Illustrator + Setpoint 3.3 = ongewenst scroll-geluid

Pagina: 1
Acties:

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 13:05
Op mijn pc gebruik ik Logitech aanwijsapparaten en heb ik daarbij Logitech Setpoint 3.3 geinstalleerd. Van oudser is dit niet de meest geweldige driverset, maar het ging prima, zelfs op Windows Vista x64. Deze drivers zijn optioneel, maar geven wel enkele handige functionaliteiten, zoals het gebruik van de media-toetsen in andere mediaspelers dan Windows Media Player. Maar das off-topic :)

Nu ik vandaag Illustrator CS3 op mijn pc installeerde, stuitte ik op een vreemd en irritant verschijnsel. Telkens wanneer ik binnen Illustrator het scrolwiel gebruik, klinkt er een "ding" geluidje enkele seconden lang erg snel achter elkaar. Het constante getringel zou erop kunnen wijzen dat Illustrator of Setpoint (eerder Setpoint dan denk ik) iets doet wat Windows niet leuk vindt. Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren, en is er iets tegen te doen? Ik heb geen idee of het ook voorkomt in oudere versies van Illustrator, maar in Photoshop en andere software heb ik nergens last van.

Ik heb in de tussentijd het "standaardgeluid" uitgezet in het configuratiescherm, wat natuurlijk pure symptoom-bestrijding is, en geen echte oplossing. Ik kan wel leven met deze work-around, maar toch is alle informatie welkom.

Nog even de relevante specs:
Windows Vista x64 NL
Illustrator CS3
Setpoint 3.3
verder een schone en nieuwe pc.

tags: adobe, illustrator, geluid, geluidje, sound, scroll, scrollwiel, scrollen, logitech, setpoint

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 01-05-2007 20:35 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 13:05
Niemand met dezelfde ervaring hier?