Aantal vragen over Cinema Displays

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-02 09:15
Ik overweeg om een 23 inch Cinema Display aan te schaffen.

Met studentenkorting zijn ze nu voor onder de 800€ te krijgen, een erg nette prijs. Alleen met de kans dat binnenkort nieuwe schermen uitkomen (aangezien ze er inmiddels 3 jaar zijn en de prijzen steeds verder naar beneden gaan).

Ik had alleen nog een aantal vragen:

1. Is het mogelijk om twee bronnen op een Cinema Display aan te sluiten? (en zo ja, hoe? misschien met een switch o.i.d.?) Aangezien ik het scherm ga gebruiken aan mijn MacBook en game-pc.

2. Op de site staat niet dat de 23 inch versie de 1680*1050 niet ondersteund? Vreemd vind ik aangezien het wel dezelfde verhouding heeft. Lukt het wel om hierop te draaien, aangezien ik bang ben dat (vooral in de toekomst) ik niet alle spellen in windows (game-pc) zou kunnen draaien op de volledige resolutie van 1920*1200. Zijn er mensen met ervaringen op het gebied van "normale pc en ACD"?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1. Ja dit kan. Je hebt hiervoor een DVI switch nodig. Let erop dat 1920x1200 officieel net buiten de DVI standaard valt (maar vrijwel elke videokaart met DVI die minder dan 5 jaar oud is kan het weergeven), dus zoek een DVI switch die ook daadwerkelijk die resolutie aan kan. Ik vermoed dat dit momenteel bij alle modellen wel het geval is maar better safe than sorry.

2. Hetzelfde geldt voor 1440x900; zelfde verhoudingen maar toch werkt het niet. De oorzaak zit in de electronica van het ACD zelf.

3. Ik heb momenteel zelf een 20" ACD aan mijn testmachine hangen (Sempron64 3000+, 1GB RAM, GF7300GT 128MB). Het werkt prima :)

Launching containers into space

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:13
Op een PC gaat prima. Wel hebben we hier thuis een 8800GTS van een nieuwe firmware moeten voorzien omdat deze kaart incompatible was met de 23" ACD (lang leve DVI :/ met analoog had je zulke onzin nooit) maar verder geen issue. Het is in feite gewoon een erg goed scherm zoals elk ander zeer goed PC scherm, alleen met bijzonder mooie behuizing.

Je kunt een spel op elke gewenste resolutie instellen. Wat men bedoelt is dat native alleen 1920*1200 wordt ondersteund.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• The_Cure
Bedankt voor de reacties :)

Ja het is jammer dat Apple nog geen "midden oplossing" voor mij heeft aangezien een MacPro overkill is (gewoonweg zonde van het geld). Dus leek mij dit een goede oplossing (macbook/game-pc).

Over de firmware, bedoel je de drivers of echt de bios flashen van de videokaart? Of de firmware van het scherm? En Abbadon, interpoleert de ACD het redelijk mocht je een game op 1680@1050 spelen (ok het is minder goed dan de native maar vergelijkbaar met een 19" @ 1024/768 ipv native 1280/1024?)

Veel vragen :) maarja beter nu dan achteraf

ps; kleine tussendoor vraag de mightymouse+bt keyboard gaan (mbv usb-bluetooth stick) gewoon op de "game-pc" werken he (althans dat lijkt me wel).

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02 14:03
The_Cure schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:38:
Bedankt voor de reacties :)

Ja het is jammer dat Apple nog geen "midden oplossing" voor mij heeft aangezien een MacPro overkill is (gewoonweg zonde van het geld). Dus leek mij dit een goede oplossing (macbook/game-pc).
Is de iMac niet gewoon de 'midden-oplossing' van Apple? Maar ik snap je punt wel, aangezien de iMac een ingebouwd scherm heeft en jij nou net een ACD wil kopen.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Verwijderd

Misschien vloeken in de kerk maar een alternatief zou kunnen zijn een Dell 2407 24" scherm.. Kun je je pc aansluiten via VGA en je MacBook via DVI.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:27
Of je kijkt bij de 23"/24" schermen van Samsung, LG en noem de hele zut maar op. Apple is niet heilig, als hun schermen voor jou toepassingen tekort schieten zijn er nog andere fabrikanten. Je mist alleen dat geile appeltje middenonder op de rand van je scherm..

Verwijderd

Misschien nog even wachten met je aankoop?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 11:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:33:
Misschien nog even wachten met je aankoop?

