Toon posts:

Raar probleem met nvidia 6800 (soort van artifacts in vista)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een nieuw systeem gekocht, CPU+MOBO+DIMM. Daarbij heb ik de 4CoreDual van asrock genomen zodat ik mijn Aopen 6800 128MB AGP kaart kon behouden. Nou doet zich alleen het volgende probleem voor. Het beeld en alles doet het goed maar bij bepaalde uitvoeringen komen er allemaal zwarte streepjes door het beeld heen. Meestal 10pixels breed en 1 hoog (soms ook hoger). Dit merkwaardige verschijnsel doet zich voor wanneer vista mijn admin. toestemming nodig heeft, of bij het spelen van FSx is het menu helemaal vol met streepjes. Maar eenmaal in het spel is alles goed. Ook 3dmark06 is goed (score 1800: normaal??) en andere spelen zijn ook normaal.

Nou heb ik zelf bedacht dat dit aan een aantal dingen kan liggen:
1: Ik heb op de 6800 een zalman VF900 koeler en ik ging de koelpasta vervangen door de MX-1 van arctic. Waarschijnlijk heb ik te veel de vorgie keer erop gedaan en is de koelpaste was daarna (door mij) over de chips gekomen. Dit heb ik toen schoongemaakt maar niet goed genoeg. Daarna nog een keer maar zonder resultaat. Alhoewel het nog steeds kan dat er kortsluiting tussen de chips komt aangezien de koelpasta vrij veel zilverdeeltes heeft. Zie foto

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/9596/0811052120ab6.jpg

2: Tijdens het schoonmaken heb ik de chips beschadigt. Dus heb ik een voor een de vertex en pixel shaders met rivatuner dichtgegooit maar het probleem bleef zich voordoen.

3: Chip is overhit geraakt. Everest toonde dat de chip 54G was idle (met MX-1) met de hoogste stand van de zalman koeler. Daar komt bij dat de koeler in het begin even 15sec uit is geweest(tijdens boot). Waarschijnlijk was de koelpasta niet goed aangebracht want nu met zalman pasta is deze 41G.

4: Moederbord/bios settings zijn niet goed. Of driver up/downgrade?

5: De drivers van de AGP zijn naar mijn weten niet geinstaleerd door VIA all-in-one alhoewel dit wel zou moeten.

kan iemand mij aub helpen met dit probleem???

PC specs:
E6600 @2.4GHz
2GB ddr2-667
250GB SATA seagate HD
Aopen 6800 128MB
Asrock 4coredual
650W PSU

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 12:51

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Volgens mij istie gefried....

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Verwijderd

Dat je een kaart met zo'n geschiedenis nog hebt willen behouden.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Vanwaar haal je dat die gefried is? Die 15sec zonder koeler zijn toch niet zo erg, hij werd misschien ff 70G. Dan moet tie toch nie kapot gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even een screenshot maken van wat ik nou zie maar tot mijn verbazing is die, wanneer ik hem plak in paint, gewoon normaal is????????????????

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 11:31
Volgens mij kun je geen screenshots maken van artifacts.
Maak anders een foto van beeldscherm met artifacts.

Verder denk ik dat je kaart beschadigt is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu achter dat het een driver probleem is. Als ik de drivers verwijder is er niks aan de hand. Nu alleen nog de goede drivers vinden. Tot nu toe geen succes. Iemand suggesties???

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dit kan nog steeds betekenen dat de kaart defect is.
Met standaard VGA drivers hoeft de kaart niet voor de volle 100% te worden aangesproken waardoor je de klacht misschien niet hebt.

Als je het zeker wil weten zou je eigenlijk de kaart even moeten testen in een XP systeem.

De softwarematige artifacts bij nVidia drivers zijn echter wel bekend, dus het kan inderdaad wel!
Ik heb het pas zien gebeuren met een Asus EN7300GT.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Bedank ik zal het even testen op XP...

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 11:23

DaOverclocker

Overclocker for life...

Sorry dit is een beetje een dood topic. maar:
Ik had dit probleem ook.
Het blijkt te komen doordat je de fsb overclocked en een bepaalde driver gebruikt.
@ stock werkte 99.xx en 158.xx beide prima onder vista, maar zodra ik het bord overclock naar 290mhz, krijg ik bij 1 bepaalde driver versie een stoot van die strepen over het beeld. dit was zowel met pci-e als met een agp kaart. Met rommelen met je fsb(omhoog/omlaag), en het probleem is weg. Ik denk dat de lock van 100/33 niet goed werkt ofzo. Wel raar dat andere drivers hier nou weer geen last van hebben :s. Maar dan was de performance onder games weer brak.

systeem specs

Pagina: 1