NSLU2 Herkent Ext. Schijf niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Al tijden draai ik met succes een NSLU2 met een 250gb externe schijf. Heel af en toe kwam het voor dat de schijf ineens niet herkent werd door de nslu2. Na wat geklooi, wat uit en aan zetten herkende de nslu2 de schijf weer en werkte alles naar behoren. Nu heb ik weer hetzelfde probleem alleen lukt het mij niet meer om het op te lossen. Ik heb de R63 Firmware en heb de nslu2 verschillende malen uit gezet, hetzelfde geld voor de externe schijf. Het uit en aan zetten van beide apparaten heb ik ook in verschillende volgordes geprobeerd. Niks helpt. Na gegoogle en wat gezoek op GOT heb ik besloten hier een topic voor te openen. Ik kom er niet meer uit. Misschien kan iemand mij hiermee verder helpen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The obvious question:
Doet die schijf het wel als je 'm aan de PC hangt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• michielvz
alt-92 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:30:
The obvious question:
Doet die schijf het wel als je 'm aan de PC hangt?
Goeie vraag, ehm hij is natuurlijk wel als linux schijf geformatterd, moet xp hem wel gewoon herkennen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

XP zal hem wel als hardware herkennen, niet als leesbaar volume.

In schijfbeheer van XP zou je hem wel moeten zien.
Rechter muisknop @ deze computer -> beheren -> schijfbeheer

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• michielvz
HHmmmm, waarschijnlijk is de schijf gewoon dood. Ik heb hem aan mn pc gehangen zonder resultaat. Vervolgens aan mn ide controller aangesloten en ook op die manier geen resultaat. Het zal dus echt aan de schijf liggen. Jammer......Is er nog een manier om de data eraf te halen of moet ik hem gewoon een waardige laatste rustplaats in de vuilnisbak geven?