[JS] Uploaden bestande -> Refresh pagina

Pagina: 1
Acties:

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey,

Op mijn website moet het mogelijk zijn aan een formulier een aantal bestanden te hangen en vervolgens deze naar de database te versturen. Dit werkt overigens allemaal goed.

De huidige situatie is als volgt:

Bestanden-------------------------------------
Concept.dwg
Sketchup.skp

----------------------------------------------------------
Formulier-------------------------------------
Textarea, inputveld, etc
----------------------------------------------------------

Nu wil ik de bezoeker in de gelegenheid stellen om op deze zelfde pagina (dus incl. formulier) ook bestanden te uploaden.
Nu had ik in gedachten om in een popup schermpje het uploadformulier (welke op dezelfde pagina als bovenstaande formulier komt te staan) te verwerken en vervolgens de formulierpagina te refreshen zodat het geuploade bestand in de lijst "Bestanden" komt te staan.

Het probleem is alleen dat wanneer bezoekers al wat getypt hebben in de textarea dat dan hun wijzigingen verloren gaan.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het geuploade bestand in de lijst komt te staan, maar de wijzigingen die in de textarea gemaakt zijn ook weer terug komen na een refresh?

Ik hoop dat je het een beetje snapt, anders hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
als je het via die popup doet dan zou je met javascript een element in de 'opener' kunnen updaten met gegevens over de upload die zojuist heeft plaatsgevonden.

daarnaast zou je natuurlijk ook zonder popup kunnen werken en gewoon het formulier naar zichzelf posten en met een serverside scripttaal de overige invoervelden weer kunnen vullen.

of met een iframe werken
of met AJAX-achtige technieken.

keuze zat eigenlijk :-)