Toon posts:

WLAN van huis naar bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een WLAN verbinding opzetten van huis naar het bedrijf, de afstand is ong 1,1KM met routenet & flinke omleiding, als we nu dus vanuitgaan van 1km hemelsbreed zitten we goed :)

Ik dacht aan 2 antennes van deze soort , om precies te zijn deze

Zijn dit goede antennes ? googlen komt niets uit :'(

Over de apparatuur,

Na wat zoeken op het senao forum vond ik deze : klik in dit topic
, alleen die is helaas 11mb :(

als ik 2 draadloze ethernet to wireless van d link neerzet (deze)
neerzet, heeft dit dan hetzelfde effect als een kabel naar huis trekken ?

Dit lijkt meer mijn ding , thuisLAN en zakelijkLAN aan elkaar knopen, is dit een goed apparaat wat mijn ding zou kunnen doen ?

KORT :: ik wil mijn thuis-lan en zakelijk-lan aan elkaar knopen, thuis via de zaak internetten, op minimaal 54Mb, is een client bridge wat ik zoek ? zo niet , wat zoek ik wel ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 21:48 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ga eerst maar eens wat meer info zoeken.
Over zo'n afstand mag je blij zijn met 10 Mbit/s ;)
Ik heb zelf over 300 meter met vrij standaard apparatuur 16 Mbit gehaald, die 54 Mbit kun je wel op je buik schrijven.

Ik zou zelf voor 2 LInksys WRT54GL's gaan, of WAP54G's, zoals men bij Stiensnet doet.
Bij hun loopt het al een aantal jaren goed.

Komt er in het kort op neer dat je een Line of Sight wil, een goeie antenne, die dingen die je liet zien zijn redelijk geschikt, al zou ik voor een [google=SD-19]SD-19[/url] gaan, en 2 accesspoints met mogelijk wat alternatieve firmware zodat je vermogen aan kunt passen en bridge mode makkelijker in kunt stellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Romke op 01-05-2007 21:55 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:49:
Ga eerst maar eens wat meer info zoeken.
Over zo'n afstand mag je blij zijn met 10 Mbit/s ;)
Ik heb zelf over 300 meter met vrij standaard apparatuur 16 Mbit gehaald, die 54 Mbit kun je wel op je buik schrijven.

Ik zou zelf voor 2 LInksys WRT54GL's gaan, of WAP54G's, zoals men bij Stiensnet doet.
Bij hun loopt het al een aantal jaren goed.
Als ik gebruik maak van hoogwaardige richtantennes en flink vermogen, kan het dan niet ? die 100mw grens, die vergeten we dan even ;) ik heb connecties in antenneland, als ik dan een 1W zender heb, kan dat niet ??
of zelfs 400mw , volgens mijn denken zou het genoeg zijn ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 21:55 ]

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 23:04
VPN en een mooie connectie ?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat ook om dat we de internetverbinding thuis opzeggen á 40e per maand :)

• Romke

Romke

Dieselhead

1 watt zou ik niet mee beginnen, dat is ZWARE overkill, zeker als je goeie antennes gebruikt.

Pak die SD-19, een WRT54GL met DD-WRT erin en stel het geheel juist in, klaar ben je als je het mij vraagt.

Je kunt ook naar Senao apparatuur kijken, niet mekkeren dat het te duur is, want wat jij wil kost nu 1 maal geld ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Romke op 01-05-2007 21:58 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die limiet vergeet je? Dat andere mensen gestoorde verbindingen krijgen, ach, het scheelt je toch 40 euro per maand...

(goedkopere thuisverbinding nemen? ;) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:54:
[...]
hoogwaardige richtantennes
Ik weet eigenlijk niks over dit onderwerp, maar let wel op, je kan zulke hoogwaardige richtantennes hebben, met obstakels (zoals bomen, huizen en weet ik veel wat meer) lukt het je niet....

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:57:
1 watt zou ik niet mee beginnen, dat is ZWARE overkill, zeker als je goeie antennes gebruikt.

Pak die SD-19, een WRT54GL met DD-WRT erin en stel het geheel juist in, klaar ben je als je het mij vraagt.

Je kunt ook naar Senao apparatuur kijken, niet mekkeren dat het te duur is, want wat jij wil kost nu 1 maal geld ;)
senao is geen probleem, als we maar een GOEDE verbinding krijgen :)
die post over 10mb enz, mag ik die negeren ? die linksys is wel goede stuff, als ik die goed instel, is het voor de gebruiker dan zelfde feeling alsof ik een kabeltje van de zaak naar huis heb getrokken ?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:54:
[...]
hoogwaardige richtantennes
Ik weet eigenlijk niks over dit onderwerp, maar let wel op, je kan zulke hoogwaardige richtantennes hebben, met obstakels (zoals bomen, huizen en weet ik veel wat meer) lukt het je niet....

