freexn start verkeerde grafische omgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-01 13:20

-ko-

Leidend Voorwerp

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen aan het sukkelen met freexn, het loopt niet helemaal zoals ik wil maar ik heb het nu wel op gang. Echter, ik stuit nu weer op een ander probleem, waar ik niet uitkom.

Het betreft het systeem van mijn broertje. Hij draait Kubuntu feisty sinds de release en is er erg tevrede over. Hij wil zijn systeem ook kunnen benaderen als hij niet thuis is, om de week in het weekend als hij naar ons pa toe gaat.

Putty is wel leuk maar als beginner is het ook handig om een grafische interface te kunnen gebruiken. Daarom ben ik bezig met het opzetten van een freenx servertje. Ik heb deze inmiddels zover dat hij draait, maar hij start standaard KDE, terwijl ik juist fluxbox speciaal voor dit doel geinstalleerd heb.

Heeft iemand enig idee hoe ik bij inloggen kan kiezen welke wm ik wil starten (zou leuk zijn), of hoe je fluxbox standaard start? (zou het beste zijn). Let wel, ik heb het alleen over remote aanloggen, lokaal wilt mijn broertje gewoon kunnen kiezen ;).

Wa Doede Nou

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou even gaan kijken naar de configuratie, kan zijn dat ie je globale X-script pakt, en daarin staat dat KDE gestart moet worden.
Waarschijnlijk moet je een .xinitrc file aan gaan maken, en dan zorgen dat FreeNX die gaat gebruiken. In de configuratie vind je daar wat uitleg over, iets als dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# When a 'unix-default' session is requested by the client the user's X startup
# script will be run if pressent and executable, otherwise the default X