Toon posts:

Welke goed goedkope switch

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot heden een netwerkje gehad met twee speedtouch router modems waarvan er 1 als 'switch' gebruikt werd. Nu is het modem wat het internet verzorgt brak en heb deze dus omgewisseld met mijn 'switch'. Nu heb ik dus een vervangende switch nodig om een pc een server en eventueel een keer een laptop o.i.d. Wat zijn de gedachten:

8 ports 10/100 Mbit/s
€ 40,- is het budget ongeveer

toen kwam ik op het volgende:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LRSD02
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LRSL12
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LRSV02 (is wel erg goedkoop krijg ik echt twijfels bij)
Iemand ervaring met D-link??

Switch hoeft geen ingewikkelde dingen te kunnen, maar lees soms dat er een led op zit voor collision? :S Dat vind ik erg vreemd bij een switch iemand die weet wat de reden van zon lampje is?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zelf heb ik deze, maar in principe zou elke goedkope switch 'voldoen'. Zelf ben ik meer van in 1x gelijk iets goed kopen dus daarom heb ik deze iets duurdere switch met meer poorten gekocht.

Er zitten ook 9 poorten op (1 voor WAN) en niet 8 wat gebruikelijk is bij Sweex etc.

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 01-05-2007 15:35 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
8 poorten voor consumentengebruik hoeft ook helemaal niet duur te zijn. D-link is geen gek bedrijf. Als Alternate zegt dat het een echte switch is mag je er op vertrouwen dat dat zo is, en anders kan je ze er aan houden.

De ledjes voor collision enzo kunnen verklaard worden door het gebruik van het woord switch. Vooral in de tijd dat switches nog wat duurder waren, kwamen bedrijven op het idee om hun hubs anders aan te prijzen. Die apperaten "switchen" zelf van 10 naar 100 Mbit, afhankelijk van waarop ze zijn aangesloten. Door die "functie" begonnen ze de hubs dus Switching hub (afkorting Switch) te noemen. Echter gebeurt dat nu amper nog omdat de chips voor hubs nog amper geproduceerd worden en de chips voor switches bijna goedkoop genoeg zijn om je achterwerk er mee af te vegen.

Veel meer dan verkeersagentje spelen hoeven die dingen dan ook niet te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nijn op 01-05-2007 15:37 ]

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-03 12:41
Ik heb zelf een sweex 8-poorts switch (10/100, €15) en die doet prima wat 'ie moet doen, snelheden zijn prima.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Als je de hele bende op half duplex laat draaien kunnen collissions ook voorkomen lijkt mij?
Al is het dan niet in de hele switch maar alleen op die betreffende poort.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Anti-XP schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:41:
Als je de hele bende op half duplex laat draaien kunnen collissions ook voorkomen lijkt mij?
Al is het dan niet in de hele switch maar alleen op die betreffende poort.
kan, maar gebeurt niet genoeg om een appart ledje te rechtvaardigen.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 19:05
heb zelf goede ervaringen met een sitecom switch. Zijn ook niet duur.

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03 18:40
:? collisions voorkomen door op half duplex te gaan werken? :?

Ik neem aan dat ik je verkeerd begrijp. Juist doordat je bij full duplex per verbinding 2 kanalen hebt, 1 voor 'zenden' en 1 voor 'ontvangen', kan geen collision meer optreden. Dit was bijvoorbeeld met 10baseT nog wel het geval omdat dat standaard op half duplex draaide. Hierdoor werd gezonden en ontvangen over hetzelfde kanaal. Als dit tegelijk gebeurd, DAN heb je een collision.

Op mijn switch zit er ook een lampje op die collisions weergeeft in half duplex mode. In full duplex brand het lampje continu om de full duplex mode aan te geven.

P.S. heb zelf een 8 poorts sweex van enkele jaren oud... doet het nog prima. Eigenlijk is het zelfs nog van het merk wat nu sweex is, maar toen anders heette... maar ik ben de naam kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door Peregrine op 01-05-2007 15:55 ]

Nee, ik ben GEEN hobbit...

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

ik heb zelf die Linksys Switch die jij aangeeft, erg mooi dingetje met goeie performance...maar vaak zul je er in huis-, tuin- en keukenomgeving niet veel van merken of je nou een Linksys, D-Link of Wokkietokkie-switch hebt draaien...

Simplicity is de bom...

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt alvast voor de snelle reacties

@Peregrine
Ja dat leek mij ook een beetje vreemd.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Ik neem aan dat Peregrine voorkomen bedoelt als synoniem voor optreden.
Als je alles op HD draait kunnen collisions optreden....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het idee gekregen om 'meneer speedtouch' misschien te vervangen door een ander modem. Maar ik moet dit eerst vanavond even bekijken. Iemand die ideeen hiervoor heeft schreeuw alvast.

Iets met VoIP (ata)
Eenvoudig in te stellen port mappings

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Peregrine schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:53:
[...]

:? collisions voorkomen door op half duplex te gaan werken? :?

Ik neem aan dat ik je verkeerd begrijp. Juist doordat je bij full duplex per verbinding 2 kanalen hebt, 1 voor 'zenden' en 1 voor 'ontvangen', kan geen collision meer optreden. Dit was bijvoorbeeld met 10baseT nog wel het geval omdat dat standaard op half duplex draaide. Hierdoor werd gezonden en ontvangen over hetzelfde kanaal. Als dit tegelijk gebeurd, DAN heb je een collision.

Op mijn switch zit er ook een lampje op die collisions weergeeft in half duplex mode. In full duplex brand het lampje continu om de full duplex mode aan te geven.

P.S. heb zelf een 8 poorts sweex van enkele jaren oud... doet het nog prima. Eigenlijk is het zelfs nog van het merk wat nu sweex is, maar toen anders heette... maar ik ben de naam kwijt.
Dat is exact wat ik bedoel ;)
Als je op half duplex werkt kunnen er collisions voorkomen omdat er tegelijk verzonden en ontvangen wordt.
Dat die lampjes nergens goed voor zijn ben ik met Nien eens, ik heb ze op mijn D-Link 24 poorts ook niet meer ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Heb zelf 2 8poort switches ook

1van Sweex en 1 van Asus (Giga X 1008) allebei rond max 25 euro ofzo
En snelheden zijn gewoon perfect ook
Pagina: 1