Toon posts:

DVD film ellende (al heel veel geprobeerd).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, hallo...

Mijn broertje heeft vorig jaar, tegen mijn advies, een Packard Bell gekocht.(Dom, dom...)
Nu heeft hij voor het eerste geprobeerd een dvd speelfilm af te spelen. Dat ging niet goed. Na de intro liep het systeem helemaal vast. Hij heeft een Bora moederbord, met een Intel Bx440 chipset, met een 3dfx 8mb videochip onboard, een Pentium III 450 Mhz processor en inmiddels 128mb Ram geheugen. Als software gebruikt hij SoftDVD en ook heeft hij WinDVD2000 trial version geprobeerd met hetzelfde resultaat. Zijn systeem draait onder Windows 98. Het DVD station is overigens een Samsung SD-606F
We hebben de standaard oplossingen geprobeerd. Bios update, driver update van de video chip, DMA gecontroleerd (Werkte niet met oude driver, wel met nieuwe). Na dit alles komt de speelfilm nog steeds niet verder dan de intro. Op dit systeem is de foutmelding dat de dvd schoon moet worden gemaakt.

Ondanks dat het ons onwaarschijnlijk leek dat het aan de speler zou liggen, heb ik de speler meegenomen en aangesloten op mijn eigen systeem. Ik heb een Athlon T'bird 750 met 256mb RAM geheugen op een MSI K7T-pro2a bord. Ik heb een 8mb ATI Rage Pro 2X video kaart. Als software had ik een trial version van PowerDVD opgehaald. Tot mijn stomme verbazing kwam ook dit keer de film niet verder dan de intro. Ik kreeg een andere melding, die volgens mij over het verkeerd aanroepen van geheugen ging. Daarna kreeg ik een vastloper en kon de machine alleen nog maar herstarten. Omdat ik heel veel problemen heb gehad met Windows 2000 (schijfcache e.d.) draai ik nu Windows ME.
Mijn vraag is: Is het mogelijk dat een videokaart van 8mb RAM niet voldoende is voor het afspelen van een dvd. Het lijkt me sterk, maar misschien kan iemand me meer vertellen. Zijn er mensen met een (veel) minder zwaar systeem die probleemloos dvd's afspelen? :)
Of is gewoon de DVD-Rom speler naar de knopjes? :')

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

8 MB AGP kaart is voldoende, de enige reden dat het niet zou kunnen werken is omdat ie onboard is en niet AGP, maar dan nog dan stop je geen DVD speler in je compu als Packard Bell zijnde.

Voorheen had ik een Hercules Terminator Beast 8 MB AGP kaart in deze config zitten en daar draaide DVD ook gewoon software matig maar alleen als ik DMA aanzette en het scherm op 640x480 anders kreeg ik ook vastlopers en rare foutmeldingen.

Misschien zit daar dan ook het probleem, schakel eens terug naar 640x480 of 800x600, misschien is die 8MB gewoon te krap voor 1024+...

Veel suc6

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Of is gewoon de DVD-Rom speler naar de knopjes? :')
Zo aan je verhaal te zien wel...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 februari 2001 00:12 schreef Majestic het volgende:
8 MB AGP kaart is voldoende, de enige reden dat het niet zou kunnen werken is omdat ie onboard is en niet AGP, maar dan nog dan stop je geen DVD speler in je compu als Packard Bell zijnde.

Misschien zit daar dan ook het probleem, schakel eens terug naar 640x480 of 800x600, misschien is die 8MB gewoon te krap voor 1024+...

Veel suc6
Bedankt voor de tip, echter in de Packard Bell van mijn broertje zit inderdaad de videokaart on board, maar ik heb een heuse AGP kaart. En, en dat had ik nog niet verteld, wij draaiden al op 800*600. Alleen PowerDVD schakelde semi-automatisch over naar 1024*764 (geloof ik) voor betere prestaties. Ik kan altijd nog de laagste resolutie proberen.

Verwijderd

Ik heb ook een DVD speler en ging van 't weekend Alien kijken. Maar op de zoveel tijd liep de PC gewoon in een keer vast. Normaal is dit niet zo, alleen wanneer ik een DVD kijk. Dus ik DMA uitgeschakeld, schokt veel meer, maar loopt (voor zover ik weet) niet vast. Maar ja, dat schokken, da's niet te doen.
Ik gebruik WinDVD. Is PowerDVD misschien een betere oplossing? De DVD-speler noch de DVD-disc zijn NIET kapot.
Ik heb de speler (alleenstaand) op IDE gehad, maar dat werd ook nix. Waar kan dit aan liggen?

Helpme...