[PHP] FreeType en GD

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 20:15

Saven

Administrator

Topicstarter
Hello :P
Ik gebruik dus WAMP als homeserver hier, maar daar zit helaas geen (werkende?) FreeType Library en GD Library bij.
Ik heb al geprobeerd om de php_gd2 extension te activeren, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.
PHPInfo geeft ook niet aan dat GD en FreeType geinstalleerd zijn.

Nu heb ik een tijdje lopen zoeken op internet hoe je GD en FreeType voor WAMP moet installeren, maar daar kon ik niks bruikbaars vinden.

Kan iemand mij aub helpen?
Alvast bedankt :)

Verwijderd

mooi, een dual-post
--
je kan deze modules apart installeren, der zit wel een handleiding bij over hoe dat moet, indien het echt niet lukt via het wamp menu.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.com/search?hl=en&q=wamp+php_gd2

Eerste hit puntje 14 :?

Oh, en Waar hoort mijn topic?
PRG >> DTE

[ Voor 72% gewijzigd door RobIII op 01-05-2007 16:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:52:
mooi, een dual-post
--
je kan deze modules apart installeren, der zit wel een handleiding bij over hoe dat moet, indien het echt niet lukt via het wamp menu.
Ja ik snap die moderator niet, als ik zeg dat ik het niet kon vinden dan kan ik het toch niet vinden. En hij zei ook dat het in de foute categorie staat. Big deal? Kan hij hem toch verplaatsen :/

Mja, ik had het freetype pakket al gedownload en daar zat geen handleiding bij, en al helemaal niet speciaal voor WAMP ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saven schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:54:
[...]

Ja ik snap die moderator niet, als ik zeg dat ik het niet kon vinden dan kan ik het toch niet vinden. En hij zei ook dat het in de foute categorie staat. Big deal? Kan hij hem toch verplaatsen :/
We zijn er niet om aan de lopende band topics te verplaatsen :| Dat kun je prima, zoals eerder gezegd, vinden in (o.a.) Waar hoort mijn topic?

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 01-05-2007 16:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik zei toch dat die extension niet werkte ofzo, althans ik krijg nog gewoon deze error:
Fatal error: Call to undefined function imagecreatetruecolor() in C:\wamp\www\...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saven schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:55:
[...]

Ik zei toch dat die extension niet werkte ofzo, althans ik krijg nog gewoon deze error:
Fatal error: Call to undefined function imagecreatetruecolor() in C:\wamp\www\...
Dan moet je dat er volgende keer meteen bij vermelden; waarom laat je deze informatie achterwege in je topicstart als het relevant is? Lees voor de gein eens onze Quickstart; dan kun je zien wat wij van een topic(starter) verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 01-05-2007 16:57 ]

Over mij

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:56:
[...]

Dan moet je dat er volgende keer meteen bij vermelden; waarom laat je deze informatie achterwege in je topicstart als het relevant is? Lees voor de gein eens onze Quickstart; dan kun je zien wat wij van een topic(starter) verwachten.
"Ik heb al geprobeerd om de php_gd2 extension te activeren, maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.
PHPInfo geeft ook niet aan dat GD en FreeType geinstalleerd zijn."

Staat toch vrij duidelijk in de Topicstart?

Verwijderd

nja, die error is er gewoon omdat de GD module er niet in zit...

php.ini opzoeken,
;extension=php_gd2.dll
dit lijntje zoeken daarin, de ";" ervoor weghalen, php herstarten, klaar :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je de server wel herstart?
Saven schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:57:
"...maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.
Oh? Lekker duidelijk. Waarom is dat zo? Welke error? (Die vermeldde je pas later)

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 01-05-2007 17:01 ]

Over mij

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:59:
nja, die error is er gewoon omdat de GD module er niet in zit...

php.ini opzoeken,
;extension=php_gd2.dll
dit lijntje zoeken daarin, de ";" ervoor weghalen, php herstarten, klaar :)
Bedankt, het werkt _/-\o_
Daar heb ik tenminste wat aan :)
RobIII schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:00:
Heb je de server wel herstart?

[...]

Oh? Lekker duidelijk. Waarom is dat zo? Welke error? (Die vermeldde je pas later)
De error is toch totaal niet relevant voor dit probleem, als ik zeg dat freetype en gd niet werken dan is dat toch zo, dat ga ik toch niet verzinnen

[ Voor 35% gewijzigd door Saven op 01-05-2007 17:02 ]

Verwijderd

nja,... werd al eerder gezegd door RobIII, maar graag gedaan :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Saven schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:01:
[...]

Bedankt, het werkt _/-\o_
Daar heb ik tenminste wat aan :)
En dat geeft maar weer aan hoe goed je mijn eerste reply hebt gelezen...

Anyway, basic en manual werk. Volgende keer verder kijken dan je neus lang is. Closed.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 01-05-2007 17:04 ]

Over mij

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Saven schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:54:
[...]

Mja, ik had het freetype pakket al gedownload en daar zat geen handleiding bij, en al helemaal niet speciaal voor WAMP ;)
Als je me niet snapt, vraag het me dan wat ik bedoel. Je kan me prima mailen of DM-en. Zomaar een topic heropenen is niet de bedoeling en zoals RobIII ook al aangeeft mist er nogal wat informatie.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.