Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fietsroutes "opnemen", PDA als kilometer teller

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:03
Nu het weer mooi weer is, wil ik er met de fiets op uit om een beetje aan mijn conditie te werken.
Omdat ik vrij ver van mijn werk afwoon doe ik dat elke dat met de auto. 's Avonds wil ik dan 1 uur a 1,5 uur gaan fietsen.
Omdat mijn fiets geen kilometerteller heeft kan ik dus niet de afstanden meten (of ik moet naar de anwb paddestoelen gaan kijken). Ik heb mijn smartphone bij me om onderweg muziek te kunnen luisteren. Ook heb ik een gps ontvanger.
Ik ben ik eigenlijk opzoek naar het volgende:

- programma dat opmeet hoever ik gefietst heb ik gps. Dus ik begin thuis en ga wat fietsen, aan het eind van de rit kan ik dan aflezen hoever ik gefietst heb. Eventueel met gemiddelde snelheden etc.
- Eventueel "opnemen" van de gefietste route, dus elke keer als ik bijvoorbeeld afsla wordt dat "onthouden" en zo kan ik bijvoorbeeld aan het eind van de rit zien wat ik gefietst heb (een rondje of een soort vierkant).
Ik heb wel eens van zo'n programmatje gehoord die de gps coordinaten opneemt en die je later over Nederland kan "leggen" zodat je op de kaart kan zien wat voor route je gefietst hebt.

Zijn er mensen die zoiets gebruiken?
Ik kan natuurlijk een km-teller kopen maar het leek me leuk en interessant om hiervoor iets met de PDA te doen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34

Korakal

Up up up!

• Binnetie
Dat ziet er leuk uit!
Ik kwam dit ook nog tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.oppadmetgps.nl/gpsinfo/foto%27s/21.gif
Zo wordt je route uitgetekend.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ja, ik heb het wel eens geprobeerd. Je kan zelf aangeven hoe vaak ' ie een punt samplet (bijv 1x per seconde oid). Vervolgens krijg je een outputfiletje die je weer in een pakket kan inlezen dat met geodata kan omgaan.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ik gebruik mijn PDA voor hetzelfde, maar dan met lopen in plaats van fietsen.

Al jaren met Cetus, is gratis maar is er alleen voor de Palm. Misschien kun je iets vinden op "cetus gps spartphone port" of iets dergelijks?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Binnetie
Jiriki schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:18:
Ik gebruik mijn PDA voor hetzelfde, maar dan met lopen in plaats van fietsen.

Al jaren met Cetus, is gratis maar is er alleen voor de Palm. Misschien kun je iets vinden op "cetus gps spartphone port" of iets dergelijks?
De link die je gaf lijkt niet te werken. Ik ben namelijk wel benieuwd naar dit programma. Overigens heb ik GPSmeter net geinstalleerd. Eens kijken wat ik er vanavond mee kan doen.

edit:
Moet het niet www.cetus.dk zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 01-05-2007 15:37 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:28
Mijn Nokia E60 doet dit. Ingebouwt doet hij al afstand/tijd/gemiddelde snelheid. (Nokia Software) Maar die gebruik ik niet: Ik gebruik een programmatje waarmee je dat ook kan zien maar ook je tracks kan exporteren naar Google Earth formaat: GPStrack Geen Idee of je PDA java ondersteund...

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ja, bedoelde ik dus ook :) Werkt heel leuk, ook voor het bekijken van andere GPS gerelateerde instellingen op je Palm.

Helaas is de laatste 1.1 versie uit 2003, en de laatste 1.2b8 uit 2005, dus het lijkt een beetje stil te liggen. Maar aan de andere kant, GPS is GPS en daar verandert verder niets aan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Binnetie
timcooijmans schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:44:
Mijn Nokia E60 doet dit. Ingebouwt doet hij al afstand/tijd/gemiddelde snelheid. (Nokia Software) Maar die gebruik ik niet: Ik gebruik een programmatje waarmee je dat ook kan zien maar ook je tracks kan exporteren naar Google Earth formaat: GPStrack Geen Idee of je PDA java ondersteund...
Dat is een goeie. Ik heb een Qtek S200 (windows mobile 5). Ik zal de site eens bekijken.

Heb site bekijken en ik denk dat het niet gaat werken met mijn smartphone. Wat ik wil heel erg interessant vind is dit (via site van GPStrack): http://www.mgmaps.com/
En doe dan maar eens de demo (ik heb zelf t-mobile web 'n walk) dus maps binnenhalen via gprs is voor mij een optie: http://www.mgmaps.com/download.php en kies dan voor Run demo.

