Cylische Redudantiecontrole

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
Hallo

Ik heb een orginele dvd (Gehuurd)

als ik die wil afspelen op de computer krijg ik deze melding

bestand VTS_07_1.vob kan niet worden gelezen

Cylische Redundantie controle.

ik had hier al gelezen dat het een CRC-Error was maar kan ik hier nog iets tegen doen. is het mijn schuld of die van de videotheek.

Mijn drive is een NEC3500A

Heb het ookal geprobeerd in een Philips en LG

HD4Life @ Full-HD

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dergelijke errors kunnen door de speler worden veroorzaakt, maar aangezien je drie verschillende hebt geprobeerd en het tevens een gehuurde DVD betreft ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de DVD zelf.

Het is overigens niet cylische, maar cyclische.

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 01-05-2007 16:56 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
Zal dat dan bij alle dvd's van zwartboek bij de videotheek hetzelfde zijn of zal ik gewoon pech hebben
dat het alleen op deze dvd is.

kan ik trouwens de videotheek aansprakelijk stellen aangezien ik er normaal mee omgegaan ben.

HD4Life @ Full-HD

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

Rival24

I'll Be Back

Davidshadow13 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:57:
Zal dat dan bij alle dvd's van zwartboek bij de videotheek hetzelfde zijn of zal ik gewoon pech hebben

kan ik trouwens de videotheek aansprakelijk stellen aangezien ik er normaal mee omgegaan ben.
Je gaat gewoon terug en je zegt: "ik wil een nieuwe, deze doet t niet goed"

Klaar :P

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

Wat denk je daarmee te kunnen bereiken dan? Je bent natuurlijk niet de eerste die hem huurt en wie weet wat er allemaal mee gedaan is. Gewoon even langsgaan, de boel uitleggen en met een ander exemplaar terug naar huis. Koop onderweg wat popcorn, iedereen blij.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• matramurena
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ik vrees dat het niet aan de videotheek ligt - ik heb een koop-DVD van Zwartboek hier en die geeft dezelfde problemen. Ik heb vobcopy maar eens geprobeerd, die nokt ermee op VTS_04_1.VOB. Dit staat er als laatste regels na het dmesg commando:

hdd: cdrom_decode_status: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdd: cdrom_decode_status: error=0x40 { LastFailedSense=0x04 }
ide: failed opcode was: unknown
end_request: I/O error, dev hdd, sector 694788
Buffer I/O error on device hdd, logical block 173697
hdd: ide_intr: huh? expected NULL handler on exit
hdd: ATAPI reset complete

12x 400Wp solar + Enphase IQ7+ op ZZW / Marstek Venus E v153.215 / Marstek CT002 v124 / Homewizard P1 v5.1903 / Domoticz op RPi 3B

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Waarschijnlijk kopieerbeveiliging.
Heb ik ook wel eens last van. Als ik hem dan in een normale (stand-alone) DVD speler bij de TV afspeel gaat het wel goed.

http://gathering.tweakers...ische+redundantiecontrole
Het kan ook nog aan je HD liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 05-05-2007 11:47 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nee. Als de Videotheek dit leest stellen ze jou eerder aansprakelijk voor het illegaal kopieren van de DVD.

ARME AOW’er

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12
Of de DVD is rot (in dat geval vraag je of je een andere mag), of de fout is er bewust in gemaakt als kopieerbeveiliging (in dat geval eis je je geld terug en geef je aan nooit meer videos te huren als dit de gangbare praktijk is/wordt).
Guardian Angel schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:46:
[...]

Nee. Als de Videotheek dit leest stellen ze jou eerder aansprakelijk voor het illegaal kopieren van de DVD.
Waar zegt TS dat hij hem wil kopieren?

Buiten dat gaat het kopieren voor eigen gebruik niet in tegen de auteurswet (even afgezien dat er theoretisch een beveiliging doorbroken wordt, maar die wordt doorbroken voor een op zichzelf niet illegale handeling).

Theoretisch zou er in de gebruiksovereenkomst nog iets kunnen staan, maar het is maar de vraag of daarin voorwaarden gesteld mogen worden die verder gaan dan de rechten die het auteursrecht een rechthebbende verschaft.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rukapul schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:12:
Waar zegt TS dat hij hem wil kopieren?
offtopic:
Dat is waarschijnlijk wel het eerste wat de videotheek zal zeggen als je aan komt zetten met een aansprakelijkheidsclaim ;)
actie <> reactie. Ik zou niet zo gauw met aansprakelijkheid gaan gooien, maar liever een ander argument verzinnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Guardian Angel schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:46:
[...]

TS heeft het niet over kopiëren gehad. Misschien heeft hij geen standalone DVD-speler en kijkt hij daarom films op zijn PC? Ik heb zelf niet eens een TV en kijk dus vaak DVD's op mijn PC.
Bij al mijn DVD's staat op het doosje een logootje: DVD Video. Naar mijn weten houdt dit in dat de betreffende DVD aan een of andere standaard voldoet en dus af te spelen zou moeten zijn in alle apparaten die ook compatibel zijn met deze standaard - op die apparaten is immers ook zo'n DVD logootje te vinden. Als een DVD niet in een apparaat af te spelen is dat compatibel zou moeten zijn, dan voldoet deze dus niet aan de standaard en is het dus een ondeugdelijk product. Met deze argumentatie kan de videotheek je eigenlijk niet weigeren om je het huurbedrag terug te geven.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Prcs... Iedereen met een HT pc`tje zou deze film dus niet kunnen kijken.
Wordt een beetje belachelijk op die manier..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kortom, het ligt gewoon aan de DVD. Terugbrengen en alles uitleggen dus :)

Dit gaat nu dankzij matramurena onnodig offtopic, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.