer krap weekje .

Heel apart dit.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

gewoon rechtstreeks de min vanaf de accu trekken. Pak een 5mm2 en 99% kans dat je probleem verhopen is. Je gebruikt nu niet meer het chassis als geleider en dat wil vaak helpen

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 06:49
Het makkelijkste is er een filter tussen zetten, ik heb een Caliber filtertje gescoord ooit voor 14,95 bij de Halfords dacht ik.

Probleem zit hem in de aarding van ofwel de dynamo ofwel de versterker maar dit krijg je (bijna) nooit 100% opgelost zonder nog een kabel naar je accu te leggen, filtertje ertussen en je bent klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door GH45T op 01-05-2007 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie hulpe allemaal , Een kabel terug naar accu trekken snap ik , maar wat is een filtertje >?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

een "ground loop isolator". Bestrijd de symptomen van een verkeerd aangelegd systeem.

Als ik lees: "normale kabels van de adioboer" bedoel je dan die zwarte dropvetertjes?
Vervang die eens voor een afgeschermde.

Andere "probeertip": zit je amp tegen je chassis aangeschroefd? (maakt de buitenkant van de amp contact met je massa?). Zet hem eens op een plank hout oid.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

ik heb inmiddels 2 ground loop isolators besteld , en het probleem is voor 95 procent opgelost .
geen zoemend of piepend geluidje meer ,

Nu lekker boeme :)

groetjes
Pagina: 1