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 01-05-2007 16:21 ]

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Zeer geschikt is ook gpsrun (www.rungps.net). Dan krijg je gesproken in je oor, tussen de muziek door, de afgelegde afstand, de snelheid waarmee je fietst, de gemiddelde snelheid etc. De afgelegde route is op google kaarten te zien evenals een overzicht van de training. Ik gebruik het programma voor hardloop en roeitrainingen. Erg leuk speelgoed. Nodig is een windows mobile PDA of Smarphone. Met ingebouwde gps is het makkelijkst maar kan natuurlijk ook met gps muis.

• Binnetie
fysiootje schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 18:23:
Zeer geschikt is ook gpsrun (www.rungps.net). Dan krijg je gesproken in je oor, tussen de muziek door, de afgelegde afstand, de snelheid waarmee je fietst, de gemiddelde snelheid etc. De afgelegde route is op google kaarten te zien evenals een overzicht van de training. Ik gebruik het programma voor hardloop en roeitrainingen. Erg leuk speelgoed. Nodig is een windows mobile PDA of Smarphone. Met ingebouwde gps is het makkelijkst maar kan natuurlijk ook met gps muis.
Dat ziet er heel mooi uit. Kan je dus via google earth op PDA (via gprs) de route over de maps heen leggen zeg maar?
Ik ga deze zeker proberen.
Gisteren ben ik met GPSmeter bezig geweest, maar ik krijg het niet goed werken. Ik zie een rood puntje en de connectie met de gps muis is gelegt maar er gebeurd eigenlijk verder niks. Iemand die weet hoe je dit nog kan instellen?

• Binnetie
Vandaag ben ik met Run.gps aan de slag geweest. Wat een ongelooflijk goed programma! Echt super. Alles wordt bijgehouden en de route die ik afleg wordt keurig netjes uitgetekend in een grid. Ik heb alleen 1 vraag. Hoe kan ik de route bijvoorbeeld bekijken via Google Maps?
Mocht ik dat nog kunnen komen te weten dan doe ik deze 15 day trail weg en schaf ik het programma aan.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Dit kan ook met Nokia's Sportracker icm met de N95 werkt super.
Hierna kan je jouw route met alle data exporteren naar Google Earth.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40
Ikzelf heb wel eens gespeeld met NoniGPSPlot, werkt ook wel ok. Is niet de mooiste interface ter wereld, maar het werkt wel, en de tracks kun je exporteren naar Google Earth, dus dan kan je goed zien waar je gefietst/lopen hebt. Is wel voor Windows Mobile 5, mocht dat nog van belang zijn

• Binnetie
Stubby schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:43:
Ikzelf heb wel eens gespeeld met NoniGPSPlot, werkt ook wel ok. Is niet de mooiste interface ter wereld, maar het werkt wel, en de tracks kun je exporteren naar Google Earth, dus dan kan je goed zien waar je gefietst/lopen hebt. Is wel voor Windows Mobile 5, mocht dat nog van belang zijn
Misschien dit ook eens proberen.

Maar van Run.Gps zou ik het ook graag weten hoe ik de track kan importeren in google earth of google maps.

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

check ook eens http://www.reperion.com

dat is gratis GPS Tracking voor PDA SPV Symbian Java in Google Earth , Google Maps,
Microsoft Virtual Earth en Mappoint.

Je kunt er mee realtime tracken in Google Earth, versturen van gratis SMS via je PDA , buddytracking, waypoint navigation, audio/video/picture blogging rechtstreeks naar je google earth track.

http://geocool.reperion.com/Web/files/folders/files/entry245.aspx

http://www.reperion.com

• Binnetie
lucid schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:59:
check ook eens http://www.reperion.com

dat is gratis GPS Tracking voor PDA SPV Symbian Java in Google Earth , Google Maps,
Microsoft Virtual Earth en Mappoint.

Je kunt er mee realtime tracken in Google Earth, versturen van gratis SMS via je PDA , buddytracking, waypoint navigation, audio/video/picture blogging rechtstreeks naar je google earth track.

http://geocool.reperion.com/Web/files/folders/files/entry245.aspx

http://www.reperion.com
Dit ga ik ook eens checken. Gratis sms versturen via de PDA, dat is helemaal top natuurlijk.
Dankjewel.
Ik moet er wel bijvermelden dat Run.GPS een ideaal programma is. Ik wil alleen nog ontdekken hoe ik tracks kan importeren in Google Maps, dan is het zijn geld zeker waard.

Edit:
Ik zie heel veen screenshots uit Nederland komen. Is het een Nederlandse onderneming ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 15-05-2007 10:49 ]

Pagina: 1