[...]
Ik kijk hier naar uit en verwacht dan toch echt dat er iMacs en CD's komen met LED. Vooral naar die CD kijk ik uit. Daarom wacht ik ook nog even met een aankoop (buiten dat er nog geen geld voor is ;))

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Deze DVI-switch heb ik combinatie met een 23" ACD. Werkt super; heb er ook een gamepc en een macbook aan hangen :*)

[ Voor 16% gewijzigd door BaT op 04-05-2007 00:02 ]

Product Owner - Connec2

• The_Cure
BaT schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:01:
Deze DVI-switch heb ik combinatie met een 23" ACD. Werkt super; heb er ook een gamepc en een macbook aan hangen :*)
Thnx, ziet er goed uit; kost nog wel 150€ ... En de aansluitingen voor USB/audio zijn eigenlijk overbodig (want: bluetooth + apparatuur zal rechtstreeks naar versterker gaan voor geluid).

Maar deze ondersteund iig 1900*1200, niet geheel onbelangrijk.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

voor wat betreft LED schermen verwacht ik dat de laptops als eerste aan de beurt komen. De techniek achter de LED displays is momenteel nog niet volwassen genoeg om erg grote schermen te maken gebaseerd op deze techniek. Bovendien is het belangrijkste voordeel van LED displays het stroomverbruik, en dan denk ik toch eerder aan laptops dan aan desktopschermen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Whieee op 04-05-2007 16:56 ]

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08-2025

fabulaus

Ja toch

Kan een macbook de volledige resolutie van de cinema 23 inch displays vullen?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
fabulaus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:44:
De MacBook heeft een maximale output van 1920x1200 via de DVI uitgang.

De 20" ACD is native 1680 x 1050
De 23" ACD is native 1920 x 1200
De 30" ACD is native 2560 x 1600

Hier had uw reclame kunnen staan.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even een kleine kick, ook ik wil er 1 kopen voor mijn pc. En twijfel dus tussen de 23" apple en de 2407 dell.

Maar stel ik wil een spel spelen op een 1680*1050 resolutie, dat gaat dus gewoon niet werken? En ik zal ook nooit in de bios kunnen komen?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

native betekend niets meer dan dat de ideale resolutie 1920 bij 1200 is. Je kan hem prima op lagere resoluties draaien, het ziet er alleen net iets minder mooi uit

blup

• StephaN900
  • Niet online
Dat begrijp ik, maar ik kan bijv mijn huidige 22" monitor wel in een lagere resolutie draaien. Maar ik heb dus gelezen dat de apple dat helemaal niet kan, dus dan zou je pas beeld hebben zodra je in windows bent. 8)7 Kijk als dat het geval is dan ga ik toch liever voor de dell denk ik ( ze ontlopen elkaar kwa prijs niet zoveel, maar van die resolutie vind ik wel belangrijk)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

StephaN900 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:24:
Dat begrijp ik, maar ik kan bijv mijn huidige 22" monitor wel in een lagere resolutie draaien. Maar ik heb dus gelezen dat de apple dat helemaal niet kan, dus dan zou je pas beeld hebben zodra je in windows bent. 8)7 Kijk als dat het geval is dan ga ik toch liever voor de dell denk ik ( ze ontlopen elkaar kwa prijs niet zoveel, maar van die resolutie vind ik wel belangrijk)
Dat is klinklare onzin ;) Ik heb zoals eerder vermeld een 20" ACD aan mijn testPC hangen en ik kan prima in de BIOS, ik kan prima lagere resoluties draaien, gamen is ook geen probleem, textmode (80x25) in Linux gaat ook prima ;)

Dus dat Apple schermen alleen native reso doen is een beetje onzin ;)

• StephaN900
  • Niet online
Whieee schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:31:
[...]

Dat is klinklare onzin ;) Ik heb zoals eerder vermeld een 20" ACD aan mijn testPC hangen en ik kan prima in de BIOS, ik kan prima lagere resoluties draaien, gamen is ook geen probleem, textmode (80x25) in Linux gaat ook prima ;)

Dus dat Apple schermen alleen native reso doen is een beetje onzin ;)
Ik vraag het specifiek voor het 23" model :), ik weet dat er niet zoveel mensen zijn die dit scherm op hun normale pc hebben aangesloten. Maar dat is dus wel iets dat ik zeker moet weten voordat ik hem koop.

• Abbadon
Met een 23" ACD kom je ook gewoon in het BIOS van je PC ;) (en ja, dat kan ik je uit ervaring vertellen). Dat hele verhaal over 1920*1200 is zoals gezegd niks bijzonders, hetzelfde als bij elk ander scherm.

