Toon posts:

Hoe acer laptop repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ong jaar geleden mijn laptop v open raam gezet en hij heeft toen een paar slokken regenwater op.
Nu heb ik de laptop open geschroefd maar kan eig nix bijzonders vinden... D8 miss wel een zekering ofzo te vinden maar helaas... Verder ziet hij er aan de binnenkant goed uit. Nix bijzonders te zien.
Wanneer ik de voeding erin doe gebeurt er eig helemaal nix. Alleen het lampje van de voeding begint heel zwak te branden en te knipperen...
Iemand een idee wat ik kan proberen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een jaar geleden?

Waarschijnlijk is al het aangetaste al doorgeroest...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geval 1: Als ie aan stond toen het gebeurde kan er van alles kapot gegaan zijn door kortsluiting. Dat is lastig op te sporen (kan ook binnenin een chip zijn) en ook lastig zelf te repareren denk ik.

Geval 2: Als hij niet aanstond en je hebt hem niet zo snel mogelijk helemaal droog gemaakt kan er ook van alles kapot zijn door corrosie. Alleen zou je dat laatste toch wel moeten kunnen zien denk ik. Dus ik gok op gevalletje 1 :?

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 01-05-2007 19:44 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Let wel, de roest/oxidatie die je in dit geval kunt verwachten hoeft niet bruin te zijn maar kan ook o.a. wit of groen zijn. Kijk al je chips na. Als je `m niet gelijk hebt gedroogt op de verwarming enzo kun je er vrijwel zeker van zijn dat de laptop waterschade heeft opgelopen. Helaas is dat moeilijk te stoppen, je kunt nu de oxidatie wel echt goed weghalen maar na een paar weken/maanden zit het er waarschijnlijk weer. Bovendien vreet het oxideren je verbindingen aan, wat onomkeerbaar is.

Als er echt geen waterschade is, heb je nog steeds het probleem dat er onderdelen onder stroom hebben gestaan. Ookal was de accu leeg en de laptop verder niet aangesloten, dan heb je nog steeds stroom van een intern batterijtje. Als er water op de verkeerde plaats is gekomen, zou er dus best wat doorgebrand kunnen zijn.

Het gedrag van het lampje van de voeding duid bijna zeker op een sluiting. Zoek in de buurt van je stroomaansluiting, waarschijnlijk vind je daar een geleidende afzet. Dat kan van alles zijn, maar de grootste kans is dat het om oxidatie gaat. Als dat het niet is, kan het altijd nog dat er een component is doorgebrand.

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 01-05-2007 19:51 ]

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
In bad doen en goed schrobben..

That's the way the cookie crumbles.