Obstakels ?? Dak naar dak :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 22:01 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

ibmos2warp schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:59:
[...]

Obstakeltjes hier of daar zal niet vreselijk veel uitmaken, in dat geval moet je het vermogen wat omhoog gooien.

En @ gambieter: Daar is een richtantenne ook handig voor.
Door z'n kleine openingshoek gaat er weinig straling verloren, en zit je direct ook niet meteen iedereen in het vaarwater.

Edit:

Die post over 10 Mb mag je niet negeren.
Het is gewoon een maximale snelheid die je gaat kunnen halen.
Veel meer is simpelweg niet mogelijk, want die 54 Mbit die op de doosjes van je spullen staat is in werkelijkheid maximaal 24 (dat is de hoogste snelheid die ik ooit met mijn macbook en WAP54G haalde).

[ Voor 20% gewijzigd door Romke op 01-05-2007 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:02:
[...]

Obstakeltjes hier of daar zal niet vreselijk veel uitmaken, in dat geval moet je het vermogen wat omhoog gooien.

En @ gambieter: Daar is een richtantenne ook handig voor.
Door z'n kleine openingshoek gaat er weinig straling verloren, en zit je direct ook niet meteen iedereen in het vaarwater.

Edit:

Die post over 10 Mb mag je niet negeren.
Het is gewoon een maximale snelheid die je gaat kunnen halen.
Veel meer is simpelweg niet mogelijk, want die 54 Mbit die op de doosjes van je spullen staat is in werkelijkheid maximaal 24 (dat is de hoogste snelheid die ik ooit met mijn macbook en WAP54G haalde).
:|
maar ik heb nu 20mb up / 1 mb down, op de zaak gaan we 100/100 fiber nemen, zal de verbinding dan langzamer dan nu zijn of nieT |:( ??

in ieder geval, die 2 antennes uit de TS bestel ik, ik heb alleen nog 2 apparaten nodig om het signaal te versturen. ik ga morgen contact opnemen met de Senao importeur voor meer info :)

• Romke

Romke

Dieselhead

Euhm...
Tsja, die verbinding zal mogelijk langzamer zijn dan nu.
Maar je upload zal waarschijnlijk wel sneller gaan.

Senao apparatuur kun je ook gewoon bij TCShop krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:13:
Euhm...
Tsja, die verbinding zal mogelijk langzamer zijn dan nu.
Maar je upload zal waarschijnlijk wel sneller gaan.

Senao apparatuur kun je ook gewoon bij TCShop krijgen ;)
TCShop zet er een marge bovenop :)
Die bij dit soort dingen minimaal 1.7 moet zijn denk ik vanwege de uitleg :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 22:15 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Ze zijn niet vreselijk duur, maar de support is wel erg goed.
Ik heb er destijds (tijdje terug alweer) mijn Senao 200mW 11 Mbit wlan adapter gekocht omdat ze de goedkoopste waren.
En daarbij bieden ze ook nog eens geweldige service.

Als de apparatuur niet voldoet kun je het gewoon terugsturen in zo origineel mogelijke staat en originele verpakking.
Ik geloof dat Tijdhof Consulting meer gericht is op het bedrijfsleven en niet zo zeer op de consument.

[ Voor 12% gewijzigd door Romke op 01-05-2007 22:18 ]

Verwijderd

Let er wel op dat het een pokkeklus is die dingen te richten. Heb 2 richtantennes gehad op een afstand van z'n 200 tot 300 meter, nou het heeft me 3 dagen gekost om dat kreng op een goede verbinding af te stemmen, de openingshoek van die antennes zijn zo verrekte klein dat je zo precies moet werken. 1 mm verschil in de antenne is al snel 8 meter verschil aan de andere kant met dat ding. En dan heb je ook nog eens 2 antennes..... Eigenlijk moet je een sterke laser op de punt zetten en daarop afstemmen, maarja zulke sterke lasers zijn haast niet te krijgen. Verder ben ik van mening dat de verbinding te onstabiel is, met regen valt je verbinding met 50% terug, zelfde verhaal met mist...

• Romke

Romke

Dieselhead

Die 50% is wat overdreven als je het mij vraagt, het valt wel iets terug ja.
En dat uitrichten moet je bij voorkeur met 2 of meer personen en portofoons oid doen. (Alhoewel een mobiele telefoon ook goed is, kost alleen geld :P)

Op beide daken een persoon, beide plekken binnen een laptop of pc en richten maar.
Ondertussen alle ip;s even vast instellen en pingen tot je een reactie krijgt.
Daarna kun je snelheidstests gaan doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Romke op 01-05-2007 22:22 ]

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Kabel is uitgesloten ? dan heb je geen snelheidsverlies, of minimaal.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• Romke

Romke

Dieselhead

Kabel over 1 KM...
Dat wordt fiber.
En fiber is nogal prijzig om zelf te trekken, en dan hebben we het nog niet eens over vergunningen om te mogen graven etc.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers ik ben eruit, het wordt de http://www.wifishop.nl/pr...idge-ap-wds-802-11b-g.htm

Vanwege de 400mw >:) :D
En ik neem gewoon de canopi, ik denk de beste richtantenne die ze hebben :)

plus 2 verloopjes Canopii Antenne adapter N-female -> RP-TNC Canopii Antenne adapter N-female -> RP-TNC

Tweakervrienden :P
Nog iets op aan te merken ??