• StephaN900
  • Niet online
Ah bedankt, dan ga ik toch voor de apple denk ik, was min of meer naar aanleiding van berichten als deze (deze is van cnet):

I wanted a large monitor that delivered great picture quality and fast response (fast enough) time for gaming, this monitor delivered. The only sacrifice you have to make is:1. Price, 2. No PC compatibility; which only means you cannot use the USB ports or connect the monitor to a PC USB. 3. Actually goes with #2, since is not PC compatible, you will not see any DOS promt, bios screen, or the "Windows" load up screen, first thing you will see is the "Welcome" screen. This is all fine except if you are trying to get into your system bios, or even if you just want to delete old video card drivers for a new one, you will need to plug in PC monitor to do this. My suggestion, keep a old 15" LCD around just in case. Otherwise this monitor is great for normal work, viewing movies, and playing games, there is no ghosting at all.

Was vandaag even bij de apple winkel, en zag daar ook de 24" imac staan, twijfelde wel even, vooral omdat een upgrade van een 22" monitor naar een 23" ook niet echt super is(maar ik neem aan dat het verschil in pixels een wereld van verschil zal maken) maar ja die kan ik weer niet upgraden. Ik wil graag een mac hebben met 1x dvi out en 1x hdmi en ruimte voor 2/4 gig geheugen en een 7200rpm harde schijf, jammer genoeg moet ik dan gelijk weer naar een mac pro, dus ik vrees dat ik voorlopig aan een windows machine vast blijf zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door StephaN900 op 26-05-2007 19:02 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

StephaN900 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:59:
Ah bedankt, dan ga ik toch voor de apple denk ik, was min of meer naar aanleiding van berichten als deze (deze is van cnet):

[...]2. No PC compatibility; which only means you cannot use the USB ports or connect the monitor to a PC USB. 3. Actually goes with #2, since is not PC compatible, you will not see any DOS promt, bios screen, or the "Windows" load up screen, first thing you will see is the "Welcome" screen.[...]
Klopt niet. Ik heb de 23" ACD nu aan de pc en ik gebruik zowel de USB- als de FireWireaansluitingen.
Verder zie ik gewoon de boot sequence meldingen en kan ik in het bios :)
fabulaus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:44:
Ja dat kan. Maar dat konden de PowerBook en Mac mini G4 die ik heb gehad ook al.

De prijzen zijn wel sterk gedaald :o ik heb zelf in november 2005 1140 euro betaald voor m'n 23" ACD en dat was toen echt een koopje, gezien ze destijds voor 1390 euro in de Apple online store stonden...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Misschien een gekke vraag, maar hebben die 23"acd schermen nog steeds zo'n last van "ingebrand beeld" en die roze waas? Veel topics over gelezen maar eigenlijk nergens iets kunnen vernemen dat apple dat probleem heeft opgelost.

• StephaN900
  • Niet online
Maartenvs schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:03:
Misschien een gekke vraag, maar hebben die 23"acd schermen nog steeds zo'n last van "ingebrand beeld" en die roze waas? Veel topics over gelezen maar eigenlijk nergens iets kunnen vernemen dat apple dat probleem heeft opgelost.
Nou ja ik heb er 1 gekocht, werkt prima in windows (boot scherm krijg je ook te zien) ook op lagere resoluties. En geen roze waas, inbranden kan ik natuurlijk nog niks over zeggen.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09
Inbranden bij LCD's is trouwens niet permanent zoals bij CRT's (ik heb er ook last van met mijn LCD, geen Cinema Display trouwens).
Als er een tijdje weer wat anders weergegeven moet worden verdwijnt het 'ingebrande' beeld weer. Maar het blijft erg irritant.

• phaas
  • Laatst online: 23-01-2025
Die roze of blauw-achtige waas is inherent aan S-IPS panelen voor zover ik weet.

• Abbadon
Nou, ik heb er wel eens wat over gehoord maar mijn 23" ACD heeft daar iig geen last van en de 23" ACD van m'n vriendin heeft daar ook geen last van. Ik ben er bijzonder tevreden mee (en ik heb de laatste zeven jaren al héél wat schermen gehad, gezien en gebruikt en dit is de beste tot dusver)

• StephaN900
  • Niet online
Ik denk niet dat het een betere koop was dan een 2407, maar goed ik ben er tevreden mee, en het design is mooi he ;). Ik draai hem nu in een dual monitor opstelling met een samsung 225bw, de samsung lijkt iets feller, maar de kleuren ook onnatuurlijker. Wat killer/blauwer.

[ Voor 6% gewijzigd door StephaN900 op 30-05-2007 13:37 ]

• Quirien
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

Quirien

Kep Dogs!

phaas schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:19:
[...]
Die roze of blauw-achtige waas is inherent aan S-IPS panelen voor zover ik weet.
Klopt het dat het ACD een S-IPS scherm is? Ik kan het nergens in de specs vinden namelijk...
Pagina: 1