Toon posts:

Problemen met certificaat Gmail

Pagina: 1
Acties:
  • 2.391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet om Gmail op deze pc te openen. Als ik naar gmail.com ga krijg ik de volgende melding:

Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.

Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verleend aan een adres voor een andere website.

Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.
Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten.
Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen).
Meer informatie

Als u op deze pagina bent terechtgekomen door op een koppeling te klikken, dient u het adres van de website in de adresbalk te controleren, om er zeker van te zijn dat dit het verwachte adres is.
Als u naar een website met een adres zoals https://example.com wilt gaan, kunt u proberen om 'www' aan het adres toe te voegen. Bijvoorbeeld: https://www.example.com.
Als u ervoor kiest om deze fout te negeren en wilt doorgaan, dient u geen persoonlijke informatie op deze website op te geven.

Raadpleeg voor meer informatie het onderwerp 'Certificaatfouten' in Help van Internet Explorer.

Als ik klik op: doorgaan naar deze website, krijg ik de volgende melding:

Kan de webpagina niet vinden
HTTP 404
Meest waarschijnlijke oorzaken:
U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd.

Mogelijke acties:
Geef het adres opnieuw op.

Ga terug naar de vorige pagina

Ga naar https://www.google.com en zoek de gewenste informatie.

Meer informatie

Wat heb ik al geprobreerd:
* Gmail op verschillende manieren proberen te bereiken (http://www.gmail.com, https://www.gmail.com, http://gmail.google.com)
* Norton uitgezet
* Cookies, geschiedenis, tijdelijke internet bestanden verwijderd
* Ook geprobeerd met Opera en Firefox
* Heb gegoogled op het probleem, daarmee heb ik gevonden dat het aan de klok kon liggen, dit is ook het probleem niet, deze staat helemaal goed.

Ik heb ook nog een laptop, hiermee heb ik gmail wel altijd kunnen openen. Met deze pc is het nog nooit gelukt, het is dus niet iets van de afgelopen dagen. Ik zag er nooit zo het probleem van in, aangezien ik toch meestal achter mijn laptop zit, maar deze is nu voor reparatie weg. Op dit moment is het dus niet mogelijk om mijn mail te bekijken.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Werkt http://mail.google.com ook niet? Bij mij (met Opera) word die wel als veilig gezien, maar de urls die jij in je bericht hebt staan niet. Overigs hoef je niet zelf die s van de ssl in de url te plakken, je krijgt vanzelf een veilige verbinging als je gewoon naar gmail.com gaat...

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Ik krijg dan het volgende in beeld:

Het certificaat van de server komt niet overeen met de hostnaam.
Accepteren?

Als ik dan op accepteren klik, krijg ik het volgende in beeld:

Not Found

The requested URL /accounts/ServiceLogin was not found on this server.

Apache/2.0.52 (CentOS) Server at www.google.com Port 443

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:08

Snow_King

Konijn is stoer!

Dat is heel vreemd, internet je via een proxy?

Google geeft namelijk als Server string geen Apache terug, maar GWS/2.1

Aangezien ik in jouw melding Apache/2.0.52 zie staan gok ik op een proxy.

Kan dat kloppen?

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Hmmm... Das wel vaag dan, kan je nog wel gewoon inloggen bij google? Dus bij http://www.google.com dan rechts boven in Sign in?
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar dit is de url die ik krijg als ik naar gmail.com ga...

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik nagaan of ik internet via een proxy?

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:56:
Hoe kan ik nagaan of ik internet via een proxy?
Dat kan je vinden via google.

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar www.google.com ga krijg ik de site van big feet internet media in beeld. Ik kan nergens inloggen. Als ik de link aanklik die je hebt neergezet, krijg ik in beeld dat we webpagina niet gevonden kan worden.

Verwijderd

Extra (...) → Internet opties (netwerk & internet) → Verbindingen (geavanceerde) → Proxies (LAN instellingen).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze gegevens krijg ik via de proxy link:

Proxy Test
This request appears NOT to have come via a proxy.

The request appears to have originated from host 84-104-97-129.cable.quicknet.nl which has ip address 84.104.97.129

The Lagado Proxy Test shows details of any proxy servers you are using. It is especially useful to expose transparent proxies. These are proxies inserted between your browser and the web, typically by your ISP, and often without you knowing.

Sometimes a proxy will be deliberately hidden so it won't be exposed by this test. In this case you can use the Cache Test to expose stealthed transparent proxy caches.

The Raw Details
Here are the raw details of the request received by this server.

