Toon posts:

SCSI Schijf dood???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Seagate Cheetah ST336607LW in de server start niet meer op. Hij wordt aangedreven door een LSI Logic Ultra320 SCSI kaart. Bij het booten krijg ik het volgende scherm:

Spinning up the device! HBA 0, ID 0, LUN 0
Spinning up the device!
Spinning up the device!

Device not ready HBA 0, ID 0, LUN 0
Device not ready HBA 0, ID 0, LUN 0

Het is van de een op de andere dag gebeurd zonder dat er iets is veranderd. Is mijn schijf nu dood? Is het nog mogelijk op een of andere manier om de data ervan te halen?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 19:12

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Spint hij wel up of doet ie dat ook daadwerkelijk niet. Als hij niet werkt zou je misschien eens moeten kijken of er niet iets tegen je jumperpinnetjes op je schijf aan zit te porren

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:38

bord4kop

maximaal 100KB!

Een wat oudere schijf? Uit een server o.i.d.? Nu in een server die je (af & toe? of vaak?) uitzet?

Einde disk ben ik bang...
Dit soort schijven kunnen zomaar 10jaar(+) draaien zonder enig probleem. Maar zet je ze in een computer die vaak uit & aan gaat, zijn ze ZO kaduk helaas... Zeker als ze 2de hands zijn.

NB:
Als je de server aanzet moet je goed luisteren, meestal hoor je de schijf aanslaan. vaak een duidelijke tik.

Op de schijf zitten inderdaad meerdere jumpers, je kan meestal wel een spin-up forceren via de jumpers. Anders stuurt de kaart dit aan.

[ Voor 13% gewijzigd door bord4kop op 01-05-2007 15:38 ]

| Security Management |

Verwijderd

Topicstarter
schijf draait, heb de schijf er al uit en er zitten geen jumpertjes op. Hebben er ook nog nooit opgezeten. Kabel gechekt werkt ook goed.

Edit:

Schijf nieuw gekocht in een dell poweredge server. Nog geen 5 jaar oud. Server wordt denk ik eens per maand gereboot.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schijf is morsdood O-) , niks meer mee te doen, is nog naar Norman Shark gegaan maar zelfs zij konden er niks meer vanaf krijgen.