ATI X1600 mobile Full HD probleem

Pagina: 1
Acties:

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 15:47
Ik heb sinds enkele weken een nieuwe LCD, een samsung 37M86. Nu probeer ik al enige dagen mijn notebook, een asus V1J met ATI x1600 mobile videokaart, op mijn LCD aan te sluiten doormiddel van de in de notebook ingebouwde hdmi aansluiting.

Ik heb hiervoor een profigold HDMI kabel gekocht. Nu werkt dit op zich aardig, alleen vormt er zich een probleem zodra ik de probeer een full HD (1080P) signaal over te brengen naar de LCD. Dus een resolutie van 1920x1080 pixels op 60 hz. Zodra ik dit doe krijg ik geen full screen beeld meer, het beeld wordt gecentreerd en aan alle kanten rondom het beeld krijg ik ongeveer 5 cm aan zwarte balken.

Echter wanneer ik een 1080i signaal, 1920x1080 @ 30 hz overbreng naar de lcd krijg ik wel een fullscreen beeld. Ook zit het probleem niet in de LCD, want ik heb onze vaste computer met NVIDIA chip aangesloten en deze geeft wel een perfect fullscreen beeld. Ook heb ik geprobeerd om een nieuwere versie van de drivers er op te zetten (gebruik momenteel 7.4). Ook wil ATI geen ondersteuning geven omdat ze zeggen dat de notebook fabricant dit moet doen en andersom wordt dit ook weer op ATI afgeschoven, waar ik dus niet veel mee opschiet!

Iemand die hetzelfde probleem heeft of een oplossing kan geven? Want dit is toch wel een beetje een teleurstelling bij zo'n mooie LCD.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:19
zit er geen functie op je tv dat ie dat beeld uitrekt? zodat die zwarte balken weg gaan.

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-07 15:47
Ja, die zit er wel op... maar dan krijg je het nog niet beeldvullend en verlies je het voordeel van de 1:1 pixelmapping.

Zijn er mensen met de zelfde ervaringen of maak ik een fout?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn x1600 hdmi..

• ChillXXL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03-2024
Je kan dus wel met je NVIDIA kaart een signaal uitsturen van 1920*1080@60Hz ? 1080P signaal dus via een DVI-Hdmi kabel?