[XP] Login problemen, geen users

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb pas mijn broers laptop helemaal opgeschoond (verse windows XP Home SP1 installatie) En hij heeft er een week fantastisch mee gewerkt, echter na die week bleef de computer hangen vlak voordat de users tevoorschijn moeten komen. Veilige modus of laatste goede configuratie hielp niks, het enige wat ik kon zien bij laatste werkende configuratie was dat er iets mis was met het register en dat het probleem verholpen zou moeten zijn. Echter gebeurde er verder ook niks. Dus ik vandaag de Windows XP installatie hersteld met de cd maar nu gaat die iets verder maar nog niet zodat de users zichtbaar zijn, er is nu wel een afsluit knop links onder zichtbaar.

Weet een van jullie waardoor dit probleem kan worden veroorzaakt of in ieder geval opgelost?

Heb gezocht op Google en GoT op "inlog problemen" en "gebruikers niet zichtbaar" maar geen overeenkomstige problemen gevonden

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Cru gezegd:
format c: 

Het is veel gemakkelijker om even je schijf te backuppen, & dan te herinstalleren ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 15:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Zal wel iets zijn in de trend van dat je Windows naar een programma/netwerk/internet verbinding die er niet is.

Probeer ff in veilige modes te starten.
start -> run -> msconfig -> startup -> vinkjes uitzetten.

• Shinji
  • Nu online
Veilige modus werkt dus niet... maar wat ik me af vroeg, de opstart balk (die drie stipjes die heen en weer gaan) zijn toch bij Home Groen en bij Professional blauw?

Want ik had hem groen geinstalleerd maar toen ik later mijn broers laptop ging opstarten (toen de problemen er waren) was die blauw geworden.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03 13:25
Even voor de duidelijkheid: wat zie je nou precies? Als ik van jouw omschrijving uitga zou ik zeggen dat je het normale "mooie" inlogscherm ziet, alleen staan daar geen gebruikers in. (Dus dat deel is leeg). Dat houd in dat er of helemaal geen gebruikers zijn, of de gebruikers die er zijn verborgen staan. Als dat laatste het geval is, dan kan je er alsnog in komen op de wat professionelere manier van inloggen:

In dat scherm moet je 2x op ctrl-alt-del drukken (ja, echt waar ;) ). Dan zou hij moeten schakelen naar de "lelijke" manier. Daar vul je als gebruikersnaam "Administrator" in. Wachtwoord is het wachtwoord dat bij de 1e instalatie is ingevuld. Als je dat niet weet zou ik het is proberen leeg te laten, 3 van de 4 keer wordt er namelijk helemaal geen wachtwoord ingevult. Je kan hier natuurlijk ook gewoon je broer`s gebruikersnaam en wachtwoord proberen.

Mocht je nou niet achter dat wachtwoord kunnen komen, dan zijn er nog zat tools die een Windows wachtwoord kunnen resetten vanuit dos of linux.

[ Voor 30% gewijzigd door Nijn op 01-05-2007 19:23 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
boeie welke kleur dat is.. zorg eerst maar dat je sp2 installeerd, als je dan nog problemen hebt praten we verder

tenzij je een illegale windows hebt en geen sp2 kan installeren :P

A wise man's life is based around fuck you

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 08:01

Sebazzz

3dp

Shinji schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:14:
Veilige modus werkt dus niet... maar wat ik me af vroeg, de opstart balk (die drie stipjes die heen en weer gaan) zijn toch bij Home Groen en bij Professional blauw?

Want ik had hem groen geinstalleerd maar toen ik later mijn broers laptop ging opstarten (toen de problemen er waren) was die blauw geworden.
Na de installatie van SP2 verdwijnt de groene balk en wordt ie blauw.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Shinji
  • Nu online
Ok, SP2 was al geinstalleerd, gelijk na installatie gedaan. Overigens was er nog wat raars namelijk dat de licentiecode die onderop de laptop stond niet werkte bij registratie, naar microsoft gebeld en die gaven toen een code die ingevoerd moest worden. Maar uiteraard is het een legale versie :) Ik ga even die "lelijke methode" proberen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Triad schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:19:
[...]

Na de installatie van SP2 verdwijnt de groene balk en wordt ie blauw.
Nope, blijft. Alleen de tekst Home edition of Pro edition verdwijnt, zodat je het alleen nog maar aan de kleur kan herkennen tijdens de startprocedure.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1