EDIT: Bij zo een oplossing, HOE zit het met de PING ?
Kan ik online gamen via dit ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 22:46 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Het zou moeten kunnen lijkt me.
Al zou ik als hardcore gamer liever zelf een DSL/Cable verbinding hebben.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 22:44:
Tweakers ik ben eruit, het wordt de http://www.wifishop.nl/pr...idge-ap-wds-802-11b-g.htm

Vanwege de 400mw >:) :D
En ik neem gewoon de canopi, ik denk de beste richtantenne die ze hebben :)

plus 2 verloopjes Canopii Antenne adapter N-female -> RP-TNC Canopii Antenne adapter N-female -> RP-TNC

Tweakervrienden :P
Nog iets op aan te merken ??

EDIT: Bij zo een oplossing, HOE zit het met de PING ?
Kan ik online gamen via dit ?
Dus je gaat nu zo'n 400 eur uitgeven aan hardware, om van je huidige, stabiele, 20/1 over te gaan naar (naar schatting) 10/10, met, door draadloos, hogere pingtijden, aardige investingen en aanzienlijk lagere betrouwbaarheid?

Prima keuze....

Nee, hou gewoon je huidige lijn, dat is een stuk sneller dan draadloos via de verbinding vd zaak. De upload is dan leuker, maar dat is dan ook alles.

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Nou ik zou het ook wel een uitdaging vinden hoor!

Enja 400 euro heb je er dan ook in 1 jaar uit...
Bovendien 20/1 van je huidige dsl is daadwerkelijk ook maar iets van 13/1 ;)

Dus gaat spannend worden of je blijft ongeveer gelijk met je DL of je krijgt er mischien iets bij :D
en Zowieso een bak upload erbij :P

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
even zien...

1 kilometer...

2x sd19 richtantenne en 2x een senao bridge hoopje kabel en een middadje werk erbij en je bent klaar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

op www.wirelessnederland.nl zitten een paar echte guru's op dit gebied die je precies kunnen zeggen wat je nodig bent voor je opzet. Het forum is echt de perfecte plaats om je vraag te posten daar.

[ Voor 19% gewijzigd door l0n3w012ph op 02-05-2007 12:54 ]

Steam || Diablo 3

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
hoe zit het trouwens met de it'ers van 't werk ?
laten ze dit zo maar toe ?
(niet duidelijk of jij dit bent - of enkel maar werknemer die een extraatje wilt)

want elke richtantenne die iets achter die van jou staat kan ook mee ontvangen...
(of toch in de zend-'kegel'/'lobben' van de antenne's)

zelfs al zou er een muur telkens achter staan zou ikzelve alsnog een soort van vpn-connectie erover laten gaan, wat wederom een minpunt is qua snelehid
maar het is of lange afstand en veilig maar traag, of lange afstand en minder traag
(lange afstand en hoge snelheid mag je zo al vergeten)

hoe dan ook wireless is zo al niet aangeraden voor gamen laat staan over die afstand.
(dat is gelijk gamen via sateliet-connectie's: pings van meer dan 1000 ms zijn daar eerder regel dan uitzondering) (wifi: de communicatie kan maar 1 zijde tegelijk uitgaan - zelfs al zissel je een paar keren per seconde van richting: het blijft 1-richting - met bijhorende pings en snelheid problemen: met zijn alleen gamen of leechen = brakke connectie...)

[ Voor 4% gewijzigd door soulrider op 02-05-2007 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat er aan te denken, als ik een wireless N oplossing neem , zijn de pings dan wel goed?

• Romke

Romke

Dieselhead

Wireless N is nog geen officiele standaard, dus ik raad het af om het te gebruiken.
Is er wel kwaliteitsapparatuur (nee, belkin is dat niet) beschikbaar welke met richtantennes overweg kan?

Linksys WAP4400N heeft al 3 antennes.
Ik weet niet of ze alle 3 nodig zijn, maar dat is ook iets om je in te verdiepen mocht je toch besluiten dit soort spul te gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door Romke op 07-05-2007 23:13 ]

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

UTP cat 5, twisted pair, 8 aderige kabel zou goed moeten lukken, wacht anders op Wimax. Ps druk je niemand uit de lucht met die richtantenne ?

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Pagina: 1