Hmm ik heb wat vreemds.
Afgelopen weekend mijn nieuwe pc in elkaar gezet.
Vista geinstalled, loopt vast bij koude start na de bios, als het 'blokje' onder in beeld begint te lopen. Blokje hangt en na 15 seconden doe ik een reset. Daarna loopt ie gewoon door en start Vista.
Heb Vista vervangen voor XP, krijg precies hetzelfde probleem. XP koude start tot het blokje begint te lopen, en na 5 seconden 'hangt' het blokje en zit XP vast. Warme reset en hij loopt gewoon door.
Wat ik heb geprobeert:
-Andere besturingssoftware , XP 32bit SP2.0 en Vista 64bit Ultimate.
-Bios alles op default-settings.
-Bios mijn geheugenmodule van 1.8v naar 2.1v (2.1v staat aangegeven op deze link http://ramlist.ath.cx/ddr2/ )
-Alle fan-aansluitingen op het mobo volgeprikt met fans (had ergens gelezen dat dat je boot kan vertragen)
Verder is de Windows install nog helemaal clean.
Games werken goed, in 3 dagen geen rare dingen gehad. Proc loopt op 32° idle en 55° tijdens de CPU benchmark van 3Dmark2006.
Specs:
C2D E6700
2x2GB Corsair 6400C4
Asus P5B Deluxe met 11.01 BIOS
2xSATA Hitachi 320GB
1xSATA Nec DVD/RW
8800GTX
Eehmm tsja iemand nog een idee?
Afgelopen weekend mijn nieuwe pc in elkaar gezet.
Vista geinstalled, loopt vast bij koude start na de bios, als het 'blokje' onder in beeld begint te lopen. Blokje hangt en na 15 seconden doe ik een reset. Daarna loopt ie gewoon door en start Vista.
Heb Vista vervangen voor XP, krijg precies hetzelfde probleem. XP koude start tot het blokje begint te lopen, en na 5 seconden 'hangt' het blokje en zit XP vast. Warme reset en hij loopt gewoon door.
Wat ik heb geprobeert:
-Andere besturingssoftware , XP 32bit SP2.0 en Vista 64bit Ultimate.
-Bios alles op default-settings.
-Bios mijn geheugenmodule van 1.8v naar 2.1v (2.1v staat aangegeven op deze link http://ramlist.ath.cx/ddr2/ )
-Alle fan-aansluitingen op het mobo volgeprikt met fans (had ergens gelezen dat dat je boot kan vertragen)
Verder is de Windows install nog helemaal clean.
Games werken goed, in 3 dagen geen rare dingen gehad. Proc loopt op 32° idle en 55° tijdens de CPU benchmark van 3Dmark2006.
Specs:
C2D E6700
2x2GB Corsair 6400C4
Asus P5B Deluxe met 11.01 BIOS
2xSATA Hitachi 320GB
1xSATA Nec DVD/RW
8800GTX
Eehmm tsja iemand nog een idee?