[XP] Loopt telkens vast na nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 01:56
Ik heb vandaag windows xp geherinstalleerd. Nadat ik wat programma's had geinstalleerd merkte ik op dat hij vast liep. Nou ja, kan gebeuren. Herstarten dan maar.

Maar nu gebeurt het vaker, ik kan net 1 of 2 minuten werken en dan loopt alles gewoon vast.
Niks werkt meer, zelfs taakbeheer kan ik niet openen. Enkel de pc uitdoen helpt. Maar dan begint de ellende weer overnieuw.

Specs:
Windows XP Pro engelse versie SP2
Alle drivers zijn geinstalleerd (ja, dat wou in het begin nog).

Pc:
P4, 2,4 ghz, 1GB ram, 250 gb HD.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat voor de installatie Windows Setup met een foutmelding kwam dat Setup de partitie niet kon formatteren. Het betrof maar 1 HD waarop ik een lege partitie maakte van 30 gb. Setup kon de partitie niet formatteren. Dus heb ik een quick format gedaan, dat werkte wel.

Iemand een idee?

Mijn YouTube Channel

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je harde schijf corrupt?

Als volledig formateren niet werkt, heb je waarschijnlijk ergens dode clusters ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Snowwie
Dat zou mooi zijn, :( Die HD is nog gloedje nieuw..

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

En je hebt al wel een memtest gedraaid en gekeken of je CPU bv. niet te warm wordt? (fan dood of zo)

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-03 11:44

Malarky

Wils voor wat ieder

Voor zown probleem zullen ze wel dat aparte proggie HDDLife gemaakt hebben. Die kan de 'gezondheid' en de 'presentatie' (en de temperatuur) van een HDD aflezen. Alleen de PRO versie kan meerdere HDD's.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Misschien dat die drivers voor dit probleem zorgen. Omdat je zegt dat de drivers in het begin nog wel geinstalleerd worden denk ik dat dat het probleem zal zijn. Het wordt wel een heel gedoe om dat te gaan uit pluizen. En wat HlpDsk al zegt misschien ligt het ook aan je geheugen. Ik had vroeger een pc een daar wou ik Win 98 op zetten, maar telkens in de installatie kreeg ik een blauw scherm. Na lang zoeken kwam ik er achter dat ik het geheugen moest vervangen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Snowwie
Aangezien ik niet zo het type van zoeken ben, heb ik Windows Vista maar eens geinstalleerd, deze draait nu op deze zelfde pc zonder problemen.

Dat proggie HDDlife zal ik eens bij de hand houden, je weet nooit wanneer je het nodig bent.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1