Toon posts:

[JAVA] ConTEXT configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik bezig met JAVA progameren. Voor het schrijven hiervan gebruik ik conTEXT versie 0.98.5. Op zich werkt het programma prima, maar ik kan het geschreven programma niet compile-en, waardoor het programma ook niet werkt (aangezien er dan geen .class van is). Ik heb al een tijdje gezocht en ik heb dit antwoord gevonden:

Under the "Execute Keys" tab, configure the tools for different types of files. Click Add and enter java. Click Add, again, and enter html.

Click on F9 under "java" and configure this tool for javac:

Vervolgens moet dus de file javac in die optie geselecteerd worden. Maar het probleem is echter dat die file niet in mijn map zit (waarschijnlijk is dat bij oudere versies wel het geval). De "run program" functie doet het echter wel, althans, hij geeft aan dat de .class ontbreekt die bij het compile-en ontstaat. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Het is waarschijnlijk voor velen een eenvoudige vraag, maar voor iemand die net begonnen is, is het erg lastig. Bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Java compiler javac.exe zit in de JDK (Java Development Kit) onder /bin. Als je alleen de JRE (Java Runtime Environment) hebt geinstalleerd, dan zul je de javac inderdaad niet tegenkomen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Aangezien de vraag meer over de editor zelf gaat dan over java code verplaats ik je topic naar Development Tools & Environments

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney