[Vista] Intel GMA950 driver herstart

Pagina: 1
Acties:

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Ik heb onlangs een Asus Pundit P2-5945D in elkaar gezet met een onboard GMA 950 grafische chip.
Daarop Ultimate gezet en voila, geen centje pijn. Echter, zodra de videokaart ook maar iets grafisch moet gaan doen crashed de driver. Vista gooit hem in een herstart (de driver) en even later gaat het weer mis. Ik ben al een tijdje aan het googlen en ben erachter dat er veel mensen last van hebben. Ook met Nvidia kaarten. Ik kan geen andere kaart plaatsen omdat er alleen 1x PCI vrij is.

Ik heb inmiddels alle officiele vista drivers geprobeerd, incl XP drivers van dit jaar van zowel Asus als Intel. En alleen met de default VGA istie stabiel. Maar dan ziet het er niet uit. Aero uitzetten helpt niet.
En andere resoluties maken ook niet veel uit.

De chipset is overigens Aero compatible. En het lijkt erop alsof Vista een soort van time-out instelling heeft waardoor vista bepaalt dat de driver moet zijn gefaald omdattie niet snel genoeg reageerd.

Iemand met dezelfde issues? Of nog beter, een oplossing?

Mijn systeem:

Vista Ultimate 32-bits
Asus Pundit P2-5945D
3,06 Gz CeleronD
1 Ghz geheugen OCZ PC6400
Seagate 320 Gb HDD
PVR-500 Tv-Kaart

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Bump

Niemand??? Zal ik dan toch terug moeten naar MCE2005???

Online ook niks behulpzaams te vinden. Handmatig driver selecteren e.d. ook al geprobeerd.

Ben beetje ten einde raad...

Help?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[Vista]7900gtx geeft artifacts
Ik heb zelfde probleem wat betreft herstartende driver, maar ik heb er dan nog wat extra artifacts bij :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Het verhaal gaat dat de grafische kaart niet reageert binnen de parameters van Vista waardoor deze de drivers herstart.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Laatste Bumpje dan maar? Anders ga ik terug naar MCE2005.

Toch balen, want in dit geval had ik graag ongelijk gehad betreft Vista. Bloated, overrated, too soon.

Op internet zijn er tig postings van mensen met dit issue. Maar nergens een goede oplossing. Alleen als je geluk hebt dan ...

Erg jammer

Toch maar wachten op SP1 dan maar? Zal M$MS het ooit es wel in 1 keer goed kunnen?

Microsoft korten we af als MS, laat die verbasteringen maar achterwege
Windows Clients - Policy

[ Voor 23% gewijzigd door sanfranjake op 04-05-2007 21:17 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
makkie ;) schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 20:46:
Laatste Bumpje dan maar? Anders ga ik terug naar MCE2005.

Toch balen, want in dit geval had ik graag ongelijk gehad betreft Vista. Bloated, overrated, too soon.

Op internet zijn er tig postings van mensen met dit issue. Maar nergens een goede oplossing. Alleen als je geluk hebt dan ...

Erg jammer

Toch maar wachten op SP1 dan maar? Zal [mbr]M$MS[/mbr] het ooit es wel in 1 keer goed kunnen?

[mbr]Microsoft korten we af als MS, laat die verbasteringen maar achterwege
Windows Clients - Policy[/mbr]
Zoals je aangeeft werkt Windows Vista met de standaard driver wel goed. Dus je opmerking dat vista "Bloated, overrated, too soon" is slaat nergens op.

De driver veroorzaakt fouten en Vista herstart deze als de driver fouten geeft. Dat is beter dan een BSOD naar mijn idee. Netzoals bij veel hardware problemen ligt het niet aan windows maar aan de gebruikte (of niet gebruikte) drivers.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Standaard VGA betekent dus geen 3D, choppy scrollen, lage resoluties. Da's dus niet acceptabel. Mijn inziens hoor.

Oke, eerlijk is eerlijk, er zal ook van de kant van Intel iets niet helemaal in orde zijn. maar er worden zoveel meldingen gemaakt wereldwijd. Over verschillende kaarten en verschillende fabrikanten. En het gaat toch over vrij algemene hardware. Dus iets klopt er hier niet.

[ Voor 54% gewijzigd door makkie ;) op 07-05-2007 22:12 ]

Verwijderd

Maar dat ligt dan meer aan de fabrikanten van die kaarten die geen fatsoenlijke drivers kunnen leveren dan aan Vista zelf :)

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Topicstarter
Hoeft niet perse. Als de toelatings eisen te streng zijn op een opleiding, zijn de leerlingen dan gewoon te dom? :p

Maar ook al ben ik Microsoft geschoold, ik ben vrij anti hun manier van doen in veel dingen. Dus ik ben lichtelijk bevooroordeeld :)

Maar niemand dus met hetzelfde issue? Ik draai inmiddels MCE2005, maar wil liever Vista.

Pagina: 1