Hallo iedereen,
Ik ga voor het eerst een eigen computer samenstellen en heb hier en daar nog wat hulp nodig.
Ik ga hem vooral gebruiken voor internet (downloaden films), office (schoolwerk
), omzetten van videobestanden (avi>dvd), films bekijken en ik ben geen fanatiek gamer maar wil de komende jaren een nieuwe game wel gewoon goed kunnen draaien. Ik speel nu eigenlijk alleen maar PES6.
Overclocken heb ik mij nog niet in verdiept en hoewel ik hoor en lees dat het niet zo lastig is hoef ik dit in eerste instantie . Het lijkt mij dat dit ook niet goed is voor de levensduur van de processor?
Mijn budget is ongeveer 1000 euro en daar zit ook een monitor en printer bij dus het wordt eigenlijk wat krap. Ik ben tot nu toe tot de volgende configuratie gekomen:
Monitor twijfel ik ook nog wat nou echt de toegevoegde waarde is van breedbeeld. Als iemand suggesties heeft voor verbeteringen hoor ik het graag. Ieder geval alvast bedankt voor de hulp
, groet Merijn
Ik ga voor het eerst een eigen computer samenstellen en heb hier en daar nog wat hulp nodig.
Ik ga hem vooral gebruiken voor internet (downloaden films), office (schoolwerk
Overclocken heb ik mij nog niet in verdiept en hoewel ik hoor en lees dat het niet zo lastig is hoef ik dit in eerste instantie . Het lijkt mij dat dit ook niet goed is voor de levensduur van de processor?
Mijn budget is ongeveer 1000 euro en daar zit ook een monitor en printer bij dus het wordt eigenlijk wat krap. Ik ben tot nu toe tot de volgende configuratie gekomen:
- Intel Core 2 Duo E6600 (Boxed) 2x2.4 GHZ, 4 MB, 1066 MHz 200,-
(Kan ik hier ook kiezen voor een AMD X2 6000+)?
- Gygabyte GA-965P-DS3 (las dat dit een goed bordje is) 100,-
(Kan dit ook simpeler,goedkoper? of is deze chip P965 gewoon goed?)
- Geforce 8600 GTS 256 MB DDR3, (twijfel hieraan, want is eigenlijk wat 180,-
duur toch kwa prijs/prestatieverhouding, liefste de 8800 GTS maar weer 100 duurder)
- Kingston PC5300 2x1GB 677 (wel zeker hiervan) 75,-
- WD Caviar SE16MB WD4000KS (400GB)(of Seagate Barracuda?) 100,-
- Samsung Sh-S183, (getest als beste brander dus) 30,-
- Antec Sonata II 450 W, kast en voeding ineen, kwaliteit ok design 100,-
(nog andere alternatieven?, best prijzig vandaar)
- Logitech cordless desktop Ex110 30,-
- Cardreader, nog niet bekeken welke maakt niet zoveel uit denk ik 10,-
- Samsung syncmaster 940NW 5ms 19inch, een goede? 170,-
heb ook Acer Al1916WAs op het oog, is een gewone 19inch goedkoper?
- Canon pixma 4300 printer, kan ook dvd/cd beprinten 90,-
Monitor twijfel ik ook nog wat nou echt de toegevoegde waarde is van breedbeeld. Als iemand suggesties heeft voor verbeteringen hoor ik het graag. Ieder geval alvast bedankt voor de hulp