Remote Host 84-104-97-129.cable.quicknet.nl IP Address 84.104.97.129

Request Protocol HTTP/1.1 Method GET

Request Headers Accept */*
------- ----:----------------------------------------------------
Accept-Language nl
UA-CPU x86
Accept-Encoding gzip, deflate
User-Agent Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1)
Host www.lagado.com
Connection Keep-Alive

This Server Host www.lagado.com IP Address 202.3.41.54

Date: Wednesday 2 May 2007 5:58:43 GMT+1000

Please Note: The conclusion that the request did not come via a proxy is based on the absense of the Via, Forwarded, X-Forwarded-For and Client-ip headers. It is still possible that a proxy is handling the request without announcing itself in the recommended way. (see rfc2616 & draft-ietf-http-v10-spec-01 & Squid Configuration Guide & Squid Release Notes 1.1)

Update 08 Feb 2002 by Lagado: Added support for Client-ip header used by some transparent proxies. See more background.

Update 30 Apr 2001 by Lagado: Added Cache-Control: no-cache header to proxy-test responses. This discourages HTTP/1.1 compliant proxies from returning cached test results. Also freshened the document references.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Missschien wel last van spyware o.i.d.

Neem is een kijkje @ Beveiliging en Virussen - FAQ

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:12

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:58:
Als ik naar www.google.com ga krijg ik de site van big feet internet media in beeld. Ik kan nergens inloggen. Als ik de link aanklik die je hebt neergezet, krijg ik in beeld dat we webpagina niet gevonden kan worden.
Wellicht is idd door spyware je hostsfile gewijzigd. Als ik me goed herinner staat die in c:\windows\system32\drivers\etc. Als daar in het bestand hosts (openen met Kladblok) www.google.com staat met een ander webadres er achter, is het bestand idd gewijzigd. In dat geval kun je het beste die regel (en andere soortgelijke) weghalen en het bestand weer opslaan als hosts (let op dat Kladblok er geen .txt achter zet).

[ Voor 27% gewijzigd door vooghel op 01-05-2007 22:47 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:08

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik ben er voor 99% zeker van dat jij spyware op je pc hebt staan.

• ibmos2warp

ibmos2warp

Eval is Evil

Das niet gezond, maar op het internet kan ik niks vinden over dat bedrijf... Doe eens wat de andere hebben gezegt, het moet wel een virus ofzo zijn... (kijk ook nog effe naar die proxy wat *geanonimiseerd* heeft gezegt).

Ik weet alles van niks

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels gecheckt op spyware. Er werd wel spyware gevonden... maar ik heb alles verwijderd en er is nog niets veranderd. Het bestand hosts heb ik geopend, maar er staat niets achter google.com.

Dit is wat eruitkomt:

66.199.231.174 www.google.com
66.199.231.174 google.com
66.199.231.174 www.google.co.uk
66.199.231.174 google.co.uk
66.199.231.174 www.google.ca
66.199.231.174 google.ca
66.199.231.174 www.google.es
66.199.231.174 google.es
66.199.231.174 www.google.de
66.199.231.174 google.de
66.199.231.174 www.google.fr
66.199.231.174 google.fr
66.199.231.174 www.google.com.au
66.199.231.174 google.com.au
66.199.231.173 www.yahoo.com
66.199.231.173 yahoo.com
66.199.231.172 www.go.com
66.199.231.172 go.com
# Start of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
# End of entries inserted by Spybot - Search & Destroy

Ik heb gekeken naar dat proxy, maar dat heb ik niet.

De website die ik trouwens krijg als ik naar google.com ga is deze website: www.bigfeetmedia.com

Ik ga nu naar bed.. morgen ga ik verder. Bedankt allemaal!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
Kijk eens of je tijd van de PC klopt, dit kan ook tot problemen leiden met Gmail

Verwijderd

Gewoon je hele hosts file leeg maken, mits zelf aangepast hoort hier gewoon niets in te staan. Zoals ie nu staat gaat al het verkeer bestemd voor yahoo, google en go inderdaad naar bigfeetmedia (66.199.231.172, 66.199.231.173 en 66.199.231.174).

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:12

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:24:
Ik heb inmiddels gecheckt op spyware. Er werd wel spyware gevonden... maar ik heb alles verwijderd en er is nog niets veranderd. Het bestand hosts heb ik geopend, maar er staat niets achter google.com.

[knip]
Ik bedoelde eigenlijk inderdaad ook voor i.p.v. achter (ik kon niet meer kijken hoe een hostsfile er uit ziet - heb tegenwoordig een Mac). Maar dit is dus duidelijk het gevolg van spyware. Dat je de spyware hebt opgeruimd is stap 1; de volgende stap is de rommel die is achtergelaten opruimen. Zoals deze hosts file. Het makkelijkst kun je het bestand verwijderen; er wordt bij het ontbreken van dit bestand toch automatisch een nieuwe (schone!) aangemaakt. Succes!

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bestandje verwijderd en inderdaad, het werkt weer helemaal :*).

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1